اگر قصد استفاده از فیلرها (تزریق ژل) و بوتاکس دارید حتما بخوانید!

1

اگر قصد استفاده از فیلرها (تزریق ژل) و بوتاکس دارید حتما بخوانید!

اگر قصد استفاده از فیلرها و بوتاکس را برای رفع چین و چروک های پوست یا زیباتر شدن چهره تان می خواهید انجام دهید ابتدا مقاله امروز را بخوانید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - اگر قصد استفاده از فیلرها (تزریق ژل) و بوتاکس دارید حتما بخوانید! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - اگر قصد استفاده از فیلرها (تزریق ژل) و بوتاکس دارید حتما بخوانید! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - اگر قصد استفاده از فیلرها (تزریق ژل) و بوتاکس دارید حتما بخوانید! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

با نگاه به آینه و دیدن چین و چروک ها تقریبا کسی دوست ندارد بالا رفتن سنش را باور کند. چروک های پیشانی، دور لب و حتی لب ها، افتادگی عضلات صورت و لکه های پوستی همه حکایت از پیر شدن پوست و بالارفتن سن است.

شاید پیش از این زنان بیشتر به دیدن چین و چروک ها حساس بودند ولی امروزه حتی مردان نیز به فکر جراحی های زیبایی یا استفاده از بوتاکس و حتی پرکننده ها هستند تا هر چه بیشتر آثار پیری را کمتر و کمتر کنند. خیلی ها که از تیغ جراحی می ترسند بیشتر به سراغ درمان هایی مثل بوتاکس یا فیلرها می روند.

.jpg - اگر قصد استفاده از فیلرها (تزریق ژل) و بوتاکس دارید حتما بخوانید!
تزریق فیلر

نگاهی دقیق تر به فیلرها

کریستینو استینال Cristino Estinal اهل نیوجرسی آمریکا ۴۹ ساله بود که برای رفع چین و چروک های صورتش نزد یکی از متخصصان زیبایی رفت. هر چند او چندین فیلر را در کناره های لب و اخم پیشانی او انجام داد ولی نقاطی که سوزن در آنها فرو رفته بود برجسته و سفت شد.

کریستینو تقریبا از همه جمع ها گریزان بود تا توانست یک جراح پلاستیک را پیدا کند و پس از سه بار جراحی پزشک جراح توانست فیلرهای سفت شده را از  صورت او خارج و بافت های از بین رفته را با کمک بافت های قسمت های دیگر صورتش ترمیم کند.

پروسه ای که ۹ سال طول کشید و تقریبا ۰۰۰ر۲۶ دلار برای این مرد ۴۹ ساله هزینه در بر داشت.

این اتفاق برای خیلی ها ممکن است بیفتد. استفاده از فیلرها طی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۶۰ درصد حداقل در جامعه آمریکا افزایش نشان می دهد. بسیاری از جراحان پلاستیک فیلرها را برای از بین بردن چین و چروک بدون عارضه می دانند.

ولی گاهی در بعضی افراد حتی خطر کوری و سکته وجود دارد. هر چند این عوارض بسیار نادر است ولی فیلرها یا پرکننده ها باید با دقت و توسط یک پزشک متخصص انجام شود تا در صورتی که فرد مناسب این نوع جراحی سرپایی نباشد خطری تهدیدش نکند.

۱۰ سال تحقیق

طی ۱۰ سال تحقیق از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ و بررسی افراد مراجعه کننده برای درمان چین و چروک ها با فیلرها هزاران شکایت پزشکی و مشکلات بوجود آمده ناشی از فیلرها گزارش شده است که شامل موارد زیر است:

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

عفونت
التهاب
حساسیت های گسترده و شدید
بیماری های قلبی و عروقی
سفت شدن محل تزریق و برآمدگی غده مانند
تزریق اشتباه فیلرها
اثرات تزریق فیلرها

اگر به دقت به تصاویر نگاه کنید کاملا محل تزریق را به دلیل برآمدگی ایجاد شده مشاهده می کنید. بین ابرو و کناره های لب نزدیک به ریش کریستینو کاملا برآمدگی ها دیده می شود. هر چند او علیرغم زمان و هزینه زیادی که برای بازسازی تزریق های اشتباه صرف کرد جزو افراد خوش شانس بود که حداقل چهره اش به حالت عادی برگشت.

چرا که طی ۱۰ سال تحقیق صدها مورد سکته و کوری در نتیجه استفاده از مواد پرکننده یا فیلرها گزارش شده است.

در صورتی که تزریق به عروق یا رگ های خونی برخورد کند آن ها را بسته و با ایجاد لخته باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شود. کوری که بیشتر پس از تزریق در ناحیه خط اخم و گونه ها عارض می شود باز هم خطر بروز سکته دارد.

بیشتر این فیلرها حاوی مواد زیر است:

هیالورونیک اسید hyaluronic acid یا Juvederm Voluma XC
لاکتیک اسید – پولی وان poly-1-lactic acid یا Scykptra
هیدروکسی لاپاتایت کلسیم calcium hydroxylapatite یا Radiesse
با نگاهی دقیق تر به آمار سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ محققان متوجه شدند که نزدیک به ۲۰۰۰ نفر پس از استفاده از فیلرها به دلیل مشکلات زیر به متخصصان جراحی حرفه ای مراجعه کرده اند:

عرق کردن غیرعادی
عفونت
نابینایی
مرگ بافت محل تزریق

در همه این موارد فیلرهایی تحت نام های تجاری Juvederm, Restylane, Belotero, Scuptra, Radiesse, Artefill, Bellafill  و Juvederm Voluma دیده می شد. حتی مواردی مشاهده شد که کوری در نتیجه تزریق فیلر در بینی رخ داده بود.

محققان چه می گویند؟

بسیاری از تحقیقات نشان می دهد برخی از پزشکان جراحی پلاستیک به هیچ وجه از این مواد استفاده نمی کنند. این دسته از جراحان و متخصصان زیبایی اعتقاد دارند برای داشتن یک پوست خوب استفاده از پیلینگ های شیمیایی با توجه به نوع پوست توسط پزشک با چند جلسه درمان روشی بدون خطر با نتیجه مطلوب است.

دکتر برنت مولکن Dr. Brent Moelleken که در بورلی هیلز مطب دارد از این دسته از جراحان پلاستیک محسوب می شود.

او اعتقاد دارد کمترین عارضه تزریق فیلرها یا بوتاکس بالارفتن ابروها و باد کردن لب ها است که حتی اگر خیلی کم باشد باز هم چهره فرد را از حالت طبیعی خارج می کند و از آن جا که استفاده از آن ها موقتی است پس از مدت کوتاهی دوباره چهره فرد به حالت اولیه برمی گردد.

این جراح پلاستیک اعتقاد دارد از آن جا که تزریق فیلرها و بوتاکس با بافت و عروق خونی سروکار دارد امکان خطر همیشه وجود دارد.

صنایع دارویی چه می گویند.

شرکت آلرگان Allergan تولید کننده فیلر Juvederm طی بیانیه ای اعلام کرد حاضر است تمام موارد مربوط به استفاده از محصول تولیدی شرکت را مورد بررسی قرار دهد و در صورت بروز هر گونه مشکلی برای درمان بیماران کمک کند.

هر چند آمارها بسیار دقیق نیست ولی این شرکت ۳۷۱۱ بیمار را تحت درمان قرار داد. بقیه شرکت های تولید کننده فیلرهای زیبایی حتی پاسخگوی شکایات هم نبودند.

متخصصان زیبایی چه می گویند؟

بیشتر پزشکان و متخصصان زیبایی معتقدند برای داشتن یک پوست خوب کافی است موارد زیر را رعایت کنید:

پوست صورت را در معرض آفتاب قرار ندهید.
حتما از ضد آفتاب خوب استفاده کنید.
سیگار نکشید.
یک رژیم غذایی پر از سبزی و میوه جات داشته باشید.
آب زیاد بنوشید.
از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

در صورتی که قصد استفاده از فیلرها را دارید حتما به یک متخصص کارآزموده مجرب که تاکنون چندین کار او را دیده اید مراجعه کنید.

هر چند با توجه به این که هر فرد شرایط خاص خود را دارد باز هم امکان خطر وجود دارد. ضمن آن که قبل از هر تزریقی بهتر است پزشک معالج در مورد مشکلی که شما دارید و این که چرا می خواهید از فیلرها استفاده کنید بررسی های دقیق را انجام دهد تا ضمن حفظ زیبایی ظاهری تان تغییر نامطلوبی بوجود نیاید و خطری سلامتی تان را تهدید نکند.

محقق: میلاد اسد بیگی
منبع

1 نظر
  1. ماهرو می گوید

    من تزریق فیلر باسن رو تجربه کردم بدون درد و اذیت شدن بود به نظرم از دردسر های عمل بهتره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: