درمان های خانگی شگفت انگیز برای سرفه و سرماخوردگی

0
AvoidColdFluThisSeason 5TipstoKeepYouHealthy 300x169 - درمان های خانگی شگفت انگیز برای سرفه و سرماخوردگی
درمان سرماخوردگی

 

فصل زمستان، فصلی است پر از نوسان و اگر هنوز شما را گرفتار نکرده، باید بدانید که تا پایان آن، زمان زیادی باقی مانده است! حیرت آور است، اما هنوز هیچ درمان خاصی برای سرماخوردگی وجود ندارد و هر کاری که ما حین بیماری انجام میدهیم، تنها برای تسکین علائم آن است. با این حال، میتوانید با استفاده از برخی درمان های خانگی، سرماخوردگی و سرفه های مکرر را قابل تحمل تر کنید. در این مطلب ما به معرفی 10 مورد از بهترین روش های درمان خانگی سرماخوردگی و سرفه پرداخته ایم که علائمتان را فورا تسکین خواهد داد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - درمان های خانگی شگفت انگیز برای سرفه و سرماخوردگی پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - درمان های خانگی شگفت انگیز برای سرفه و سرماخوردگی پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - درمان های خانگی شگفت انگیز برای سرفه و سرماخوردگی نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

1- سوپ مرغ

به نظر میرسد این گفته مادر بزرگ ها صحت دارد که در زمان سرماخوردگی، یک کاسه سوپ مرغ داغ حالتان را بهتر میکند. این موضوع از لحاظ علمی نیز به اثبات رسیده است و مواد تشکیل دهنده موجود در سوپ مرغ میتواند التهاب و مخاط را کاهش دهد و به بدن در تولید آنتی بادی که عامل مقابله با ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا است، کمک میکند.

 

2- استراحت کردن

یکی دیگر از روش های خوب درمان سرماخوردگی این است که فقط استراحت کنید. به همین سادگی! ممکن است علائم سرماخوردگی تا حدی نباشد که چندین روز شما را از کار بیکار کند، اما پزشکان معتقدند که استراحت کردن، کمک بزرگی به بدن برای مقابله با سرماخوردگی میکند. همچنین، همکارانتان به این دلیل که میکروب را در محل کار گسترش دهید، از شما ممنون نخواهند بود.

 

3- خوردن غذاهای تند

خوردن غذای تند میتواند مخاط موجود در بدن را بزداید، بنابراین سرفه سینه نیز کاهش میابد. ماده موجود در فلفل که منجربه تندی آن میشود، کپسایسین (capsaicin) نام دارد و عملکرد آن بسیار شبیه به داروهای ضد احتقان مورد استفاده در درمان سرماخوردگی است.

 

4- دمنوش عسل و فلفل سیاه

برای درمان خانگی سرفه های سخت که سینه را آزار میدهد، دمنوش عسل و فلفل سیاه بسیار عالیست. این درمان، ریشه در طب سنتی چینی ها دارد. یک قاشق چایخوری فلفل سیاه و دو قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب جوش بیافزایید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد، سپس آنرا بنوشید. این روش سریعا سرفه مداوم را تسکین میدهد.

 

5- جو دوسر پرک (اوتمیل)

جو دوسر پرک یا اوتمیل، جزء غلاتی است که حاوی زینک و سلنیوم است و به دستگاه ایمنی بدن کمک میکند تا به درستی عمل کند. مخلوط یک کاسه جو دوسر پرک به همراه یک قاشق سر پر ماست، حس بهتری به شما میدهد و پیشروی ویروس سرماخوردگی به سمت سینه را متوقف میسازد.

 

6- شربت سرفه خانگی

برای تهیه شربت سرفه طبیعی خود که برای درمان خانگی سرفه و سرماخوردگی کاربرد دارد، ¼ فنجان عسل را با ¼ فنجان سرکه سیب مخلوط کنید. هر 4 ساعت، یک قاشق غذاخوری از این شربت را میل کنید. سرفه و گلودردتان به سرعت تسکین خواهد یافت.

 

7- خود را به لیمو ترش ببندید

یکی دیگر از درمان های محبوب سرفه و سرماخوردگی، مصرف لیمو ترش است. برخی افراد برای تسکین فوری سرفه های مزاحم و آزار دهنده دائما لیمو ترش مصرف میکنند. میزان قابل توجهی نمک و فلفل را به یک پر لیمو ترش بپاشید و اگر تحملش را دارید، آنرا بمکید. این روش، خارش گلو را فورا از بین میبرد.

 

8- آب پرتقال

ویتامین C از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری نمیکند، اما در از بین بردن هرچه سریعتر این ویروس به بدن کمک میکند. سعی کنید در زمان سرماخوردگی، روزانه 500 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید. این در حالیست که یک فنجان آب پرتقال حاوی حدود 124 میلی گرم ویتامین C است. پس تا میتوانید آب پرتقال بنوشید.

 

9- بخور

یکی از درمان های موثر سرفه و سرماخوردگی، بخور است. بخور ساده برای نرم کردن مخاط عالیست. تنها کافیست سر خود را بالای آب در حال جوش و بخار شدن بگیرید و حوله ای را روی سرتان بیندازید. بخور، مخاط را نرم کرده و احساس بسیار بهتری به شما خواهد داد.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

10- اسپری بینی خانگی

کیپ شدن و گرفتگی بینی در زمان سرماخوردگی به این دلیل است که بدن در حال تولید پروتئینی بنام سیتوکین است. این پروتئین جهت مقابله با عفونت در بدن تولید میشود. یک راه ساده برای کاهش تورمی که در اثر این پروتئین در بینی ایجاد میشود، اسپری کردن بینی با یک محلول سالین (آب و نمک) ساده است.

 

شما چه درمان خانگی را برای سرماخوردگی پیشنهاد میکنید؟

 

شاد و سلامت باشید!

 

منبع: http://www.beautyandtips.com/

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: