درمان های خانگی شگفت انگیز با عسل

0
Honey 300x185 - درمان های خانگی شگفت انگیز با عسل
خواص عسل

قرن هاست که همه به فواید زیبایی عسل واقفند. اما بتازگی کشف شده است که چرا کلئوپاترا (ملکه زیباروی مصری) و بسیاری از زنان زیبای دیگر برای زیبایی خود سالها از عسل استفاده میکردند. عسل طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان هاییست که روند علائم پیری را کند میکنند و سبب رطوبت رسانی پوست میشوند. عسل همچنین محتوی عوامل ضد باکتریایی است که با عفونت ها مقابله میکنند. در این مطلب، به 10 داروی خانگی فوق العاده که از عسل تهیه میشوند، اشاره شده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - درمان های خانگی شگفت انگیز با عسل پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - درمان های خانگی شگفت انگیز با عسل پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - درمان های خانگی شگفت انگیز با عسل نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

1- عسل و روغن پاک کننده صورت

عسل جهت از بین بردن تاثیرات مخرب آرایش فوق العاده است و پوست شما را مرطوب نگاه میدارد. به راحتی میتوانید با ترکیب عسل و روغن نارگیل، یک پاک کننده عسل تهیه کنید. استفاده این ترکیب بر روی پوست سبب میشود باقیمانده آرایش از روی صورت از بین برود، منافذ پوست پاکسازی شوند و همچنین به پوست رطوبت رسانی شود.

 

2- شستشوی مو با عسل

برای شستشوی مو که سبب درخشندگی و زیبایی مو میشود کافیست یک قاشق غذاخوری عسل را با یک پارچ آب گرم مخلوط کرده و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب نیز به آن بیافزایید. طبق معمول همیشه ابتدا موهایتان را با شامپو بشویید و سپس با این محلول سرتان را آبکشی کنید. 3 الی 5 دقیقه صبر کرده و سپس با آب شستشو نمایید.

3- نرم کننده عسل

جهت حفظ سلامت و شادابی پوست میتوانید از عسل بعنوان نرم کننده استفاده کنید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین (یا روغن زیتون) و یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه مخلوط کنید. این ترکیب را حین استحمام به پوست بدنتان بمالید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند. سپس بدنتان را با آب گرم شستشو نمایید. این ترکیب سبب پاکسازی و رطوبت رسانی پوست شده و به آن درخشندگی و لطافت ابریشم گونه ای میبخشد.

 

4- اسکراب لب عسل و شکر

برای اینکه به لب هایتان ظاهری زیبا ببخشید، باید دائما آنها را لایه برداری کنید تا هنگامیکه رژ لب میزنید، پوست های مرده سبب نازیبایی لب هایتان نشود. برای تهیه اسکراب خانگی عسل و شکر تنها کافیست یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای و چند قطره آبلیمو ترکیب کنید. سپس محلول بدست آمده را به آرامی روی لب هایتان مالیده و اجازه دهید 5 دقیقه باقی بماند، سپس آبکشی نمایید.

5- اسکراب صورت و بدن عسل و بادام

برای تهیه یک اسکراب کلی بدن این دستور را تهیه کنید. برای استفاده صورت، یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری بادام آسیاب شده و یک قاشق چایخوری روغن بادام شیرین (یا روغن دانه کنجد) مخلوط کنید. برای استفاده بدن، تنها کافیست مقدار مواد تشکیل دهنده را افزایش دهید و کمی نمک دریا نیز بدان بیافزایید. زمان استفاده از این اسکراب، آنرا به پوستتان مالیده و با حرکات دورانی آنرا ماساژ دهید. سپس با آب گرم آبکشی نمایید.

 

6- حمام شیر و عسل

گفته میشود که حمام شیر و عسل، درمان زیبایی مورد علاقه کلئوپاترا بوده است. برای حمام لوکس شیر و عسل، 2 فنجان شیر، ¼ فنجان عسل و چند قطره از اسانس مورد علاقه تان را به آب وان بیافزایید. سپس در وان دراز بکشید و به مدت 10 دقیقه ریلکس کنید تا این مواد مغذی شگفت انگیز، تاثیر جادویی خود را روی پوست بگذارند.

 

7- درمان اسکار و ترک های پوستی

گفته میشود، خاصیت رطوب رسانی عمقی به همراه خواص شفابخش آن از عسل، یک ماده درمانی فوق العاده جهت کاهش ظهور اسکار و ترک های پوستی ساخته است. برای این امر کافیست یک قاشق چایخوری عسل طبیعی را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و آنرا با انگشت روی نواحی آسیب دیده بمالید. این حرکت را هر روز تکرار کنید. به زودی شاهد محو شدن هرگونه اسکار خواهید بود.

 

8- ماسک مرطوب کننده عسل

با ترکیب عسل، تخم مرغ و دوغ، یک ماسک صورت عالی برای پاکسازی و رطوبت رسانی پوست تهیه کنید. زرده یک تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری دوغ مخلوط کرده و اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند. حین آبکشی پوست متوجه نرمی و لطافت پوستتان خواهید شد.

 

9- درمان آکنه با عسل

آکنه مداوم یکی از مشکلاتیست که بسیاری افراد از آن رنج میبرند و عسل یک درمان فوق العاده برای آن محسوب میشود که مانند محصولات شیمیایی تجاری سبب خشکی پوست نمیشود. عسل به دو صورت آکنه را از بین میبرد: آلودگی ها را از داخل منافذ بیرون میکشد و با خاصیت ضد باکتریایی خود با باکتری هایی که منجربه بروز آکنه میشوند، مقابله میکند. نصف قاشق چایخوری عسل طبیعی اورگانیک را با همان مقدار دارچین مخلوط کنید، سپس کمی زردچوبه و جوز هندی تازه رنده شده بدان بیافزایید. این ترکیب را روی جوش هایتان بمالید و اجازه دهید حدود 20 الی 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس به دقت آبکشی نمایید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

10- درمان جوش های ناشی از اصلاح و تیغ با عسل

یکی از دغدغه هایی که زنان و دختران با آن مواجهند، ظهور جوش های ناخوشایند و منحوس پس از اصلاح است. جهت تسکین سوزش و توقف ایجاد این جوش ها، عسل طبیعی را با روغن نارگیل ترکیب کنید و فورا پس از اصلاح آنرا روی پوستتان بمالید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند، سپس آبکشی کنید. عسل و روغن نارگیل، هر دو دارای خاصیت ضد باکتریایی و تغذیه رسانی به پوست هستند که سبب زیبایی و لطافت هرچه بیشتر پوست میگردد.

 

زیبا بمانید!

 

منبع: http://www.beautyandtips.com/

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: