با علل مختلف ریزش مو آشنا شوید

0
علل مختلف ریزش مو آشنا شوید 2 1 300x200 - با علل مختلف ریزش مو آشنا شوید
با علل مختلف ریزش مو آشنا شوید

در اکثر مردم به طور طبیعی روزانه  بین 50 تا 100 تار مو می ریزد. این امر معمولا باعث کم شدن موهای سر نمی شود، زیرا همزمان موهای جدید در حال رشد هستند. ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که این چرخه ریزش موهای قدیمی و رشد موهای جدید دچار مشکل شود، یا زمانی که فولیکول مو از بین می رود و یا بافت زخم جانشین آن می شود.
علت اصلی ریزش مو دقیقا مشخص نشده است، اما  معمولا به یک یا چندین عوامل زیر مربوط  است:
سابقه خانوادگی (وراثت)
تغییرات هورمونی
شرایط پزشکی
داروها
سابقه خانوادگی (وراثت)
یکی از مهم ترین و رایج ترین علل ریزش مو شرایط موروثی به نام طاسی با الگوی مردانه یا طاسی با الگوی زنانه نامیده می شود. این مشکل معمولا به تدریج و به شکل های قابل پیش بینی رخ می دهد.
وراثت بر روی سن شروع ریزش مو، میزان ریزش مو و میزان طاسی نیز تاثیر می گذارد. طاسی دارای الگو بیشتر در بین مردان رایج است و ممکن است حتی در اویل سن بلوغ اتفاق بیفتد. این نوع ریزش هم ممکن است به شکل کم شدن موهای سر رخ دهد و هم با کوچک سازی مو شروع شود (مو نرم، نازک و کوتاه  شود.).
تغییرات هورمونی و شرایط پزشکی
شرایط مختلفی ممکن است باعث ریزش مو شوند، از جمله:
تغییرات هورمونی: تغییرات و عدم تعادل در هورمون ها می تواند باعث ریزش موقت مو شود. این تغییرات می تواند به علت بارداری، زایمان و یائسگی رخ دهند. سطح هورمونها تحت تاثیر غده تیروئید نیز می باشند، بنابراین مشکلات تیروئیدی باعث ریزش مو می شوند.
ریزش موی به صورت منطقه ای:  این نوع ریزش موی بدون زخم آلوپسی آره آتا نامیده می شود. این مشکل زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن فولیکول های مو را مورد حمله قرار می دهد . این امر باعث ریزش ناگهانی موها می شود و یک قسمت سر به شکل دایره مانند طاس می شود.
عفونت های پوست سر: برخی عفونت ها، مانند عفونت قارچی، می توانند مو و پوست سر را مورد حمله قرار دهند که منجر به  پوسته پوسته شدن سر و ریزش موها می شود. پس از درمان این عفونت ها، معمولا مو مجددا رشد می کند.
سایر اختلالات پوستی : بیماری هایی که سبب آلوپسی اسکار می شوند، منجر به ریزش دائمی مو در مناطق زخم شده می شوند. این بیماری ها عبارتند از لیکن پلان، بعضی انواع لوپوس و سارکوئیدوز.
اختلال کشیدن مو: این وضعیت تریکوتیلومانیا نیز نامیده می شود که باعث می شود افراد با اصرار غیرقابل توجیهی موهای پوست سر، ابرو و یا مناطق دیگر بدن خود را بکنند.
داروها
ریزش مو ممکن است در اثر مصرف داروهای سرطان ، آرتروز، افسردگی، مشکلات قلبی، فشار خون بالا و داروهای مربوط به پیشگیری از بارداری رخ دهد . مصرف مقدار زیادی ویتامین A نیز منجر به ریزش مو می شود. ریزش مو به دلایل زیر نیز بروز می کند:
پرتودرمانی سر: در این شرایط مو مانند قبل رشد نمی کند.
سانحه:  در بسیاری از افراد ممکن است چند ماه پس از یک شوک احساسی یا فیزیکی موها نازک شده و ریزش داشته باشد . این نوع ریزش معمولا موقتی است. برخی از این اتفاقات عبارتند از کاهش یا افزایش وزن ناگهانی ، تب شدید ، جراحی و مرگ یکی از اقوام.
برخی مدل های آرایشی مو: آرایش کردن بیش از حد موها و برخی مدل ها که باعث کشیدن زیاد موها می شود، باعث کشش آلوپسی می شوند. روش های آرایشی دائمی باعث التهاب فولیکول های مو می شوند که در نهایت ریزش موها را به دنبال خواهند داشت. اگر در این شرایط زخم رخ دهد، ریزش مو می تواند دائمی باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - با علل مختلف ریزش مو آشنا شوید پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - با علل مختلف ریزش مو آشنا شوید پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - با علل مختلف ریزش مو آشنا شوید نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

مترجم : مرضیه کبیری فر

منبع : http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/basics/causes/con

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: