پاسخ به پرسش های شما در مورد علل رایج ریزش مو

0
ar4 4535 150x150 - پاسخ به پرسش های شما در مورد علل رایج ریزش مو
علل ریزش مو

پاسخ به پرسش های شما در مورد علل رایج ریزش مو

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - پاسخ به پرسش های شما در مورد علل رایج ریزش مو پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - پاسخ به پرسش های شما در مورد علل رایج ریزش مو پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - پاسخ به پرسش های شما در مورد علل رایج ریزش مو نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گزینه های درمان برای ریزش موها چیست؟

مینوکسیدیل موضعی و فیناستراید تنها داروهای مورد تأیید FDA برای درمان الگوی طاسی (ریزش مو به علل ارثی) می باشند.

استفاده از داروی روجین  برای درمان موضعی ریزش مو است که به طور مستقیم  بر روی پوست سر اعمال می شود. فقط حدود 10 تا 14 درصد از افرادی که از این لوسیون استفاده می کنند رشد مو را تجربه می کنند. با این حال ، لوسیون روجین می تواند به کاهش سرعت ریزش مو کمک کند.

پروپشیا اولین قرصی است که می تواند ریزش موی الگوی مردانه را متوقف و درمان کند. همانند تمام محصولات تجویز شده ، این دارو باید تحت مراقبت پزشک مصرف شود. اگر چه درمان با این دارو مؤثر است ، اما اگر درمان قطع شود ، ممکن است نتایج حفظ نشود.

ریزش موی دائمی می تواند با روش های جایگزینی مو مانند روش های پیوند مو از قبیل پیوند میکرو ، پیوند اسلایت ، پیوند پانچ  و کاهش پوست سر درمان شود. نوع  ریزش مو و نیز شرایط و خواسته های بیمار تعیین می کند که کدام روش مو مناسب می باشد.

روش دیگربه نام PRP   (پلاسمای غنی از پلاکت) ، که در طول دهه گذشته برای کمک به بهبودی پس از جراحی مورد استفاده قرار می گیرد ، گزینه ای برای برخی از افراد مبتلا به ریزش مو است.

در روش PRP  خون بیمار در دستگاه سانتریفیوژ تجزیه می شود ، پلاکت ها و پلاسما جدا سازی می شوند.  پلاسما  تا دو سال به مناطق ریزش مو روی پوست سر تزریق می شود. و به ترمیم رگ های خونی ، تحریک تولید کلاژن و رشد سلول ها کمک می کند.

تحقیقات اولیه نشان داده است که PRP درمانی بی خطر است. حداقل عوارض جانبی ممکن است درد و قرمزی در محل تزریق باشد.

چگونه با روش های طبیعی از ریزش موها جلوگیری کنیم؟

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

Final 35 300x208 - پاسخ به پرسش های شما در مورد علل رایج ریزش مو
روش های طبیعی پیشگیری از ریزش مو

ماساژ درمانی استفاده از روغن های ضروری همراه با ماساژ پوست سر باعث افزایش گردش خون در پوست سر و افزایش خون رسانی  به فولیکول موهای شما می شود.  هر روز به مدت چند دقیقه به آرامی با دست خود چند قطره روغن اسطوخدوس ، رزماری ، آویشن ، نعناع یا چوب سدر ، بادام ، نارگیل ، جوجوبا ، برنج یا  روغن کنجد بر روی پوست سر خود مالیده و ماساژ دهید.

در حالیکه بسیاری ادعا می کنند که با این درمان از ریزش موهای خود جلوگیری کرده اند ، در حال حاضر هیچ شواهد علمی از اثربخشی آن وجود ندارد.

استفاده از روغن تخم مرغ  بسیاری از افراد فکر می کنند که روغن تخم مرغ می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. همچنین ممکن است مانع از سفید شدن موها ، درمان شوره سر و مرطوب کردن موها باشد. روغن تخم مرغ را در طول شب به پوست سر بزنید و بگذارید بماند.

روغن تخم مرغ یک جایگزین مناسب برای ماسک زرده تخم مرغ است و مانند زرده تخم مرغ خام نیست. به همین دلیل خطر ابتلا به سالمونلا وجود ندارد که بتواند عفونت را به شما منتقل کند.

حفظ رطوبت موها با استفاده از روغن های داغ  روغن داغ می تواند رطوبت موها را تأمین کند و همچنین رشد موها را تحریک کند. شما می توانید از هر روغن طبیعی از جمله آفتاب گردان ، کلزا و یا روغن زیتون و یا حتی مایونز استفاده کنید.

به موهای خود حنا رانگولی بمالید. هر چند که از لحاظ علمی اثبات نشده است ، بسیاری افراد از حنا رانگولی  برای سلامتی و تقویت مو استفاده می کنند.  حنا یک پودر سبز رنگ است که کوتیکول مو را تمیز می کند و ساقه مو را در ریشه تقویت می کند.

چای سبز.  هنوز به طور علمی اثبات نشده است که چای سبز در درمان ریزش مو مؤثر است یا خیر.   اما برخی مطالعات انجام شده نشان می دهد که ممکن است گزینه درمان با چای سبز امیدوار کننده باشد. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است از ریزش مو جلوگیری کند و همچنین به رشد مو کمک می کند.

درمان ریزش مو با تخم شنبلیله . تصور می شود که درمان با تخم شنبلیله سبب براق شدن و تقویت موها می شود. همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند.

تأثیر تغییر شیوه زندگی در ریزش مو

Untitled 1 8 800x491 300x184 - پاسخ به پرسش های شما در مورد علل رایج ریزش مو
تأثیر تغییر شیوه زندگی در ریزش مو
  • رژیم غذایی سرشار از پروتئین و سبزیجات
  • تعداد دفعات ستشوی موها را کمتر کنید و از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید.
  • از موهای خود مراقبت کنید.
  • از میزان استرس خود بکاهید.
  • از کلاه گیس های با کیفیت پایین استفاده نکنید.
  • سیگار نکشید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: