رهایی از پف زیر چشم!

0

رهایی از پف زیر چشم!

پف زیر چشم بیماری است که زیر چشم ها ورم می کند. ورم زیر چشم می تواند علل و دلایل زیادی داشته باشد که با توجه به علائم و نشانه های آن می توان به علت آن پی برد و برای درمان و رفع پف چشم اقدام نمود. راه های برطرف کردن سریع و قطعی پف زیر چشم عبارتند عمل جراحی با لیزر و جراحی زیبایی. همچنین می توان از داروهای گیاهی و طب سنتی، ماسک و درمان های خانگی برای درمان و رفع پف زیر چشم و رفع گودی زیر چشم استفاده نمود. هزینه و قیمت درمان می تواند با توجه به روش درمانی که متخصص زیبایی برای شما در نظر می گیرد متفاوت باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - رهایی از پف زیر چشم! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - رهایی از پف زیر چشم! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - رهایی از پف زیر چشم! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پف زیر چشم چیست؟

پف زیر چشم بیماری ای است که در آن زیر چشم ها متورم می شوند. پوست دور چشم بسیار باریک و بسیار حساس است. معمولا پف زیر چشم به خودی خود یا پس از یک درمان خانگی از بین می رود. اما پف زیر چشم همچنین علامت بیماری های چشمی دیگری است که باید توسط چشم پزشک معاینه شود. در صورتی که پف زیر چشم شدید و دائمی باشد یا به همراه علائم دیگری است، باید پیش متخصص بینایی سنجی  بروید.

300x188 - رهایی از پف زیر چشم!
رهایی از پف زیر چشم!

چه کسانی دچار پف زیر چشم می شوند؟

پف زیر چشم نشانه رایج آلرژی، کم خوابی، استرس و رژیم غذایی نامناسب است. وقتی زیر چشم پف ایجاد می شود که پوست دور چشم شما دچار سوزش و خارش شود. افرادی که قبل از خواب میزان الکل و سدیم زیادی مصرف می کنند، ممکن است با پف زیر چشم ناشی از تجمع آب از خواب بیدار شوید. استرس باعث می شوند که پوست و چشمان شما و همچنین بخش های دیگر بدن شما ضعیف و نسبت به مشکلاتی از قبیل ورم آسیب پذیر شود. در زمان های دیگر، پف زیر چشم علامت یک بیماری چشمی از قبیل بلفاریت است. بیماری بلفاریت شامل التهاب پلک و لبه مژگان است. در بیشتر افراد هم ممکن است پف زیر چشم ارثی باشد. در بعضی از افراد نیز پف زیر چشم به همراه تیرگی و ساهی دیده می شود. در این مقاله به اغلب دلایل احتمالی پف زیر چشم اشاره می شود.

علائم و نشانه ها :

علائم دیگری که با پف و ورم یا التهاب چشم بوجود می آیند از قرار زیر هستند:
•    ناخوشی
•    دید تار
•    قرمزی داخل یا دور چشم
•    تخلیه چشم
•    چشم درد
•    احساس خارش یا سوزش
•    مشکل در دید، همه چیز را دو تا دیدن، تغییر دید
•    احساس  وجود یک شی  خارجی در چشم

علائم شدیدتر شامل موارد زیر می شود:

•    ورم صورت و گردن
•    سردرد شدید
•    تهوع و استفراغ
•    احساس لرز
•    مشکلات تنفسی

علت و دلایل :

چشم های پف دار یا متورم با احتباس مایع، استرس، آلرژی ، هورمون، تغییرات و عوامل دیگر بوجود می آید. اغلب مواقع گریه همراه با ورم چشم است، زیرا غده های کوچک پلک که اشک ساز هستند به دلیل فعالیت بیش از حد ملتهب می شوند. در زمان های دیگر، بعد از خواب و در هنگام صبح چشم ما پف می کند. علت پف زیر چشم صبحگاهی، سدیم بیش از حد در رژیم غذایی است که باعث احتباس مایع می شود. پفی زیرچشم همچنین با کم خوابی یا مصرف بیش از حد الکل بوجود می آید. علل پف زیر چشم از قرار زیر هستند:
•    فرآیند طبیعی پیری
•    اختلالات پوستی از قبیل التهاب پوست
•    رژیم غذایی
•    کم کاری غده تیروئید
•    بدکاری غده های اشک
•    سندروم  نفریتیک ( آسیب به کلیه)؛ پف زیر چشم اولین علامت این بیماری است
•    لنز چشم
•    آلرژی
•    ورم ملتحمه
•    آماس پلک
•    گل مژه
•    عفونت چشم

300x220 - رهایی از پف زیر چشم!
رهایی از پف زیر چشم!

درمان :

سوال بیشتر افراد این است که درمان پف زیر چشم  چگونه انجام میشود و چگونه میتوان آن را از بین برد و راه حل قطعی آن چیست؟ پف زیر چشم را می توان با جراحی با لیزر از بین برد. چربی بدون برش پوست از طریق شکافی که پشت پلک ها ایجاد می شود، برداشته می شود.

جراحی لیزری چشم

علت درمان پف زیر چشم با لیزر

  • لیزر وسیله بسیار دقیقی است
  • برای دسترسی به نواحی ظریف و کوچک بسیار راحت است
  • در درمان پف زیر چشم با لیزر ، لیزر به طور همزمان می توان برش ایجاد کند و زخم را بسوزاند و احتمال خونریزی را کاهش می دهد و یک روش درمانی سریع است.

مدت زمان مورد نیاز برای درمان

تنها یک آخرهفته برای برداشت پف زیر چشم
یک هفته برای جراحی زیبایی پلک بالا و پایین
بهبودی معمولا بدون درد و بدون بوجود آمدن مشکل خاص است

درمان پوست اضافه زیر چشم با لیزر

پوست اضافه یا شل از طریق یک برش کوچک زیر مژه ها برداشت می شود.
لیزردرمانی همچنین باعث سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک می شود.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

300x228 - رهایی از پف زیر چشم!
رهایی از پف زیر چشم!

لیزر پلک بالایی

پلک های بالایی را نیز می توان با لیزر درمان کرد.
وقتی پف زیر چشم قابل توجه باشد، در دید اختلال ایجاد می کند و بهترین روش از بین بردن پف زیر چشم جراحی زیبایی پلک بالایی است.

روش و نحوه جراحی با لیزر

در جلسه مشاوره اولیه، پزشک بیمار را معاینه می کند تا مطمئن شود او برای انجام عمل جراحی پف زیر چشم از سلامت کافی برخوردار است. در صورتی که بیمار و پزشک به توافق برسند، لیزردرمانی زمان بندی می شود. شاید باید مصرف بعضی از داروها را متوقف کنید یا مقدار مصرف آنها را تغییر دهید. همانند اغلب جراحی ها، هشت ساعت قبل از جراحی نباید چیزی خورد یا نوشید، زیرا این کار باعث ایجاد تداخل در بیهوشی و افزایش خطر عوارض جانبی جراحی می شود.
بیمار بسته به اولویت های خود و جراح، بی هوش می شود. عموما، بیهوشی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. در حین جراحی، یک پلاک فلزی روی چشم بیمار قرار می گیرد تا از آن در برابر لیزر محافظت کند.
به منظور برداشتن پف زیر چشم، یک برش کوچک با لیزر در داخل پلک پایینی ایجاد می شود.با ایجاد این برش، رسوب های چربی اضافی برداشت می شوند. در بعضی از موارد، لیزر رفع چین و چروک نیز در این زمان صورت می گیرد تا چین و چروک و لکه های ماه گرفتگی از بین بروند. سپس یک برش در یکی از چین های چشم ایجاد می شود تا افتادگی ابرو برطرف شود. جراح از طریق برش رسوب های چربی، پوست و عضله را جدا می کند. برش ها معمولا با بخیه هایی که به سرعت آب می شوند بسته می شوند و بیمار به اتاق بهبودی منتقل می شود.

عوارض جانبی جراحی با لیزر

پس از جراحی زیبایی پلک، برای کاهش ورم می توان از کمپرس استفاده کرد. قطره های چشم حاوی آنتی بیوتیک معمولا برای پیشگیری از عفونت تجویز می شوند. در حالی که در اغلب موارد جراحی زیبایی پلک به صورت سرپایی صورت می گیرد، در هنگام برگشت بیمار به منزل باید از او مراقبت شود. به منظور اینکه چشم فرصت التیام داشته باشد تا پف زیر چشم برطرف شود، تا حداقل یک هفته ورزش، خم شدن و بلند کردن اشیا توصیه نمی شود. پس از یک هفته، اغلب بیماران می توانند به سرکار خود برگردند.

میزان اثرگذاری

متغیرهای متعددی وجود دارد که بر مدت اثرگذاری جراحی زیبایی پلک تاثیرگذار هستند. به صورت طبیعی، با افزایش سن، ناحیه بار دیگر قابلیت ارتجاعی بودن خود را از دست می دهد. عوامل دیگر از قبیل سبک زندگی نیز در این زمینه نقش دارند. در اغلب موارد، نتایج دائمی است.
پس در صورتی که جراحی چشم یا زیر چشم را برای درمان پف چشم در نظر گرفته اید، لیزردرمانی را در بین گزینه های درمانی خود قرار دهید. لیزردرمانی آسان ترین مسیر برای داشتن ظاهری جوان تر است.

جراحی (جراحی زیبایی پلک)

پوست اضافی دور چشم باعث پیرتر شدن چهره می شود.
افزایش سن تاثیر خود را بر ظاهر ، مخصوصا بر پوست دور چشم ها دارد. با افزایش سن پوست دور چشم شل و چروکیده می شود، افتاده می شود و باعث می شود چشم ها  خسته به نظر برسند و چهره را پیرتر می کند. جراحی برداشتن پف زیر چشم به بازگرداندن جوانی به چهره کمک می کند و باعث خواباندن و پوشاندن پف زیر چشم می شود. علی رغم اسمی که این روش جراحی دارد، برای برداشت پوست اضافی و بافت چربی از بالای چشم  استفاده می شود،  و روکش پوستی که با افزایش سن توسعه پیدا می کند را از بین می برد. این روش جراحی را می توان برای برداشتن پوست و بافت چربی اضافی زیر چشم و صاف کردن چین و چروک های گوشه چشم مورد استفاده قرار داد.

فرآیند جراحی

  • از مزایای جراحی برداشتن پف زیر چشم  (جراحی زیبایی پلک) می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس
  • از بین رفتن ” ظاهر خسته ” چشم ها
  • آرایش کردن به شکل راحت تر
  • ترمیم پیری زودرس
  • بهبود ظاهر/ ظاهر جوان تر
  • بهبود دید در بعضی موارد

روش جراحی برداشتن پف زیر چشم

جراحی پف زیر چشم که جراحی زیبایی پلک (جراحی لاستیک) نیز نام دارد، یک روش ساده است که بین یک تا سه ساعت طول می کشد و اغلب  در یک جلسه درمانی یک روزه انجام می گیرد. طول زمانی که تحت جراحی قرار می گیرید و زمان بهبودی به جراحی خاصی که می خواهید انجام دهید – جراحی پلک بالایی، پلک پایینی یا هر دو- بستگی دارد.

روش غیرجراحی لیزردرمانی پف زیر چشم

یکی از اثرات رایج پیری ایجاد پف زیر چشم است. این اتفاق عموما به این دلیل پیش می آید که پوشش محافظ چربی دور چشم در واکنش به گرانش و کاهش نرمی پوست دچار افتادگی می شود. این اتفاق نه تنها باعث پیرتر شدن ظاهر چهره می شود، بلکه فردی ظاهری دائما خسته دارد. با استفاده از شیوه برداشت پف زیر چشم، بیمار ظاهری جوان تر و هشیارتر خواهد داشت. گزینه های درمانی برای برداشت پف زیر چشم در گذشته بیشتر مبتنی بر یک روش جراحی به نام جراحی زیبایی پلک بود. در جراحی زیبایی پلک برای برداشتن بالشتک های چربی پلک پایینی روی پوست برش ایجاد می شود. با وجود اینکه پیامدهای این جراحی عموما خوب است و چهره جوان تر می شود، عموما زمان از کارافتادگی و ناراحتی بیشتری دارد که بین دو تا جهار هفته طول می کشد.
.تقاضا فزاینده برای روش های درمانی غیرجراحی برای برداشت پف زیر چشم منجر  به روش غیرجراحی لیزردرمانی پف زیر چشم با استفاده از لیزرفیبر نوری شد. در این روش بیهوشی موضعی در ناحیه پف زیر چشم صورت می گیرد و یک نقطه کوچک با سوزن در لبه کناری پف زیر چشم ایجاد می شود که از طریق آن فیبر لیزر داخل پف زیر چشم می رود. لیزر به طور همزمان باعث ایجاد اثر امولسیون سازی چربی در چربی پف زیر چشم و سفت شدن پوشت  این ناحیه می شود. کل درمان تنها ۳۰ دقیقه طول می کشد. در صورتی که میزان پف زیر چشم شما متوسط تا شدید است، این روش درمانی جایگزین مناسبی برای روش سنتی جراحی زیبایی پلک است.
لیزردرمانی پف زیر چشم یکی از مناسب ترین  جایگزین ها برای جراحی زیبایی پلک است. این روش درمانی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
در صورتی که میزان پف زیر چشم شما متوسط تا شدید است، این روش درمانی جایگزین مناسبی برای روش سنتی جراحی زیبایی پلک است.

ماسک پف زیر چشم

برای درمان می توان ماسک پف زیر چشم را به صورت زیر تهیه نمود و از آن استفاده کرد:

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون تصفیه نشده و ۲ گرم نمکسفره را با هم مخلوط کنید و سپس به زیر چشم بمالید و خیلی مراقب باشید که وارد چشم نشود. بعد از گذشت حدود ۴۵ دقیقه، با دقت و به آهستگی  انرا با آب و صابون بشویید. این ماسک را برای یک هفته و به صورت یکروز در میان به کار ببرید.

درمان گیاهی و طب سنتی

در فرهنگ عامه درمانهای مختلفی برای مقابله با این مشکل پیشنهاد شده است. استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی یکی از روش هایی است که برای درمان پف زیر چشم می تواند استفاه شود. مثلا قرار دادن کیسه چای یخ کرده در محل پف یا یک قطعه خیار در محل. تمام این روش ها به طور موقت کارساز است زیرا سرما به طور موثری در این زمینه عمل می کند. یکی از متخصصان پوست معتقد است که کیسه چای سبز در این مورد موثر تر عمل می کند زیرا حاوی مواد شیمیایی ضد التهابی به نام EGCG است که مانع از افزایش مایع زیر چشم می شود.

چای کیسه‌ای

استفاده از چای کیسه از روش های قدیمی از بین بردن پف و یا سیاهی زیر چشم است. بیشتر محصولات ضدپف چشم دارای چای می باشند زیرا که به بهتر شدن جریان خون زیر چشم کمک می کند.

300x157 - رهایی از پف زیر چشم!
رهایی از پف زیر چشم!

پوست خیار

خیار دارای ویتامین «K» است و برای افزایش جریان خون مناسب است. بنابراین برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم مفید است. دو برش دایره‌ای خیار را برای ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید سپس به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمهای بسته بگذارید.

مقالات بعدی ما را در این زمینه دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: