چه عواملی باعث شوره سر می شود ؟

0
سر 300x179 - چه عواملی باعث شوره سر می شود ؟
شوره سر

 

در حقیقت هیچ کس مطمئن نیست که چه عواملی باعث شوره سر می شود . اما احتمال داده می شود که این عارضه توسط نوعی قارچ ایجاد شود . فولیکول های مو و غدد چربی نوعی چربی به نام سبوم تولید می کنند ، که زمینه رشد قارچ یا کپک را در سر فراهم می کنند . این قارچ ها معمولا بر روی پوست  زندگی می کنند، اما وجود قارچ بیش از حد در سر موجب شوره سر می شود . سبوم بیش از حد نیز باعث شوره سر می شود . زندگی در آب و هوای خشک  نیز می تواند باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - چه عواملی باعث شوره سر می شود ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - چه عواملی باعث شوره سر می شود ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - چه عواملی باعث شوره سر می شود ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

شوره سر در طول ماه های خشک سال تشدید می یابد . سرما و بویژ آب و هوا خشک در زمستان نیز شوره سر را بدتر میکند. همچنین استرس یا خستگی می تواند باعث ایجاد یا تشدید  این عارضه گردد .

 

مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس و می تواند باعث تجمع سلول های مرده بر روی پوست سر شود. افراد مبتلا به بیماری های جدی مانند صرع، بیماری پارکینسون، و اچ آی وی مستعد ابتلا به شوره سر هستند  و به دلایل نامشخصی افرادی که از سکته مغزی، حمله قلبی، یا ضربه به سر بهبود می یابند ، بیشتر  دچار شوره سر می شوند .

 

گاهی اوقات برخی مشکلات در سر مانند شوره سر به نظر می رسد  در حالیکه این مشکلات کاملا متفاوت از شوره سر هستند ، مانند شپش . شپش سر باعث خارش می شود  و تخم های شپش مانند شوره سر است، اما شپش به موها می چسبند و  با شانه زدن از موها جدا نمی شوند  . عفونت قارچی نیز می توانند باعث خارش سر شوند . عفونت های قارچی با دانه هایی مانند شوره ظاهر می شوند . همچنین عفونت قارچی موجب ریزش مو ،  پوسته پوسته شدن پوست سر و التهاب می شود .

 

اگر چه  شوره سر می تواند آزار دهنده باشد ، اما خطری ندارد . این بیماری مسری نیست  و به شخص دیگری منتقل نمی شود . شوره سر به تنهایی موجب ریزش مو نمی شود، اما خاراندن مداوم پوست سر می تواند موجب ریزش مو موقت شود.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد ؟

 

اگر چندین هفته از یک شامپوی ضد شوره سر استفاده کردید و بهبودی حاصل نشد ، زمان آن است که به دکتر مراجعه کنید. همچنین اگر پوست سرتان متورم یا قرمز شده است  ، اگر موهای  سرتان در حال ریزش است و یا قسمت های دیگر بدنتان قرمز و پوسته پوسته شده است ، حتما باید به پزشک مراجعه کنید . ممکن است نیاز به مصرف شامپو ی ضد شوره قوی ، داروهای ضد قارچ ، و یا کرم های استروئیدی برای پوست سر و یا دیگر قسمت های بدن  باشد .


مترجم : مرضیه گبیری فر

منبع :http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/ss/slideshow-dandruff

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: