چه عواملی باعث شوره سر می شود ؟

0
شوره سر
شوره سر

 

در حقیقت هیچ کس مطمئن نیست که چه عواملی باعث شوره سر می شود . اما احتمال داده می شود که این عارضه توسط نوعی قارچ ایجاد شود . فولیکول های مو و غدد چربی نوعی چربی به نام سبوم تولید می کنند ، که زمینه رشد قارچ یا کپک را در سر فراهم می کنند . این قارچ ها معمولا بر روی پوست  زندگی می کنند، اما وجود قارچ بیش از حد در سر موجب شوره سر می شود . سبوم بیش از حد نیز باعث شوره سر می شود . زندگی در آب و هوای خشک  نیز می تواند باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

شوره سر در طول ماه های خشک سال تشدید می یابد . سرما و بویژ آب و هوا خشک در زمستان نیز شوره سر را بدتر میکند. همچنین استرس یا خستگی می تواند باعث ایجاد یا تشدید  این عارضه گردد .

 

مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس و می تواند باعث تجمع سلول های مرده بر روی پوست سر شود. افراد مبتلا به بیماری های جدی مانند صرع، بیماری پارکینسون، و اچ آی وی مستعد ابتلا به شوره سر هستند  و به دلایل نامشخصی افرادی که از سکته مغزی، حمله قلبی، یا ضربه به سر بهبود می یابند ، بیشتر  دچار شوره سر می شوند .

 

گاهی اوقات برخی مشکلات در سر مانند شوره سر به نظر می رسد  در حالیکه این مشکلات کاملا متفاوت از شوره سر هستند ، مانند شپش . شپش سر باعث خارش می شود  و تخم های شپش مانند شوره سر است، اما شپش به موها می چسبند و  با شانه زدن از موها جدا نمی شوند  . عفونت قارچی نیز می توانند باعث خارش سر شوند . عفونت های قارچی با دانه هایی مانند شوره ظاهر می شوند . همچنین عفونت قارچی موجب ریزش مو ،  پوسته پوسته شدن پوست سر و التهاب می شود .

 

اگر چه  شوره سر می تواند آزار دهنده باشد ، اما خطری ندارد . این بیماری مسری نیست  و به شخص دیگری منتقل نمی شود . شوره سر به تنهایی موجب ریزش مو نمی شود، اما خاراندن مداوم پوست سر می تواند موجب ریزش مو موقت شود.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد ؟

 

اگر چندین هفته از یک شامپوی ضد شوره سر استفاده کردید و بهبودی حاصل نشد ، زمان آن است که به دکتر مراجعه کنید. همچنین اگر پوست سرتان متورم یا قرمز شده است  ، اگر موهای  سرتان در حال ریزش است و یا قسمت های دیگر بدنتان قرمز و پوسته پوسته شده است ، حتما باید به پزشک مراجعه کنید . ممکن است نیاز به مصرف شامپو ی ضد شوره قوی ، داروهای ضد قارچ ، و یا کرم های استروئیدی برای پوست سر و یا دیگر قسمت های بدن  باشد .


مترجم : مرضیه گبیری فر

منبع :http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/ss/slideshow-dandruff

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.