پیش از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی این مطلب را بخوانید!

31

آیا نگه داشتن ناحیه تناسلی بدون موهای زائد بهتر و بهداشتی تر است؟

 

 

107950634 1 - پیش از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی این مطلب را بخوانید!
اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی

امروزه تراشیدن یا کوتاه کردن موهای ناحیه تناسلی در میان زنان و مردان بسیار رواج پیدا کرده است، بطوریکه بررسی های اخیر نشان میدهد 84% زنان این کار را انجام میدهند. اما آیا این کار واقعا سودمند است؟ یا ممکن است خطر داشته باشد؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - پیش از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی این مطلب را بخوانید! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - پیش از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی این مطلب را بخوانید! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - پیش از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی این مطلب را بخوانید! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی عموما بواسطه تراشیدن، اپیلاسیون یا لیزر در بین زنان رایج است. این روزها، ناحیه تناسلی زنان مانند بدن عروسک باربی صاف و براق شده است و این اتفاقی است که درست بعد از بلوغ تقریبا همه دختران و زنان بدان گرایش دارند.

اما چرا بسیاری از زنان ناحیه تناسلی خود را مانند مرغ پر کنده میکنند؟ در یک نظرسنجی عمومی از 3.316 زن در امریکا مشخص شد که 59% آنها این کار را به دلایل بهداشتی انجام میدهند. این زنان سنی بین 18 تا 24 سال داشتند.

به گفته پزشکان بسیاری از زنان تصور میکنند داشتن موهای زائد ناحیه تناسلی باعث کثیفی است. همین امر سبب شده که اعمال جراحی زیبایی بطور فزاینده ای افزایش پیدا کنند. اگر به نظر برخی مو، کثیف و نجس است، پس چرا موهای سرمان را نمیزنیم؟

 

راه حل

177662031 1 - پیش از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی این مطلب را بخوانید!
اصلاح موهای زائد

از دوران یونان باستان، اصلاح مو رواج داشته تا جاییکه تصاویر بجا مانده از زنان یونانی بدون مو است. در دوران باستان، زنان موهای ناحیه تناسلی خود را از ریشه میکندند یا از چراغ هایی برای سوزاندن آنها استفاده میکردند. از دهه 1980 میلادی به بعد، بسیاری از مدل های زیبایی تقریبا تمام موهای زائد خود را از بین بردند و رفته رفته این روال همگانی شد.

ناحیه تناسلی هر فرد به خود او مربوط است. اما موهای زائد این ناحیه برای حفاظت دستگاه تناسلی در برابر اصطحکاک و عفونت در بدن انسان نهادینه شده است. از بین نبردن این موهای زائد بهداشتی تر است. برخی زنان، پس از رفع موهای زائد ناحیه تناسلی، دچار بریدگی یا رویش موهای زیر پوستی میشوند و در برخی دیگر التهاب فولیکول های مو یا هیپرپیگمانتاسیون (تجمع رنگدانه ها در بافت) بروز میابد. اگر خیلی بدشانس باشید امکان بروز عفونت های پوستی و افزایش خطر ابتلا به هرپس تناسلی و سایر بیماری های مقاربتی نیز وجود دارد. این امر بدین دلیل است که ناحیه تناسلی، پوست بسیار ظریفی دارد و بریدگی هرچند کوچک روی آن باعث نفوذ باکتری و ویروس میشود. از بین بردن همه موهای زائد ناحیه تناسلی، دستگاه تناسلی را زخمی و بی دفاع میکند. بررسی ها نشان داده است که تعداد زیادی از مراجعین به بخش اورژانس بیمارستان ها از سال 2002 تا 2010 به دلیل نظافت ناحیه تناسلی بوده است.

 

چرا باید از تراشیدن، اپیلاسیون و اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی پرهیز کرد؟

5100 1 - پیش از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی این مطلب را بخوانید!
تراشیدن، اپیلاسیون و اصلاح موهای زائد

بی شک، ناحیه تناسلی مهمترین بخش بدنتان در روابط جنسی محسوب میشود. هرکس عقیده ای دارد و ما هرگز قصد نداریم که بگوییم کدام روش از بین بردن موای زائد ناحیه تناسلی را انتخاب کنید یا این کار را انجام ندهید. آنچه که لازم است بدانید اینست که هیچ اتفاقی نمی افتد اگر موهای زائد این منطقه، بطور طبیعی سر جای خود باقی بمانند.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، از بین نبردن موهای زائد ناحیه تناسلی، مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. بدن به گونه ای طراحی شده است که باید در ناحیه تناسلی مو وجود داشته باشد.

به دلایلی که در فهرست زیر اشاره شده است، نباید موهای زائد ناحیه تناسلی خود را از بین ببرید:

 

1- مو به دلیلی در آنجا رشد کرده است

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

ما تنها پستاندارانی هستیم که موهای بلند و خشنی در ناحیه تناسلی خود داریم. در واقع این موضوع بی دلیل نیست. موهای زائد ناحیه تناسلی در دوران بلوغ ظاهر میشوند و بطور بالقوه ای بیانگر این موضوع است که آمادگی انجام اعمال جنسی را دارید. این موهای زائد همچنین مانند یک محافظ در برابر اصطحکاک ناشی از مقاربت عمل میکند.

2- موهای زائد ناحیه تناسلی میتوانند شما را جذاب تر کنند

موهای زائد تناسلی، فرومون های جنسی (مولکول‌ هایی که باعث جذب جنس مخالف میشوند) را فعال میکنند و بطور بالقوه ای جذابیت را افزایش داده و سبب باروری بیشتر میشوند.

3- موهای زائد تناسلی برای تعریق مهم است

دو نوع غدد تعریق وجود دارد: اکرین که عرق را بدون بو ترشح میکند و اپوکرین که در زیربغل و ناحیه تناسلی یافت میشود. غدد اپوکرین از فولیکول های موهای ناحیه تناسلی، بعنوان مسیری برای ترشح عرق که سرشار از پروتئین، لیپید و فرومون است، استفاده میکند.

4- اصلاح و اپیلاسیون ناحیه تناسلی میتواند سبب سوزش شود

رشد مجدد موهای زائد، رشد موهای زیر پوستی، خارش و سوزش و التهاب مواردی هستند که 75% افراد آنها را پس از از بین بردن موهای زائد تناسلی تجربه میکنند.

5- امکان بروز بیماری های مقاربتی

بررسی ها نشان میدهد که از بین بردن موهای زائد تناسلی ممکن است با افزایش ابتلا به سوزاک، کلامیدیا و ویروس پاپیلومای انسانی در ارتباط باشد. از طرفی گفته میشود که از بین بردن موهای زائد تناسلی، بروز شپش تناسلی را کاهش میدهد.

6- در خطر آسیب هستید

طی گزارشات بعمل آمده از مراکز اورژانس، اغلب صدمات و آسیب های ناحیه تناسلی در نتیجه از بین بردن موهای زائد این ناحیه بوده است.

 

اشتباهات رایج در از بین بردن موهای زائد تناسلی

download - پیش از اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی این مطلب را بخوانید!
از بین بردن موهای زائد تناسلی

1- قبل از دوش گرفتن، اصلاح میکنید

میدانیم که عجله دارید، اما این روش مطمئنا منجربه سوختگی ناشی از تیغ خواهد شد. سعی کنید آخرین کاری که در حمام انجام میدهید، اصلاح موهای زائدتان باشد. این امر به فولیکول های مویتان فرصتی برای نرم شدن میدهد و این موضوع، خطر ابتلا به التهاب را تا حد زیادی کاهش میدهد.

2- استفاده از ژل استحمام و تیغ کهنه

آیا تابحال دیده اید که مردها برای اصلاح صورتشان از صابون و تیغ کهنه استفاده کنند؟ این بدان خاطر است که ابزار مناسب، تفاوت های شگرفی ایجاد میکند. از یک کرم اصلاح بدون بو استفاده کنید. 1 الی 2 دقیقه کرم را روی ناحیه تناسلی خود بگذارید تا موهای زائدتان نرم شوند. سپس با استفاده از یک تیغ جدید کارتان را انجام دهید. تیغ های کهنه و کند، سبب ایجاد جوش یا سوختگی ناشی از تیغ میشوند.

3- کوتاه نکردن موی زائد، پیش از اصلاح

استفاده از قیچی به شما کمک میکند که خود را برای اصلاح آماده سازید. اگر موهای زائدتان بیش از 3.5 سانتی متر رشد کرده است، قبل از رفتن به حمام آنها را کوتاه کنید. این کار نه تنها در وقتتان صرفه جویی میکند، بلکه از بروز التهاب نیز پیشگیری خواهد کرد.

4- خشک اصلاح کردن

اگر در موقعیتی اضطراری قرار گرفته اید و باید موهای زائدتان را از بین ببرید، هیچگاه بدون خیس کردن ناحیه تناسلی و بکارگیری کف، اقدام به این کار نکنید. شاید حداکثر 5 دقیقه بیشتر طول بکشد تا پوستتان را برای تیغ زدن و اصلاح آماده کنید. در غیر اینصورت به قرمزی و جوش در ناحیه تناسلی دچار خواهید شد.

5- استفاده مداوم از لوسیون برای لطافت پوست تازه اصلاح شده

لوسیون های نرم کننده پوست دارای عطر هستند و میتوانند سبب تحریک پوست تازه اصلاح شده شوند. اگر تمایل دارید، میتوانید از محصولاتی استفاده کنید که بطور خاصی برای تسکین پوست تهیه شده اند یا از یک مرطوب کننده طبیعی ملایم مانند آلوئه ورا یا روغن نارگیل برای آبرسانی و محافظت از پوست استفاده کنید.

6- پوشیدن لباس زیر نامناسب پس از اصلاح ناحیه تناسلی

پس از اصلاح ناحیه تناسلی از پوشیدن لباس های زیر تنگ و نازک پرهیز کنید. لباس های زیر 100% نخ به تن کنید که در اطراف دهانه پا کش پلاستیکی نداشته باشند. این امر به پوست ناحیه تناسلی، فرصتی برای تنفس میدهد و از رشد موهای زیر پوستی پیشگیری میکند.

 

منابع:

[symple_button url=”http://www.telegraph.co.uk” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک 1[/symple_button]

[symple_button url=”http://www.glamour.com” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک 2[/symple_button]

[symple_button url=”http://metro.co.uk” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک 3[/symple_button]

[symple_button url=”https://www.theguardian.com” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک 4[/symple_button]

تحقیق و ترجمه:: مینو زرفش

 

 

 

31 نظرات
  1. شیدا می گوید

    من از تیغ برای اصلاح موهای تناسلی خودم استفاده میکنم مشکل جوش و خارش دارم البته بعد از رویش موها این موضوع حل میشه شنیدم لیزر خز دارن برای اونجا لطفا راهنمائی کنید

    1. مدیر بخش تحقیق و توسعه می گوید

      به سایت تهران اسکین مرکز لیزر مراجعه کنید

  2. چرخ زنان می گوید

    با سلام و تشکر فراوان بابت مطلب مفید شما

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      از توجه تان سپاسگزاریم

  3. علی می گوید

    سلام ببخشید من تازه به بلوغ رسیدم و مو های نزدیک الت تناسلی رو با تیغ کوتاه کردم ولی زخم کوچکی بین الت و نافم به وجود اومد
    خواستم بدونم برام خطری نداره ؟
    برای سلامتی خودم چی کار گنم بهتره ؟
    با چی موهام رو کوتاه کنم بهتره ؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر بهترین روش پس از دوران بلوغ در دختران و پسران، لیزر موهای زائد می باشد.
      معمولا ژیلت موجب موهای زیر پوستی، التهاب پوستی و … می شود.

  4. علی می گوید

    سلام ببخشید من مو های بالای آلتم رو زدم با ژیلت زدم
    بعد زدن قرمز شد و الانم می سوزد و می خوارد .
    آیا درست میشه . نگران نباشم .

  5. محمدرضا می گوید

    سلام ببخشید من از وقتی به بلوغ رسیدم مو های زائد بدن خودم و به طور کامل کوتاه میکردم
    قبلا همش با تیغ و الانم با پودر موبر

    الان تقریبا دوساله ک هر سه یا چهار روز یکبار باید موها زائد خودم رو کوتاه کنم وگرنه خارش میگیره و اصلا نمیشه تحمل کرد
    خیلی اذیتم میکنه و نمیشه تحملش کرد

    الان مشکل خواصی برت به وجود اومده ؟؟؟
    یا راه حلی برا درست کردن این مشکل دارین؟؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      روند رویش موها در افراد مختلف با توجه به ژنتیک فرد متفاوت می باشد.
      بهترین روش جهت رفع این موضوع حذف موهای زائد، با لیزر می باشد.

  6. ثمین می گوید

    سلام من دوساله که واسه اصلاح ناحیه تناسلی ازژیلت استفاده میکنم..وبرای عادت ماهانه ازنوارمشبک..خارش شدیدگرفتم بطوریکه ازخواب بیدار میشدم وناحیه تناسلیمو میخاروندم رفتم دکتر داروبهم دادن فلوکونازول وپماد..که باید۳نوبت میزدم..ماه رمضون پارسال بودبعدازچندماه استفاده ازپمادوداروها خوب خوب شدم..ولی الان چندماهه که دوباره همونجوری شدم کناره های پام میخاره واقعا نمیدونم چیکارکنم دیوانه کنندس میشه راهنماییم کنید

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      به طور کلی استفاده از ژیلت برای اکثر این افراد این حالت پوستی را ایجاد می کند بنابراین توصیه می شود جهت رفع موهای زائد از راهکار لیزر موهای زائد استفاده نمایید.
      زیرا حساسیت و خارشی که در اثر استفاده از ژیلت ایجاد می گردد راهکار خاصی ندارد.
      از طریق صفحه تماس با ما، می توانید با بهترین مراکز لیزر تهران و سایر شهرها آشنا شوید.

  7. حسین می گوید

    سلام من برای اولین بار لز توی حموم‌ یک ژیلت برداشتم و مو های اندام خود را زدم البته اول پودر زدم بعد نرم شد زدمشون الان میترسم برام اتفاقی رخ بده فقط یک بار این کار را کردم من پسرم میترسم توریم بشه میشه راهنماییم کنید

  8. بی نام می گوید

    یعنی نزدن مو های زائد مشکلی نداره ؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      رفع موهای زائد می تواند طبق نظر هر فرد متفاوت باشد. اما به طور کلی رفع موهای زائد، در ارتقا بهداشت فردی و افزایش رضایتمندی افراد موثر باشد.

  9. امیر می گوید

    سلام من تازه به بلوغ رسیدم.
    موهای ناحیه تناسلی ام رو بدون اطلاع و پیشگیری زدم. من اونارو با تیغ و خلاف جهت رشدشون زدم و حالا نگران عوارضشم.
    میشه بگید عوارض و راه های جلوگیریشون چیه؟؟؟
    خارش و سوزش هم دارم

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست گرامی
      التهاب و خارش پوست بعد از شیو با ژیلت طبیعی می باشد.
      بهتر می باشد از راهکارهای ماندگارتر مانند لیزر استفاده نمایید.

  10. ....... می گوید

    سلام. ببخشید من هنگام اصلاح مو های دور مقعد اشتباهی با ژیلت یک شکاف به اندازه یک بند انگشت (البته ببخشید ) نزدیک سوراخ مخرج ایجاد شد والان ۴ ماهه خوب نشده ولی نه سوزش داره نه خارش داره اصلاً اذیت نمیکنه فقط به اندازه یک بند انگشته میترسم من سه یا ۴ سال دیگه برای استخدامی میرم و معاینات پزشکی داره
    آیا خوب میشه؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی طبی می باشد. متناسب با اینکه خانم یا آقا هستید توصیه میشود توسط متخصص زنان یا اورولوژیست معاینه شوید.

  11. HOSSEIN می گوید

    سلام من تازه به سن بلوغ رسیدم و مو زیاد رشد کرده بود بالای ناحیه تناسلی خودم رو با یه ژیلت زدم و الان احساس پشمانی دارم و نگارنم اتفاقی نیوفتد اطفا دلگرمی بدهید

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست گرامی
      زمانی که فرد به سن بلوغ می رسد و موهای زائد در برخی نواحی رویش دارد بهتر است جهت حفظ بهداشت این موهای زائد رفع گردد. بهترین راهکار در حال حاضر لیزر موهای زائد می باشد که برای سن شما هم منعی ندارد و می توانید از این راهکار موثر استفاده نمایید.

  12. محمدرضا می گوید

    ممنون از مقاله تون

  13. محمد می گوید

    سلام من تازه به بلوغ رسیدم
    و بدون هیچ اطلاعاتی برای اولین بار مو های آلت تناسلی رو زدم و الان خارش و کمی سوزش دارم من میترسم که عوارض پوستی زیادی داشته باشد
    باید چیکار کنم؟
    بهترین روش برای شیو چیست؟
    باید به دکتر پوست مراجعه کنم؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست گرامی
      معمولا شیو با ژیلت موجب خارش و التهاب پوستی می شود و روش دائمی و مناسبی نمی باشد. بهترین راهکار در حال حاضر لیزر موهای زائد می باشد که برای سن شما هم منعی ندارد و می توانید از این راهکار موثر استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق صفحه معرفی مراکز، با مرکز مدنظرتان تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  14. امیر می گوید

    اسم پودر چیه؟ سوزش بعد زدنش زیاده؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست گرامی
      بهترین راهکار رفع موهای زائد، لیزر می باشد. زیرا خیلی از افراد نسبت به کرم یا پودرهای موبر حساسیت پوستی دارند.

  15. شهروند می گوید

    سلام
    آیا لیزر موهای زائد و از بین رفتن دائمی موها و فولیکول آنها در نهایت سبب بسته شدن دائمی منافذ خروج تعریق نمی شود ؟ و برای بدن مضر نیست ؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست گرامی
      لیزر موهای زائد موجب از بین رفتن فولیکول ها و خزوج موها می گردد. بالطبع خروج موها، موجب یکدست شدن و لطافت ظاهری پوست می گردد اما این به معنی از بین رفتن روزنه های پوستی و تعریق نیست و این دو موضوع ربطی به هم ندارند.

  16. ...jdjdksjd می گوید

    سلام من ۱ سالی هست به سن بلوغ رسیدم
    و موهای های زائد ناحیه تناسلی رو با ژیلت میزنم
    ولی موهای ناحیه مقعد اذیتم میکرد مجبور شدم اونا هم با ژیلت بزنم
    ولی از دیگران شنیدم زدن موهای ناحیه مقعد با ژیلت صد در صد مو برگشتی بوجود میاره و الان ی یک روزی میشه که اینکارو کردم و جوش زده میترسم این اتفاق بیوفته

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست گرامی
      بهترین راهکار رفع موهای زائد، لیزردرمانی می باشد.

  17. زمانی می گوید

    سلام خسته نباشید هنگام مراجعه به پزشک برای معاینه زگیل تناسلی اصلاح مو های زائد الزامی ؟؟اگر الزامی بهترین روش چیست ؟؟؟چون میترسم سطح دیگه پوست هم الوده بشه یا باعث زخم بشه

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست گرامی
      بهتر است قبل از معاینه، محل را دستکاری نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: