درمان پزشکی اگزما چگونه است ؟

0
اگزما چیست و چه علائمی دارد ؟ 300x200 - درمان پزشکی اگزما چگونه است ؟
درمان پزشکی اگزما چگونه است ؟

همانطور که در مقاله قبلی ذکر شد ، اگزما نوعی بیماری است که باعث قرمزی و خارش پوست می شود. این بیماری درکودکان شایع تر است اما امکان دارد در هرسنی نیز رخ دهد .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - درمان پزشکی اگزما چگونه است ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - درمان پزشکی اگزما چگونه است ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - درمان پزشکی اگزما چگونه است ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تا کنون هیچ درمانی برای این بیماری یافت نشده است.  اما انجام اقدامات و درمان های خانگی به تسکین بیماری و کنترل شیوع آن کمک خواهد کرد.

درمان این بیماری طولانی مدت خواهد بود ،حتی  ممکن است برای ماه ها و یا سالها درمان های متفاوتی را برای کنترل این عارضه انجام دهید.  گاهی پس ازبهبودی علائم و نشانه های این بیماری دوباره برمی گردد . تشخیص بموقع بیماری دردرمان آن مؤثر خواهد بود.

 

 ممکن است پزشک دارو و درمانهای زیر را برایتان توصیه نماید :
کرم های کنترل کننده  خارش و التهاب: پزشک ممکن است یک کرم یا پماد استروئید برای شما  تجویزکند.  قبل ازاستفاده از استروئید های موضعی با پزشک مشورت کنید.  استفاده بیش ازحد ازاین دارو ممکن است باعث سوزش یا تغییررنگ ،  نازک شدن و عفونت پوست  بشود.
کرم هایی ترمیم کننده پوست : داروهای مهارکننده کالسی نورین مانند تاکرولیموس (Protopic) وپیمکرولیموس (Elidel) برسیستم ایمنی بدن تأثیرمی گذارند و به حفظ نرمال بودن پوست،   کنترل خارش و جلوگیری ازبازگشت بیماری کمک می کنند.  این داروها به دلیل داشتن عوارض جانبی تنها زمانی تجویزمی شوند که درمان های دیگرمرثرواقع نشده باشد و یا اینکه بیمار قادربه تحمل درمانهای دیگرنباشد.  مصرف این داروها برای کودکان بالای 2 سال و بزرگسالان تایید شده است .
داروهای ضد عفونت :  درصورتی که عفونت باکتریایی پوست یا زخم باز دارید و یا دراثرخاراندن زیاد  پوستتان زخمی شده باشد ، به آنتی بیوتیک نیاز دارید.   پزشک ممکن است برای درمان عفونت یک دوره کوتاه آنتی بیوتیک تجویزکند.  همچنین ممکن است برای جلوگیری ازعفونت های دیگر وکاهش عفونت باکتریایی پوست  ، مصرف آنتی بیوتیک را به مدت طولانی تری تجویزکند.
داروهای ضد خارش خوراکی: اگرخارش شدید باشد،  مصرف آنتی هیستامین لازم است.  داروهایی مانند دیفن هیدرامین  (بنادریل) باعث خواب آلودگی می شوند و مصرف آنها بخصوص درزمان خواب مفید است.
داروهای خوراکی و تزریقی برای کنترل التهاب : درموارد شدید این بیماری،  پزشک ممکن است کورتیکواستروئید های خوراکی تجویزکند.  این داروها دردرمان مؤثرهستند اما  به دلیل داشتن عواض جانبی جدی نمی شود آها را برای طولانی مدت تجویزکرد.
پس ازقطع مصرف دارو می توان با استفاده ارمرطوب کننده و درمانهای خانگی ازبازگشت مجدد اگزما جلوگیری کرد به عنوان مثال :

پانسمان مرطوب: یک درمان مؤثربرای اگزما قراردادن پماد کورتیکواستروئید موضعی برروی محل آسیب دیده و بستن آن با باند مرطوب است.  استفاده ازاین روش برای کنترل علائم و نشانه ها درعرض چند ساعت تا چند روز می باشد. دربعضی مواقع این روش دربیمارستان انجام می شود زیرا درد شدید است و به تخصص پرستاری نیازدارد.  درمورد انجام این درمان درخانه با پزشک خود مشورت کنید.
نوردرمانی: ساده ترین شکل نوردرمانی (فتوتراپی) است که شامل درمعرض قراردادن پوست درمقابل نورمصنوعی می شود .   اشکال دیگر این نوع درمان استفاده ازنورفرابنفش به تنهایی و یا با داروهای  UVB  و (UVA)می باشد.
چون نوردرمانی طولانی مدت که به بهبود بیماری منجرمی شود اثرات زیان باری مانند پیری زودرس  و افزایش خطرابتلا به سرطان پوست را در بر دارد،  به همین دلیل ازنوردرمانی برای نوزادان و کودکان خردسال استفاده نمی شود.
درمان استرس: مشاوره  به بهبود کودکان و جوانانی که ازبیماری خود خجالت می کشند و یا ازاین وضعیت خسته شده اند،  کمک می کند.
تمدد اعصاب،  اصلاح رفتار و بیوفیدبک : استفاده ازاین روشها به کنترل عادت خاراندن کمک می کند.

 

مترجم : مرضیه کبیری فر

منبع :http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/eczema/basics/treatment/con

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: