اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را باز یابید

0
PRP 300x174 - اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را باز یابید
اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را باز یابید

پلاسمای غنی از پلاکت، درمانی در ترمیم مو – PRP درمانی

تحقیقات علمی اخیر و فن آوری جامعه پزشکی با درک جدیدی از ترمیم زخم و بافت پوست روبرو شد. به عنوان نتیجه ای از این مطالعات علمی؛ PRP یک روش طبیعی و پزشکی اتولوگ است که در کلینیک ها برای تحریک پوست سر، پوست و مو استفاده می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را باز یابید پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را باز یابید پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را باز یابید نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اخیرا دانشمندان و متخصصان مو در کره موفق به ساخت اپلیکشن و برنامه ای برای انجام فرایند PRP شده اند.

کاربرد PRP

خون انسان شامل سلول های بنیادی مزانشیمی است، و محصولات خون اتولوگ حاوی فاکتورهای رشد ضروری و خاص هستند که در بازسازی و بهبود بافت کمک می کنند. اطلاعات پزشکی منتشر شده ازسوی اروپا و ایالات متحده ایمنی و استفاده از PRP درمانی را تایید می کند. این روش درمانی است که بیش از دو دهه برای پوست و بهبود زخم کاربرد داشته است. PRP درمانی به عنوان روشی پزشکی و موثر در زمینه های تخصصی جراحی دهان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی پلاستیک و زیبایی، پزشکی ورزشی و ارتوپدی کاربرد دارد. این تخصص برای بیست سال گذشته با نتایج به طور کلی مثبت و موفقیت آمیزی روبرو بوده است. PRP ، درمانی بدون جراحی و امیدوار کننده، برای آن دسته از بیمارانی است که به ریزش مو مبتلا هستند.

چگونگی عملکرد PRP

PRP درمانی در 3 مرحله صورت می پذیرد به این روشکه در ابتدا حدود 8 تا 13 سی سی خون از بیمار گرفته می شود. که مانند آزمایش خون است. خون گرفته شده در یک لوله آزمایش که حاوی ژل پی آر پی است ریخته می شود. سپس لوله در دستگاهی با نام سانتریفیوژ جای داده می شود. و حدود 10 دقیقه چرخانده می شود. نیروی گریز از مرکز باعث جدا شدن اجزائ خون می شود.

در مرحله ی بعدی پلاسمای غنی شده از پلاکت ها توسط یک سوزن بسیار ریز که روی تفنگ تزریق نصب شده است، به پوست سر تزریق می شود.

سوزن تا عمق 3 تا 4 میلی متر در پوست فرو می رود و به دلیل کم بودن میزان پی آر پی در هنگام تزریق و ظریف بودن سوزن، درد در هنگام تزریق بسیار کم است و یا اصلا وجود ندارد. البته گاهی از بی حس کننده های موضعی در محل تزریق استفاده می شود.

بیمار پس از انجام عملیات به راحتی قادر به بازگشت به زندگی روز مره خود است.

دانش PRP

hair prp 300x189 - اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را باز یابید
دانش PRP

PRP حاوی سلولهای خاصی به نام پلاکت است، که به لحاظ نظری می تواند باعث رشد فولیکول های مو با تحریک سلول های بنیادی و دیگر سلول ها در ریز محیط فولیکول مو شود. این پلاکت ها در درمان و بهبود سریع زخم ها و اسکار ها و جای بریدگی بسیار موثر هستند.هدف اصلی از استفاده از PRP در ترمیم مو ، برای تحریک فولیکول های غیر فعال مو و یا تازه کاشته شده ی مو به رشد کردن است.

در داخل پلاکت ساختارهای درون سلولی بسیاری مانند گلیکوژن، لیزوزوم و گرانول آلفا وجود دارد. این گرانولها در PRP حاوی عوامل رشدی هستند که در نهایت در طول فرایند درمان منتشر می شوند.

سلول های خاص موجود در پی آر پی که باعث رشد مو می شوند

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

PDGF-رشد رگ های خونی، تکثیر سلولی، تشکیل پوست

TGF-B- رشد ماتریس بین سلول، متابولیسم استخوان

VEGF- تشکیل عروق خونی

EGF- رشد سلول و تمایز، تشکیل عروق خونی، تشکیل کلاژن

FGF-2- رشد سلول های خاص و تشکیل عروق خونی

IGF- تنظیم فیزیولوژی طبیعی تقریبا هر نوع سلولی در بدن

آیا PRP نتایجی را نیز به دنبال خواهد داشت؟

نتایج این روش از بیماری به بیماری دیگر بسیار متفاوت است و هیچ تضمینی در اثر بخش بودن این روش وجود ندارد. در مطالعات و بررسی های اولیه مشخص می شود که PRP برا ی بیمار پاسخ گو است یا خیر. جراحان مقداری از ماده ی پی آر پی را بر پوست سر بیمارانی که کاندید خوبی برای کاشت مو نیستند هر 3 تا 4 ماه تزریق می کنند.

از دیگر پروتکل ها قبل و در حین عمل برای بقای پیوند نیز استفاده می کنند.

چه کسانی از PRP درمانی منع هستند؟

prp hair loss jaipur 300x117 - اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را باز یابید
چه کسانی از PRP درمانی منع هستند؟

بیماران با سابقه سیگار کشیدن ، مصرف مواد مخدر و الکل نمی توانند از این روش بهره ببرند. همچنین بیمارانی که به تشخیص پزشکی مانند سندرم اختلال عملکرد پلاکت، thrombocytopenias، hypofibrinogenaemia، ناپایداری همودینامیک، عفونت، عفونت های حاد و مزمن، بیماری های مزمن کبدی، بیماری های مزمن پوست و یا سرطان، اختلالات سیستمیک و سوخت و ساز بدن مبتلا هستند، از این روش منع می شوند.

آیا می توان از سایر درمانهای پزشکی به طور همزمان بهره برد؟

البته. در واقع، پزشکان بیماران را به انجام این روش تشویق می کنند چرا که روشی ایمن و غیر تهاجمی و بدون عمل است، و برای آن دسته از افرادی که از عمل های جراحی هراس دارند، تعبیه شده است. به عنوان یک گزینه درمان غیر جراحی PRP همراه با مسدود کننده ماینوکسیدیل و، DHT توصیه می شود و یا برای بیمارانی که نمی توانند عوارض جانبی و یا داروها را تحمل کنند.

قبل از اقدام به هر عملی با یک پزشک مجرب و متخصص در این راستا مشورت کنید.

لینک منبع به این مطلب

http://www.orangecountyhairrestoration.org/prp-therapy.html

گردآورنده: میترا کرمانیان


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: