مشاوره مجازی پوست قسمت اول

0
.jpg - مشاوره مجازی پوست قسمت اول

مشاوره مجازی پوست قسمت اول

محصولات آرایشی و بهداشتی امروزه در اکثر داروخانه های کشور قسمت عمده ای از قفسه ها را به خود اختصاص داده اندو علاوه بر آن در برخی از این داروخانه هابخش قابل توجهی از فروش روزانه را تامین میکنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - مشاوره مجازی پوست قسمت اول پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - مشاوره مجازی پوست قسمت اول پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - مشاوره مجازی پوست قسمت اول نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بنابر این آشنایی با این محصولات ،خواص آن ها و نحوه تجویز منطقی آن ها نیازمند داشتن اطلاعات کافی و صححیح و دقیق در مورد آن هاست.

برای این منظور باید ابتدا با فیزیولوژ پوست ،اندامی که این محصولت برای بهداشت ،درمان و یا پیشگیری از بیماری های آن استفاده میشود آشنا شوید.

پوست که در نگاه و تصور اولیه لایه ای نازک و قابل نفوذ به نظر میرسد،در نگاه میکروسکوپی خود شامل سه لایه با ویژگی های متفاوت میباشد .

لایه زیرین پوست که در ارتباط با گوشت و بافت همبند میباشد و محل قرارگرفتن رگ های خونی و سیستم اعصاب مورد نیاز پوست است و امکان اتصال آن را به بدن فراهم میکند ،لایه هیپوذرم نامیده میشود.

لایه بالاتر از آن که قسمت میانی پوست به حساب می آید لایه زایا یا درم نامیده میشود.این قسمت در حقیقت قسمت فعال و محل تکثیر سلول های پوست است.سلول های آن مکعبی شکل بوده و دارای همه اجزای سلولی هستند.

کانال های حاوی فولیکول های مو در این ناحیه واقع شده اندورشته های آن ازطریق منافذ آن به بیرون راه یافته اند.

در کنار ریشه های مو غددی نیز وجود دارند .یکی از این غدد ،غدد سبابه است که ترشح سبوم(چربی پوست ) را بر عهده دارد.

درواقع چربی که در سطح پوست دیده میشود از تولیدات این غده بوده و موجب نرم نگه داشتن سطح پوست و مو های بدنمان یشود.

غده دیگر غده عرق است که با ترشح عرق موجب دفع مواد سمی از بدن و کمک به کنترل دمای بدن میکند.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

پس از ترشح عرق و چربی و وارد شدن آن به سطح پوست ،از ترکیب این دو ماده ،اسیدی به نام اسید مانیتول تولید میگردد که مسئول ایجاد اسیدیته پوست میشود.

این حالت اسیدی موجب جلوگیری از رشد بی رویه باکتری ها و قارچ های سطح پوست میباشد

لایه بالاتر پوست،که نزدیک ترین لایه به بیرون و در دسترس ترین آن ها میباشد اپیدرم یا بشره نام دارد.

این لایه از پهن و کوچک شدن سلول های مکعبی درم به وجود میآید.هرچقدر که سلول های درم به سمت بالا رانده میشوند با از دست دادن بسیاری از اجزای سلولی ،خود به صورت سلول های سنگفرشی درامده و سطح پوست را میپوشانند.

چرا پوست را بزرگترین و وسیع ترین سد دفاعی بدن میدانیم؟

این سلول ها با استفاده از اتم های گوگردی  یک پیوند قوی کوالانسی ایجاد میکنند . قدرت این نوع پیوند است که موجب نفوذ ناپذیری پوست میگردد.در واقع انتقال مواد به دو طرف پوست،فقط از طریق منافذ طبیعی پوست امکان پذیر است و این بیان کننده همان واقعیتی است که موجب میشود پوست را وسیع ترین و بزرگ ترین سد دفاعی بدن بدانیم.

آیا هرچیزی به سطح پوست بمالیم به درون آن نفوذ میکند؟

در حقیقت این بسیار ساده انگارانه است که تصور کنیم میتوانیم هرچیزی راکه به سطح پوست مالیده میشود به داخل آن نفوذ دهیم.

با توجه به مشکلاتی که در سطح پوست اتفاق افتاده و موجب نازیبایی و بیماری پوست میشود چاره ای نیست جز استفاده از تکنیک هایی که موجب افزایش نفوذپذیری سطح پوست گردد.

اما قبل از آن لازم است نگاهی به سطح پوست یک شخص معمولی که عادت چندانی به بهداشت و تمیزکاری حرفه ای پوست ندارد بیندازیم تا ببینیم با چه موانعی طرف هستیم.

در حالت عادی پوست سالم و جوان در قسمت اپیدرم حاوی حدود 5 ردیف از سلول های سنگفرشی میباشد.اما در سایر افراد این لایه ها ممکن است حتی به حدود 15 لایه نیز برسد .علاوه بر این معمولا روی پوست ما مقدار زیادی از ،آلوده کننده های هوا،گرد و خاک،مواد آرایشی ،کرم های پوست،چربی پوست و سلول های مرده ای که هنوز از سطح آن جدا نشده اند قرار دارد .طبیعی است وجود این مواد و آلودگی ها مانع دسترسی به لایه های پایین پوست میشوند.

این واقعیت که ما برای درمان و بهداشت پوست باید به عوارضی که در سطح لایه های زیرین اپیدرم ایجاد  شده دسترسی پیدا کنیم ،روشن میکند که قبل از هر کاری باید بتوانیم سطح پوست را از وجود این مواد تمیز کنیم .

شناخت پوست از آن جهت دارای اهمیت است که هر پوستی نیاز به مراقبت و احتیاج به مصرف مواد آرایشی و بهداشتی خاص خود را دارد.آگاهی داشتن از نیاز های پوست سبب میشود که در نگه داری و حفظ سلامت پوست نتیجه بهتری حاصل شود و از مصرف مواد آرایشی و بهداشتی زیان آور جلوگیری شود .

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: