بوتاکس یا دیسپورت ؟!!

0

 

300x167 - بوتاکس یا دیسپورت ؟!!
بوتاکس یا دیسپورت ؟!!

بوتاکس چیست ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - بوتاکس یا دیسپورت ؟!! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - بوتاکس یا دیسپورت ؟!! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - بوتاکس یا دیسپورت ؟!! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بوتاکس نوعی سم به نام بوتولینوم است که در قالب نوعی پروتئین خالص دیده می شود. مکانیسم اثر سم بوتولینوم (بوتاکس) بسیار ساده است ؛ این سم را به عضلات صورت تزریق می کنند . باتزریق این سم عضلات آن ناحیه فلج شده و چین و چروک از بین می رود  . اما در حقیقت تمامی عضلات را تحت تاثیر قرار نمی دهد .کار  سم بوتولینوم (بوتاکس) تداخل درفرستنده های اعصاب حرکتی دارای عضلات عصبی است .

 

نواحی که به طور معمول با سم بوتولینوم (بوتاکس) درمان می شوند  عبارتند از چین و چروک پیشانی، خطوط بین ابرو ، گوشه های چشم و اطراف لب ها (خطوط لبخند).

هنگامی که محرک های انتهای عصب قطع می شوند، عضلات توانایی انقباض خود را از دست داده و در نتیجه چین و چروک ایجاد می شود . اثرات سم بوتولینوم (بوتاکس) حدود سه تا چهار ماه ماندگاری دارد؛ ممکن است در این مدت نیاز به تمدید باشد.

 

سم بوتولینوم (بوتاکس) کاربردهای مهم دیگری  همچون مکمل در درد صورت و دندان قروچه  برای بیماران مبتلا به تی ام جی (TMJ) مزمن و درد کام نیز دارد. سم بوتولینوم (بوتاکس) برای کارهای تکمیلی دندانپزشکی زیبایی به عنوان جایگزینی با حداقل تهاجم در عمل جراحی نیز استفاده می شود.

 

دیسپورت چیست ؟

دیسپورت نوعی سم بوتولینوم است که در انگلستان تولید می شود . در حقیقت این سم برای درمان بیماری های عصبی و چشمی ساخته شد ، اما در حال حاضر دیسپورت برای درمان انواع مشکلات ، از جمله برطرف کردن خط اخم، نیز استفاده می شود.

 

در این روش، مقدار کمی از دیسپورت را به طور مستقیم به عضلات صورت دارای چین و چروک  تزریق می شود. این روش نیازی به بی حسی موضعی ندارد و درمان طی 10تا 20 دقیقه انجام می شود .

 

به طور کلی نتایج تزریق دیسپورت  پس از 12 تا 16 هفته قابل مشاهده است . عوارض جانبی حاصل از تزریق دیسپورت عبارتند از خشکی دهان، ناراحتی یا درد در محل تزریق ، خستگی، سردرد، درد گردن، درد عضلانی، ومشکلات چشمی یا دید.

 

نحوه ی کارکرد سم بوتولینوم

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

سم بوتولینوم (بوتاکس) با کاهش حرکت عضلات برای زیبایی و کاهش پیری ظاهری استفاده می شود. نواحی که می توان از این سم استفاده کرد عبارتند از خطوط اخم بین ابرو ، خطوط پیشانی ، خطوط بینی ، فرورفتگی چانه و خطوط خنده . سم بوتولینوم  را می توان به منظور کاهش حجم عضلانی در ماستر(خط فک) برای لاغری و زیبایی صورت نیز استفاده کرد.

 

تزریق سم بوتولینوم بیش از چندین دقیقه به طول نمی انجامد و  نیازی به بیهوشی ندارد . تزریق توسط سوزنی بسیار باریک انجام میشود و تقریبا بدون درد است.

 

به طور کلی، نتایج در عرض 2 تا 10 روز قابل مشاهده است. برای کاهش کبودی و تورم توصیه می شود حداقل 24 ساعت   الکل مصرف نشود و دو هفته قبل از عمل مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهاب محدود شود. قبل از توقف هر گونه دارو با پزشک معالج مشورت کنید.

 

عوارض جانبی شایع تزریق سم بوتولینوم عبارتند از کبودی، قرمزی و تورم . سایر عوارض جانبی باید توسط پزشک بررسی و درمان شود. برای جلوگیری از واکنش های جانبی ناحیه تحت درمان  را به مدت 2 ساعت پس از تزریق دستکاری نکنید . اثرات زیبایی سم بوتولینوم معمولا سه تا چهار ماه ماندگار است .

 

منبع : https://www.facialesthetics.org/patient-info/botox/

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: