آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!

0
Sorghum 300x203 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
سورگوم

سورگوم که با نام ذرت خوشه ای شناخته می شود به سرده ای از گیاهان دارویی تعلق دارد و در مناطق استوایی و زیر استوایی سرتاسر جهان یافت می شود. بیش از 30 گونه مختلف از سورگوم در جهان وجود دارد، با این حال تنها یک گونه از آن برای مصارف انسانی مناسب است و بقیه گونه ها جهت مصارف حیوانی می باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گونه های خاص سورگوم که ما آن ها را مصرف می کنیم با نام علمی سورگوم بیکالر (دورنگ) شناخته می شود. سورگوم در اصل در آفریقا برداشت و مصرف می شد؛ اما امروزه می توان آن را در چهار گوشه جهان یافت. این ماده غذایی به سرعت به جز اصلی برنامه غذایی افراد آگاه تبدیل شده است.

در تولید مواد غذایی جهان می توانید سورگوم را به شکل ملاس سورگوم (سورگوم شیرین) یا شربت سورگوم بیابید. از سورگوم در شکل دانه (غلات) نیز استفاده می شود. علاوه بر این، در تولید مشروبات الکلی نیز از این ماده به عنوان بخشی از تولید استفاده می کنند. سورگوم حتی به عنوان یک سوخت زیستی مفید نیز محسوب می شود.

اما سورگوم چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ و چه چیزی آن را در زمره 5 غله مهم جهان قرار داده است؟ در ادامه این موضوع را شرح داده ایم.

[su_spoiler title=”سورگوم از سرطان پیشگیری می کند” style=”fancy” icon=”arrow”]

1 14 300x200 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان ها، ترکیباتی هستند که رادیکال های آزاد منحوس را در بدن ما از بین می برند. رادیکال های آزاد در واقع اتم هایی هستند که آماده آسیب زدن به ما هستند و می توانند به سرطان یا پیری زودرس منجر شوند.

سورگوم در واقع حاوی آنتی اکسیدان های ضروری ایست که به سادگی قابل یافت در مواد غذایی نیستند. این آنتی اکسیدان ها به طور ویژه ای در کاهش خطر ابتلا به سرطان، خصوصا سرطان مری موثر است. اگرچه مصرف گندم و ذرت نسبتا مفید تلقی می شود، اما مصرف سورگوم به مراتب بسیار موثر تر خواهد بود. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”سورگوم و کنترل دیابت” style=”fancy” icon=”arrow”]

2 12 183x300 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
سورگوم و کنترل دیابت

اگر شما بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنید، ممکن است متوجه نشوید، اما آن ها به قند تبدیل شده و سبب افزایش سطح قند خون (گلوکز) تان می شوند. این امر منجربه بروز دیابت می گردد و شرایط را برای افراد دیابتی وخیم تر می کند.

خوشبختانه، دانه سورگوم برای این به وجود آمده تا شما را نجات بدهد. این دانه مغذی که با سبوس غنی تانن همراه است، حاوی آنزیم هایی است که جذب نشاسته توسط بدن را کاهش می دهد. و این موضوع به نوبه خود منجربه تنظیم بهتر سطح انسولین و گلوکز می گردد.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

حفظ تعادل این سطوح بسیار اهمیت دارد، زیرا از بروز مشکلاتی که در نهایت به بیماری ختم شود، پیشگیری می کند. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”سورگوم، مفید برای سلامت استخوان ها” style=”fancy” icon=”arrow”]

3 300x150 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
سورگوم و سلامت استخوان ها

استخوان ها بسیار مهم هستند، اما تعداد کمی از ما برنامه غذایی ما را بر این اساس تنطیم می کنیم. یک برنامه غذایی می تواند سبب شکسته شدن استخوان ها، بروز پوکی استخوان یا ورم مفاصل شود یا از بروز آن ها جلوگیری کند.

یکی از روش های حفظ سلامت استخوان ها، گنجاندن سورگوم در برنامه غذایی تان است. چراکه دانه سورگوم سرشار از منیزیم است که می تواند سطح کلسیم را به طور متناسب تضمین کند. به همین دلیل است که منیزیم به جذب بهتر کلیسم کمک می کند.

هر دوی این مواد معدنی مفید نیز سبب ارتقای سلامت استخوان ها و تسریع فرآیند بهبود استخوان های آسیب دیده و شکسته می شوند. بنابراین اگر می خواهید با ورود به سنین سالخوردگی همچنان قبراق و سر حال باشید، سورگوم مصرف کنید. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”سورگوم و افزایش انرژی” style=”fancy” icon=”arrow”]

4 10 300x175 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
سورگوم و افزایش انرژی

همه ما به دنبال راهی برای افزایش انرژی هستیم و بسیاری از ما به کافئین و نوشیدنی های انرژی زا روی می بریم. اما اگر می خواهید انرژی تان به روش سالمی افزایش پیدا کند، چرا سورگوم را امتحان نمی کنید؟ سورگوم حاوی نیاسین است که با نام ویتامین B6 شناخته می شود. این ترکیب، غذا را به انرژی تبدیل می کند و سوخت مورد نیاز بدن را تامین می کند. علاوه بر این، مواد مغذی را به شکل انرژی، متابولیزه می کند و سطح انرژی را در تمام روز پایدار و ثابت نگه می دارد.

این روش بسیار ارزان تر و بهتر از روشی است که از طریق خوردن یک فنجان قهوه در بوفه محل کارتان حاصل می گردد. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”نقش سورگوم در مدیریت کلسترول” style=”fancy” icon=”arrow”]

5 10 300x169 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
سورگوم در مدیریت کلسترول

حدودا 10 سال پیش بود که جهان در مقابل کلسترول روی خط قرمز هشدار قرار گرفت. به ما گفته شد که کلسترول در حال افزایش است و افراد بسیاری در اثر پیامدهای مرتبط با کلسترول بالا از پای در آمدند. پس از آن، دیابت نوع 2 گوی سبقت را ربود و تقریبا کلسترول به دست فراموشی سپرده شد.

اما کلسترول بالا برای سلامت بسیار مضر است و می تواند به مشکلات قلبی منجر شود. از آنجایی که سورگوم غنی از مواد شیمیایی گیاهی است، مصرف آن روش خوبی برای مدیریت کلسترول می باشد. محققان بر این باورند که دانه سورگوم حاوی ترکیبات مفیدی است که می توان به عنوان ترکیبات مکمل غذایی از آن استفاده کرد تا سطح کلسترول انسان مدیریت و کنترل شود. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”به گفته دانشمندان سورگوم می تواند در درمان ملانوم موثر باشد” style=”fancy” icon=”arrow”]

6 6 300x195 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
درمان ملانوم

ملانوم، یکی از ویژگی های بارز سرطان پوست محسوب می گردد که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. سرطان پوست که با نام ملانوم بدخیم نیز شناخته می شود، به طور ویژه ای در پوست اتفاق می افتد. اما می تواند در چشم، روده و حتی داخل دهان گسترش یابد و عواقب مخربی با خود به همراه داشته باشد.

ادعا شده است که سورگوم می تواند در درمان ملانومای انسانی کمک کننده باشد. دانشمندان مادرید ارتباط میان سورگوم و درمان ملانوم را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده اند که این دانه دارای پتانسیلی است که به عنوان عامل درمانی در درمان ملانومای انسانی شناخته می شود. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”سورگوم، ضامن سوخت و ساز بدن” style=”fancy” icon=”arrow”]

7 8 300x225 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
افزایش سوخت و ساز بدن

هنگامی که سورگوم می خورید، مصرف آهن و نیاسین که دو ماده معدنی پشتیبان برای سوخت و ساز بدن هستند، را افزایش می دهید.

آهن به تنهایی موجب افزایش تولید سوخت می گردد؛ در حالی که نیاسین (یا همان ویتامین B3) مواد مغذی را تجزیه و متابولیزه کرده و آن را به انرژی تبدیل می کند.

نیاسین و آهن همچنین دارای مزایای دیگری برای سلامت، مانند گردش خون سالم و تقویت دستگاه ایمنی بدن هستند. تنها یک وعده مصرف سورگوم حاوی 2.1 میلی گرم آهن و 1.4 میلی گرم نیاسین می باشد. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”سورگوم، سرشار از پروتئین” style=”fancy” icon=”arrow”]

8 6 300x200 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
سورگوم، سرشار از پروتئین

گفته می شود برنامه غذایی ما باید حاوی حدود 44% پروتئین باشد. در واقع، ما برای ادامه زندگی به پروتئین نیاز داریم. پروتئین چیزی است که آجرهای ساختمان زندگی را تامین می کند و به ساختن و شکل گیری اندام ها، عضلات و پوست کمک می کند.

سورگوم، روش مناسبی جهت تامین پروتئین مورد نیاز بدن است که به شما کمک میکند سالم تر و متناسب تر باشید. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”سورگوم، گلوتن ندارد” style=”fancy” icon=”arrow”]

9 6 300x225 - آیا با سورگوم و فواید بیشمار آن برای سلامتی آشنا هستید؟!
سورگوم فاقد گلوتن

شاید بیشترین چیزی که در مورد سورگوم نظرتان را جلب کند، این باشد که سورگوم فاقد گلوتن است. این موضوع به خصوص برای بیماران مبتلا به سلیاک اهمیت ویژه ای دارد. [/su_spoiler]

 

لازم به ذکر است که جهت تامین کلسیم، پروتئین و نیاسین نباید صرفا به مصرف سورگوم اتکا کنید. سورگوم، مفید و سالم است، اما باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل استفاده شود. حتما خودتان این را میدانستید.

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: http://www.beautyandtips.com

 

04/17/2017

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: