مرجع زیبایی,پوست,بوتاکس,جوانسازی,لیزر موهای زائد,لیزر مو،جراحی زیبایی،تخفیف لیزر موهای زائد در تهران، بهترین مرکز لیزر مو در تهران،دستگاه لیزر بدون درد،اقدامات قبل از لیزر مو، مرکز لیزر شریعتی

آرتروز: ۶ ماده غذایی موثر در کاهش درد

0 4
رای دادن به این پست

آرتروز: ۶ ماده غذایی موثر در کاهش درد 

آرتروز - آرتروز: 6 ماده غذایی موثر در کاهش درد
آرتروز

امروز ما قصد داریم در این مقاله در ربطه با آرتروز به طور ویژه تغذیه برا ی کاهش درد در آرتروز بپردازیم.
سالها پیش مردم تصور می کردند که رژیم غذایی روزانه آنها در کاهش درد های استخوانی و عضلانی می تواند موثر باشد.
به تدریج تحقیقات در مورد اینکه چه نوع مواد غذایی در کاهش درد عضلانی و از بین بردن آن موثر تر است.
این مواد غذایی کدامند ؟ و اینکه چطور این مواد غذایی باعث کاهش درد مفاصل از جمله درد آرتروز می شوند ؟


تخفیفات ویژه بهار در مرکز زیبایی و لیزر موهای زائد برکه، با جدیدترین نسل

الکساندرایت در ایران (اسکلپیون، مدیواستار 2018)

 22612171_021  021-22612108

09027610748


 

در این بخش به طور خاص  به مواد غذایی اشاره می کنیم که باعث کاهش درد آرتروز به طور موثر خواهد شد: 

۱_ انواع جوانه ها و کلم بروکلی :

با اطمینان کامل می توان گفت که انواع جوانه ها و خانواده کلم یکی از مواعد غذایی است که نقش کلیدی در کاهش درد آرتروز دارد.به دلیل اینکه کلم ها سر شار از ماده ای به نام سولفور فان هستند ، که این ماده غذایی در کاهش آسیب به ناحیه غضروف و احتمال اینکه شخص دچار ارتروز حاد شود کم خواهد کرد.

۲_ سیر

سیر عضو خانواده علفی است که شامل پیاز است .سیر حاوی ترکیباتی به نام دی دیالید دی دیالیل است که می تواند برای کاهش درد آرتروز به طور ویژه موثر باشد”.استاد بالینی دانشکده پزشکی جنوب غرب کانادا در دالاس می گوید: “این ترکیب ممکن است در محدود کردن آنزیم های آسیب دیده غضروف تاثیر بگذارد.”

۳- زرد چوبه 

زردچوبه. یکی از بهترین مبارزان التهابی تحقیق، غذا نیست بلکه یک ادویه است. Tumeric حاوی ترکیبی به نام کورکومین است. بررسی اخیر ۲۰۱۲ در مجله بین المللی علوم مولکولی منتشر شده است که “کورکومین می تواند در مدیریت بیماری های مفصلی مرتبط با التهاب مزمن مفید باشد”، اما ثابت شده است که کمبود قابل توجهی در مورد عوارض جانبی و ایمنی وجود دارد. اما این ترکیب در قرن ها در هند برای کنار آمدن با بیماری های التهابی از جمله آرتروز استفاده شده است. شما این ادویه زرد را در غذاهای هند، مخصوصا کره، پیدا خواهید کرد.

۴– انواع ماهی ها 

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی در امگا ۳ اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به مبارزه با التهاب در بیماری آرتروز  کمک می کنند. چند بار در هفته ماهی را به رژیم خود اضافه کنید. اگر طرفدار زیادی از ماهی نیستید، از پزشکتان درباره مصرف یک مکمل امگا ۳ بپرسید.

۵- گیلاس

ترشی گیلاس برخی از افراد مبتلا به آرتروز، از محصولات ساخته شده از گیلاس ترشح تسکین پیدا کرده اند. عنصر در گیلاس که با علائم مشترک کمک می کند یکسان است و میوه آن را به رنگ قرمز آنتوسیانین می دهد. تحقیقات سال ۲۰۱۳ در مورد استئوآرتریت و غضروف منتشر شده نشان داد افرادی که آب شربت گیلاس را می خورند، درد و سفتی OA بهبود یافته بودند.

۶-  ویتامین C: 

ویتامین C آنتی اکسیدان ها در ویتامین C ممکن است پیشرفت OA را کند کند. یک مطالعه ۲۰۱۱ از دانشگاه فلوریدا جنوبی گزارش داد که افرادی که مکمل های ویتامین C را دریافت کردند، ۱۱ درصد احتمال کمتری نسبت به افرادی که مکمل ها را مصرف نکرده بودند، کمتر رشد OA را انجام می دادند. شما می توانید ویتامین C را از توت فرنگی، کیوی، آناناس یا کتانوپ استفاده کنید. با این حال، Frechman هشدار می دهد که مکمل ها را با دوزهای بسیار بالاتر از ۶۵ تا ۸۵ میلی گرم هشدار دهد، زیرا در مقدار زیادی ویتامین C می تواند خطر سنگ کلیه را افزایش دهد. اما در بهبود آرتروز کاملا ویتامین C نقش دارد.

برای مطالعه بیشتر در خصوص درمان های نوین آرتروز اینجا کلیک کنید.

 

منبع :   

لینک 

محقق و مترجم : مریم طباطبائی 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error:
در حال بارگذاری