تجربه ی چهره ای شفاف و درخشان با از بین بردن جوش و اسکار

3
scar treat 300x225 - تجربه ی چهره ای شفاف و درخشان با از بین بردن جوش و اسکار
تجربه ی چهره ای شفاف و درخشان با از بین بردن جوش و اسکار

درمان آکنه و اسکار

اگر شما جوش هایی بر صورت داشته اید و پس از بهبود ردی به جای گذاشته اند، اصلا نگران نباشید، راه های بسیاری برای رفع آن ها وجود دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تجربه ی چهره ای شفاف و درخشان با از بین بردن جوش و اسکار پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تجربه ی چهره ای شفاف و درخشان با از بین بردن جوش و اسکار پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تجربه ی چهره ای شفاف و درخشان با از بین بردن جوش و اسکار نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کرم های کورتیزون و محو کننده ها

اگر اسکار ها (اختلالات پوستی، بریدگی، رد جوش و…) بر روی صورتتان متورم و قرمز شده اند، از کرم های کرتیزون برای بهبود وضعیتشان استفاده کنید. در واقع این ماده توسط سلول های سطح پوست جذب می شوند و تورم را کاهش می دهند. شما می توانید کرم های پوست با کورتیزون را بدون نسخه پزشک خریداری کنید.

قدم بعدی، از بین بردن مناطق تیره ای است که از جوش ها به جای ماده است. هیدروکینون، ماده ی روشن کننده ی پوست است که در گذشته در کرم های روشن کننده مورد استفاده قرار می گرفت، اما به تازگی این ماده را به دلیل ایجاد التهاب و سرطان از کرم ها حذف کرده اند. اما مواد تشکیل دهنده دیگری هم علاوه بر کرم ها بدون نسخه به فروش می رسند که می توانند به روشن کردن لکه های تیره کمک کنند. اسید کوجیک (یک روشن کننده  طبیعی پوست است که از عصاره قارچ مشتق شده)، آربوتین (عصاره توت نیز نامیده می شود)، و ویتامین C (اسید اسکوربیک) جایگزینی عالی برای کرم های روشن کننده ی پوست هستند.

لیزر درمانی و تزریق فیلر (پر کننده)

اگر جای جوش شما به خودی خود از بین نرفت، وقت آن است که با یک متخصص پوست تماس بگیرید و قراری را معین کنید. در یک تا سه جلسه لیزر درمانی، با استفاده از تکنولوژی لیزر، می توانید پوست خود را لایه برداری کنید و ساخت کلاژن های جدید را افزایش دهید. کلاژن نوعی پروتئین است که باعث ساخت سلول های پوستی می شود، و درمان مناسبی برای از بین بردن جای جوش ها است.

لیزرتهاجمی باعث تبخیر لایه ی اسکار و آسیب دیده ی پوست شده و پوستی نرم و صاف را جایگزین می کند. در عوض لیزر غیر تهاجمی به تحریک لایه ی زیرین پوست می پردازد و باعث ایجاد کلاژن در آن منطقه  بدون آسیب رساندن به پوست می شود.

با تزریق پر کننده ها می توان آثار جوش هایی که از خود فرو رفتگی بر پوست به جای گذاشته اند را به راحتی رفع کرد. تنها مشکل این روش تکرار مجدد آن پس از 4 تا 6 ماه است، زیرا در این دوره این مواد جذب پوست می شوند.

صبورباشید

scar 300x208 - تجربه ی چهره ای شفاف و درخشان با از بین بردن جوش و اسکار

جای اسکار روی پوست

کلید اصلی برای مشاهده ی بهبودی جای جوش صبر و شکیبایی است. چند هفته بعد از ایجاد زخم ها بر روی پوست، مویرگ های خونی جدید در ناحیه ی آسیب دیده تشکیل می شوند تا مواد مغذی را به پوست برای تشکیل دوباره برسانند. به همین دلیل در این دوره ی زمانی، این مناطق کمی صورتی رنگ هستند. چند ماه بعد، کلاژن در محل ساخته می شود و محل آسیب دیده با کلاژن پر می شود. به دلیل اینکه آکنه وجوش چربی و پوست را تخریب می سازند، ممکن است درمان آن ها 1 سال طول بکشد.

راه های جلوگیری و درمان اسکارها

از نور مستقیم خورشید دوری کنید. زیرا باعث تیرگی این زخم ها شده و روند بهبودی را کند می سازد. این اتفاق به دلیل تابش اشعه ماوراء بنفش به پوست است که منجربه تحریک ملانوسیت ها (سلول های تولید کننده ی رنگدانه)، که باعث تغییر رنگ پوست است، می شود.

قبل از اینکه بیرون از خانه بروید حتما از ضد آفتاب با SPF 30و یا بالاتر استفاده کنید. این ضد آفتاب ها اشعه های فرابنفش نوع A ( طول موج بلند) و B( طول موج کوتاه) را دفع می کنند و از پوست شما محافظت می کنند. مواد تشکیل دهنده ی ضد آفتاب ها شامل benzophenones (سالیسوبنزون و اکسیبنزون)، (cinnamates octylmethyl و سینوکسات)، سالیسیلاتها، دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی، آووبنزون، و اکامسول (Mexoryl SX) هستند. ضد آفتاب باید پس از شنا، پس از عرق کردن، و بعد از بیش از 2 ساعت درزیر نور خورشید بودن، مجددا استفاده شود.

ساعاتی را که بیرون از خانه در زیر نور خورشید می گذرانید، خصوصا 10 صیح تا 2بعد از ظهر، را کاهش دهید، و از لباس هایی با آستین های بلند، کلاه های لبه دار و شلوار با پاچه های بلند استفاده کنید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

از کندن و فشار دادن جوش ها و زخم های آن ها اجتناب کنید. زخم ها خودشان باعث بازسازی خودشان خواهند شد. اما جای جوش ها معمولا فرورفته می شوند، چرا که کلاژن خود را از دست داده اند.

از ویتامین E برای درمان آثار اسکار استفاده نکنید. نه تنها به درمان کمکی نمی کند بلکه بهبود این آثار را به تعویق می اندازند.

قبل از انتخاب هر نوع درمانی برای آثار اسکارها، با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

لینک منبع http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/acne/features/acne-scars#2

 

گردآورنده: میترا کرمانیان

3 نظرات
  1. zahra.h می گوید

    واقعا عااااااااااالیییییییی بود!!!!!!دست گلتون درد نکنه

  2. مجید غفاری می گوید

    ممنون.در مورد کرتیزکن بیشتر توضیح بدید.

  3. مجید غفاری می گوید

    ممنون.در مورد کرتیزون بیشتر توضیح بدید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: