تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم)

0

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس و حقایقی که در این باره وجود دارد

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم) پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم) پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم) نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

وقتی که صحبت از عمل های زیبایی می شود ؛ همه ناخودآگاه به یاد داستان های وحشتناکی می افتند که راجع به آن ها شنیده اند. بیشتر ماها ، تصور می کنیم که عملیات های زیبایی مخصوص افرادی است که وسواس زیادی راجع به صورتشان دارند و بیشتر آن ها پس از انجامشان دچار پشیمانی می شوند. اما هیچ وقت کسی به ما نگفته است که شاید بتوان از زاویه ی دیگری هم به این قصه نگاه کرد.

02 - تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم)
تزریق بوتاکس

برای یک لحظه تمام قصه هایی که راجع به تزریق محصولات زیبایی شنیده اید را فراموش کنید و تصور داشته باشید که محصولی به بازار آمده است که منافع و مزایای زیر را دارد :

تمام چین و چروک های صورتتان را از بین می برد

عوارض جانبی بسیار کمی دارد

نتایج حاصل از آن فورا قابل مشاهده هستند

هیچ گونه دردی ندارد

موقتی است و به همین دلیل اگر از نتیجه راضی نبودید ، پس از چند ماه کلیه ی اثرات آن رفع می شوند

شما را چندین سال جوان تر نشان خواهد داد

توسط سازمان های مختلف بهداشت و دارو (مثل FDA) تایید شده است

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

حال تمام این جوانب را در نظر بگیرید و مجددا راجع به این مسئله فکر کنید!!

تزریق بوتاکس تمام مزایایی که در بالا ذکر کردیم را دارد و بهترین روشی است که جهت جوانسازی و شادابی صورت به کار می رود. اما متاسفانه تزریق بیش از حد این ماده و هم چنین ناشی گری خیلی از پزشکان و البته عدم توجه به تمام جوانب این عملیات ، باعث شده است که تزریق بوتاکس در ذهن خیلی ها ، تبدیل به عملیاتی شود که احتمالا در نهایت شما را دچار پشیمانی خواهد کرد.

واقعیت این جاست که داستان ها و قصه ها ، ذهنیت ما را نسبت به هر موضوعی شکل می دهند و بوتاکس هم خوراک داستان سرایی و قصه پردازی است.

اما در این مطلب تصمیم داریم که دیدگاه کاملا متفاوتی را به شما عرضه کنیم و بگوییم که اگر تصمیم به تزریق این ماده را دارید ، باید با حقایقی که به دور از افسانه و اسطوره هستند ، توجه داشته باشید.

01 - تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم)
تزریق بوتاکس

قبل از هر چیزی تمایل داریم که نظرات برخی از افرادی که تزریق بوتاکس انجام داده اند را با شما به اشتراک بگذاریم .بیشتر این دسته از افراد در مورد مسائل زیر اتفاق نظر داشته اند :

  1. همه ی این افراد عاشق بوتاکس شده اند و گویی که بدون آن نمی توانند زندگی کنند
  2. تزریق بوتاکس باعث شده است که بافت پوستی آن ها به شکل بسیار فوق العاده ای تغییر کند. در واقع می توانید آزمایش کوچک جذابی را برای خودتان راه بیاندازید. از هر کسی که بوتاکس کرده سوال کنید که چه تجربه ای داشته است .احتمالا در واکنش به سوال شما ، آن فرد به آینه نگاهی می اندازد ، دستی به پیشانی می کشد و می گوید : ” همممم..فکر کنم وقتش رسیده که دوباره بوتاکس کنم.فوق العاده س .” این مسئله تقریبا استثناء ندارد .
  3. بهترین راهی است که جهت نرم کردن و رفع چین و چروک ها به کار می رود
  4. بیشتر از آن چه که فکرش را بکنید ، بوتاکس میان افراد محبوبیت پیدا کرده است و اگر تزریق بوتاکس به درستی انجام شود ، هیچ کس متوجه نخواهد شد که اصولا این درمان را انجام داده اید.فقط همه فکر می کنند که عجب پوستی خوبی دارید.
  5. هیچ گونه عوارض جانبی مشخص و واضحی ندارد

بوتاکس چگونه عمل می کند ؟

بوتاکس ماده ای است که حاوی سم بوتولونیوم نوع A می باشد. با تزریق این ماده در محل مورد نظر ، مسیر سیگنال های ارسالی از سوی مغز به عضلات مربوطه مسدود خواهند شد و در نتیجه از انقباض و حرکت آن ها جلوگیری می شود.

با استفاده از این مکانیزم عمل ، می توان از بوتاکس برای فلج موقت عضلات استفاده کرد و به این ترتیب از بروز چین و چروک ها پیشگیری به عمل آورد و چروک های موجود را نیز برطرف نمود.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

اما مثل هر عملیات زیبایی دیگری ، بوتاکس نیز به مراقبت و دقت احتیاج دارد.باید دقیقا بدانید که پس از انجام این درمان چه کارهایی را باید انجام دهید و از چه اموری اجتناب کنید

06 300x200 - تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم)
مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از بوتاکس شامل دستورالعمل هایی می شود که در ادامه اشاره کرده ایم و چیزی فراتر از این خواهد بود که فقط روی محل تزریق یخ بگذارید (چیزی که البته بیشتر پزشکان توصیه می کنند ) به هیچ وجه نباید این دستورات را نادیده بگیرید چرا که ممکن است موجب از بین رفتن نتیجه ای شوید که به تازگی از تزریق بوتاکس به دست آورده اید.

مراقبت های بعد از بوتاکس فقط شامل این نمی شود که به روند بهبود پوست خود تسریع ببخشید بلکه شامل اجتناب از کارهایی می شود که ممکن است موجب آسیب دیدن پوستتان شود.

قبل از هر چیزی ، توصیه می کنیم که 24 ساعت قبل از تزریق این ماده ؛ از نوشیدن هرگونه نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.مصرف الکل باعث می شود که خون شما به خوبی لخته نشود و همین مسئله منجر به بروز کبودی و خونریزی بعد از تزریق خواهد شد.

 

اگر مجبور شدید ، توصیه می کنیم که روی کمر خود بخوابید و تلاش کنید که تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس ، دراز نکشید و اگر این کار را انجام دادید به هیچ وجه روی شکم یا پهلو نخوابید.انجام چنین کارهایی موجب می شود که فشار زیادی روی صورتتان وارد شود یا این که مواد بوتاکس در اثر جاذبه ی زمین جا به جا شوند.

فراموش نکنید که بعد از انجام این درمان توصیه می شود که استراحت کنید و این مسئله شامل این خواهد بود که از انجام هرگونه فعالیتی که شامل خم شدن و ورزش های کششی است ، اجتناب کنید.محل تزریق را باید به حال خود رها کرد و آن را دستمالی نکرد!

با انجام تمام دستورالعمل های بالا ، می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه عوارضی گریبان گیر شما نخواهد بود و بعد از مدتی کوتاه نتایج شگفت انگیز بوتاکس را روی صورت خود مشاهده خواهید کرد.

عوارض بوتاکس در دراز مدت

از آن جایی که تزریق این ماده و اثرات ناشی از آن موقتی هستند ، بیشتر افراد ناچار می شوند که به مرور زمان ، این درمان را بارها تکرار کنند.البته باید در نظر داشته باشید که هنوز هم تحقیقات کافی راجع به اثرات بلند مدت بوتاکس انجام نگرفته و به همین خاطر اطلاعات ما در این باره محدود است

یکی از تحقیقات قابل اطمینانی که در سال 2015 انجام گرفت بر روی بیمارانی بود که هر 6 ماه برای درمان عارضه های مربوط به مثانه ، بوتاکس دریافت کرده اند.محققین تا دو سال این بیماران را تحت نظر داشتند

نتایج حاصل از این تحقیق ، نشان داد که عوارض جانبی به مرور زمان بیشتر نشدند.افرادی که مکررا ، تزریق بوتاکس را انجام داده بودند حتی در درمان عارضه های خود موفق تر نیز بودند

البته باید در نظر داشت که تحقیقات سال 2015 نشان داد که عوارض جانبی بوتاکس ، پس از دهمین یا یازدهمین باری که درمان انجام می شد ، خود را نشان می دادند.

05 - تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم)
عوارض بوتاکس در دراز مدت

به عنوان مثال ، در تحقیق دیگری ، 45 نفر از بیمارانی که بوتاکس دریافت کرده بودند به مدت 12 سال تحت نظر قرار گرفتند.این بیماران به طور مداوم بوتاکس تزریق می کردند. در طول این مدت ، 20 مورد از این بیماران عوارضی را گزارش کردند که شامل موارد زیر بود :

  • بلع دشوار
  • افتادگی پلک
  • ضعف گردن
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • تار شدن بینایی
  • ضعف عمومی یا در بخش هایی از بدن
  • جویدن دشوار
  • خرخر
  • ورم و آماس (اِدِما)
  • تکلم دشوار
  • تپش قلب

البته به تحقیقات بیشتری نیاز است تا عوارض طولانی مدت ناشی از تزریق این ماده را بیشتر بدانیم!

نقاط تزریق بوتاکس

تزریق این ماده ممکن است در نواحی مختلفی از صورت و بدن انجام گیرد. تحقیقات اخیر نشان داده است که تنها مزیت بوتاکس در رفع چین و چروک های صورت نیست.بلکه در درمان عارضه های زیاد دیگری مثل واژینیسموس ، میگرن و تعریق بیش از حد نیز می تواند موثر باشد.

اما در صورتی که از بوتاکس برای درمان چین و چروک ها استفاده می کنید ، عموما نقاط زیر محل تزریق خواهد بود :

  • پیشانی (جهت رفع چین و چروک های افقی)
  • میان دو ابرو (معروف به چین های پنجه کلاغی یا خط اخم )
  • اطراف چشم (چین های ظریف دور چشم و پلک ها )
  • گونه
  • خط لبخند ( خطی که از گوشه ی بینی آغاز شده و به لب ها می رسد )
  • چین های عمودی پشت لب و حد فاصل میان بینی و لب ها
  • گردن (جهت رفع عارضه های عضلانی گردن)
  • پیشانی و پشت سر (جهت درمان میگرن )
  • کف دست و زیر بغل (جهت درمان تعریق بیش از حد )
  • واژن و ناحیه ی تناسلی ( جهت درمان دخول غیر ممکن و واژینیسموس)
  • لیفت ابروها
  • فک و چانه ( جهت درمان عارضه های دندان پزشکی )

جهت تزریق این ماده در هر کدام از نواحی ذکر شده ، پزشک در ابتدا محل های تزریق را با ماژیک مشخص خواهد کرد. سپس با دقت و ظرافت ، تزریق را انجام خواهد داد. بسته به محل درمان و شدت عارضه ممکن است که یونیت های متفاوتی از بوتاکس تزریق شود.

به عنوان مثال :

  • برای لیفت ابروها : 2 الی 5 واحد بوتاکس
  • چروک میان دو ابرو و خط اخم : 5 الی 15 واحد بوتاکس
  • خط خنده و لبخند : 5 الی 10 واحد بوتاکس
  • چین های عمودی پیشانی : 10 الی 30 واحد بوتاکس
  • برای درمان میگرن : 40 الی 50 واحد بوتاکس
07 - تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم)
نقاط تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در واژن

یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز بوتاکس ، درمان دخول غیر ممکن و دشوار است که به اصطلاح واژینیسموس گفته می شود.

شاید شما هم درباره ی زوج هایی شنیده باشید که به خاطر ابتلای زن به این عارضه ، قادر به انجام عمل دخول (intercourse) نیستند و همین مسئله می تواند موجب بروز مشکلات ناخوشایندی در زندگی زناشویی شود.

به خاطر اثرات فوق العاده ی بوتاکس در فلج موقت عضلات ، می توان از این ماده در درمان واژینیسموس هم استفاده کرد.

به این ترتیب که واحدهای مشخصی از بوتاکس در ناحیه آلت تناسلی زنانه تزریق می شود و به طور موقت موجب می شود که فرد قادر به انقباض عضلات آن ناحیه نباشد و عمل دخول ساده تر انجام گیرد.

” شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی تزریق بوتاکس در واژن به این مقاله مراجعه کنید “

ترمیم بوتاکس

یکی دیگر از سوالات رایجی که درباره ی این درمان پرسیده می شود ، این است که اگر نتیجه ی حاصل از بوتاکس رضایت بخش نبود، آیا راهی وجود دارد که از طریق آن بتوان بوتاکس را ترمیم کرد؟ آیا نیاز است که جلسه ی درمانی دیگری داشته باشید ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اصولا به خاطر این که این درمان کاملا موقتی است ، نیازی به هیچ گونه اصلاح  و ترمیمی وجود ندارد و پس از حداکثر 6 ماه تمام اثرات ناشی از این درمان به طور کامل از بین خواهند رفت.

03 - تزریق بوتاکس و حقیقت آن چیست؟قصه های ترسناک را باور نکنید! (فیلم)
ترمیم بوتاکس

اما در صورتی که قبلا یک بار تزریق را انجام داده اید و اکنون نتایج حاصل از آن به تدریج رو به رفع هستند ، می توانید برای نگه داشتن اثرات بوتاکس ، آن را ترمیم و به اصطلاح تکرار کنید.

قیمت بوتاکس چقدر است ؟

حال که با تمام جوانب این درمان آشنا شده اید ، اجازه بدهید که اندکی راجع به قیمت و هزینه های آن هم صحبت کنیم. به خاطر داشته باشید که قیمت نهایی بوتاکس به چندین فاکتور بستگی دارد :

  • اول این که بوتاکس را برای کدام ناحیه از صورت یا بدن استفاده می کنید (پیشانی ، پلک یا خط خنده ؟!)
  • شدت و وخامت عارضه تا چه حد است ؟
  • به چند واحد تزریق بوتاکس احتیاج خواهید داشت ؟
  • در چه مرکزی و توسط چه پزشکی این درمان را انجام می دهید (مهارت پزشک و اعتبار مرکز پزشکی در قیمت نهایی موثر خواهند بود )
  • از کدام نوع بوتاکس استفاده می کنید (بوتاکس دیسپورت ، مصپورت یا رینولیز؟!)

تمام فاکتورهای بالا در قیمت نهایی تاثیر خواهند داشت. البته در نظر داشته باشید که حتی با وجود تمام فاکتورهای بالا ، باز هم درمان با بوتاکس ، چندان گران نیست و با توجه به نتایجی که به دست می آورد کاملا به صرفه خواهد بود.

سن تزریق بوتاکس ؟

حقیقتاً که این مسئله هم به دلایل و شرایط زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال طبیعی است که در سن 20 سالگی چروک های زیادی روی صورتتان ظاهر نشده باشند اما به خاطر داشته باشید که تنها خاصیت بوتاکس در رفع چین و چروک ها نیست. در واقع از بوتاکس در مورد استفاده می شود :

کاربردهای درمانی (شامل درمان میگرن ، تعیرق بیش از حد ، دردهای عضلانی ؛ واژینیسموس و …)

کاربردهای زیبایی (رفع چین و چروک ها و جوانسازی صورت)

برای کاربردهای درمانی ، اصولا تفاوت چندانی نمی کند که چند سال داشته باشید (تزریق بوتاکس برای افراد زیر 18 سال ممنوع است )

اما برای کاربردهای زیبایی توصیه می شود که از دهه ی چهارم زندگی و پس از 40 سالگی ، تزریق بوتاکس را می توانید آغاز کنید.

موارد منع مصرف بوتاکس

  • در صورتی که باردار یا شیرده هستید (می توانید این مقاله را مطالعه کنید )
  • زیر 18 سال دارید
  • نسبت به مواد تشکیل دهنده ی بوتاکس حساسیت دارید
  • مبتلا به بیماری یا عارضه ی خاص قلبی یا عروقی می باشید

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: