آفتاب گرفتن و نکات طلایی در این خصوص!

0

آفتاب گرفتن و نکات طلایی در این خصوص!

تابستان بهترین فصل برای آفتاب گرفتن و برنزه شدن می باشد.
بیشتر افراد رنگ گرفتن با نور خورشید را به رفتن زیر دستگاه های برنزه کننده ترجیح می دهند و سه ماه تابستان را فرصت خوبی برای آفتاب گرفتن می دانند. از سوی دیگر متخصصین و کارشناسان اعلام کرده اند که اثرات مضر آفتاب گرفتن زیر نور خورشید به طبع کمتر از حتی چند دقیقه قرار گرفتن زیر نور دستگاه های سولاریوم می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - آفتاب گرفتن و نکات طلایی در این خصوص! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - آفتاب گرفتن و نکات طلایی در این خصوص! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - آفتاب گرفتن و نکات طلایی در این خصوص! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گرفتن - آفتاب گرفتن و نکات طلایی در این خصوص!
آفتاب گرفتن

تحقیقات نشان داده که اگر روزهای کسی سرشار از نور آفتاب باشد، به ندرت به بیماری عاطفی فصلی یا “اس آ دی” مبتلا می شود.

علایم بیماری اس آ دی:

_ پرخوری
_ خوابیدن طولانی تر از حد معمول
_ نومیدی
_ خستگی است
بهترین درمان برای این بیماری قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است! هم چنین کودکان تابستانی یا افرادی که در ماه های تابستان به دنیا آمده اند دیدگاهی شادتر و خوش بین تر در زندگی دارند و خود را خوشبخت تر می دانند.

بسیاری از افراد به خصوص افراد جوان تر تمایل دارند رنگ پوستشان تیره شود بدون اینکه به عواقب خطرناک این موضوع فکر کرده باشند.

بهترین راه آفتاب گرفتن و ماندگاری رنگ:

_ چند دقیقه را باید صرف ارزیابی میزان خطری که متوجه تان است بکنید. باید تعیین کنید چه نوع پوستی دارید.
_ آنها که پوست و چشم های روشنی دارند باید بیشتر مراقب آفتاب سوختگی باشند.
_ بیشتر این افراد تا ۱۵ دقیقه هم ممکن است بسوزند.
_ هرچه تیره تر باشید، می توانید مقدار بیشتری از نور خورشید را بدون سوختگی تحمل کنید.
_ بعد باید ببینید تا چه میزان به خط استوا نزدیک هستید. نگران نباشید؛ لازم نیست طول و عرض دقیق را محاسبه کنید.
همین کافی است که بدانید هرچه به خط استوا نزدیک تر باشید، احتمال سوختگی از آفتاب هم در شما بالاتر می رود.
_ وقتی به ارتفاعات بالا سفر می کنید نیز باید خیلی مراقب باشید.
هر ۳۰۰ متر که بالا می روید، پرتوهای UV ،پنج درصد افزایش می یابند.
_ علاوه براین برخی داروها حاوی مواد شیمیایی هستند که باعث می شود پوست به اشعه UVحساس تر باشد.
برای مثال آنتی بیوتیک ها، آنتی هیستامین ها، قرص های ضد بارداری، قرص های ضد افسردگی و اکثر داروهای مخصوص جوش و آکنه باعث می شوند پوست تان به جای اینکه برنزه شود، بسوزد. اگر تصور می کنید که برخی از داروهایی که استفاده می کنید جزء این دسته از داروها هستند، باید از کرم و لوسیون هایی با SPF بالاتر استفاده کنید.

بهترین زمان برای آفتاب گرفتن

در جلسه اول توصیه می شود حداکثر ۳۰دقیقه زیر آفتاب بخوابید.
بین هر جلسه آفتاب گرفتن باید یک روز به پوست تان استراحت بدهید.
در جلسه دوم ۴۵ دقیقه و جلسه سوم یک ساعت زیر آفتاب بخوابید؛
15 دقیقه به جلو، 15 دقیقه به پشت، 15 دقیقه به پهلوی راست و 15 دقیقه به پهلوی چپ.
امن ترین راه برای برنزه شدن زیر آفتاب استفاده از روغن های مخصوص است. این محصولات در عین حال که به برنزه شدن پوست کمک می کنند دارای مقداری ضدآفتاب هستند و از سوختگی و دردناک شدن پوست جلوگیری می کنند.

اسپری های مخصوص برنزه شدن زیر آفتاب نیز روند جذب نور را تسریع می کنند و رنگ های مختلفی به پوست می دهند از جمله طلایی، مسی، هویجی و شکلاتی. برخی از این محصولات دارای مقداری مواد اتوبرنز هستند و برای کسانی مناسبند که برای برنزه شدن عجله دارند. بعد از زدن روغن هر ۵ دقیقه یک بار با آبپاش سراسر بدن تان را مرطوب کنید. نوشیدن آب و خوردن میوه های تابستانی را هم فراموش نکنید! هر زمان احساس کردید ضربان قلب تان بالا رفته یا سردرد گرفته اید از زیر آفتاب بلند شوید، دوش بگیرید و چند دقیقه ای در سایه قدم بزنید.

گرفتن 3 - آفتاب گرفتن و نکات طلایی در این خصوص!
آفتاب گرفتن

کدام محصولات برای آفتاب گرفتن بهترین هستند؟

روغن بچه، روغن زیتون، روغن بادام و وازلین نیز همگی به برنزه شدن پوست کمک می کنند اما از آن محافظت نمی کنند.
محصولات مخصوصآفتاب گرفتن (دارای SPF ۱۵ یا بالاتر) و لوسیون های بعد از آفتاب بهترین انتخاب هستند.

برنزه کردن با اتوبرنز ها: اینجا کلیک کنید 

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

بهترین درمان برای آفتاب سوختگی

اگر به توصیه های ما در مورد حمام آفتاب توجه نکنید و تصمیم گرفته اید در یک یا دو جلسه به رنگ دلخواهتان برسید به احتمال زیاد شما دچار سوختگی خواهید شد. مطمئنا شما به دنبال راهی برای درمان سوختگی هستید. از آنجائیکه بسیاری از دوستان می دانند که آفتاب زیاد گرفته اند و این احتمال را می دهند که پوست بدنشان تاول خواهد زد یا پوسته پوسته می شود و به دنبال راهکاری برای پیشگیری از این صدمات هستند ما به شما گیاه آلوورا را پیشنهاد می کنیم. حتی المقدور سعی کنید خود برگ این گیاه را تازه خریداری کنید ، میان ساقه را ببرید و از مایع لزج مانند میان ساقه برداشته و روی سطح بدن بمالید. در ادامه پانزده درمان خانگی برای آفتاب سوختگی برای شما دوستان عزیز گذاشته می شود.

آفتاب گرفتن در بارداری ضرر دارد؟

از آنجا که بسیاری از زنان باردار در دوران بارداری احساس میکنند دیگر مثل سابق زیبا نیستند ممکن است به این فکر بیفتند که برای ایجاد حس بهتر پوست‌شان را برنزه کنند. به این ترتیب اعتماد به نفس بیشتری پیدا میکنند. منتهی استفاده از کرم های مختلف به این منظور برای خیلی از خانم‌های باردار  نگران کننده است.

برنزگی با کرم ها :

خبر خوب این است که مواد تشکیل دهنده در لوسیونها و کرمهای برنزه کننده بی ضرر هستند و میتوان از آنها در طول بارداری استفاده کرد. این محصولات اساسا رنگ هایی هستند که روی سطح پوست باقی می‌مانند و نمی توانند به جنین در حال رشد آسیب بزنند. برنزه کردن پوست در سال های اخیر بسیار متداول شده است و به همین دلیل محصولات زیادی برای این منظور تهیه شده است که بی‌ ضرر هستند. هرچند توصیه می شود از اسپری ‌های برنزه کننده استفاده نکنید چون بو و عطر این اسپری‌ها در صورت استنشاق برای ریه‌های شما مناسب نیست. این مواد حتی ممکن است وارد جریان خون شما شود و به این ترتیب به طور بالقوه جنین در حال رشد را تحت تاثیر قرار داده و به او آسیب بزند.

برنزگی با سولاریوم :

وقتی که قرار باشد با سولاریوم خودتان را برنزه کنید نگرانی‌هایی برای شما و کودک‌تان بیشتر می‌شود. این دستگاه‌ها اشعه ماورابنفش را به طور مستقیم به پوست شما می‌تاباند که می تواند باعث سرطان پوست شود. بهتر است به این گفته که اشعه سولاریوم از نوع A بوده و در نتیجه هیچ آسیبی به بدن نمی رساند توجهی نکنید. یک مطالعه نشان می دهد که استفاده از سولاریوم ۱۰ بار در سال احتمال ابتلا به  ملانوما که یکی از انواع سرطان پوست است را دو برابر افزایش می دهد. ملانوما تنها نوعی از سرطان است که در جفت پخش شده و می تواند برای مادر و جنین هر دو خطرناک باشد.

دراز کشیدن روی تخت‌های سولاریوم دمای بدن را بالا می برد که همین موضوع برای جنین به خصوص در سه ماهه اول بسیار خطرناک است. داشتن درجه حرارت بالا در دوران بارداری – بیشتر از ۳۸,۵- که می تواند روی تخت سولاریوم، حمام داغ یا سونا اتفاق بیفتد با ناهنجاری های ستون فقرات در نوزادان ارتباط دارد.

نگرانی دیگر خوابیدن به پشت در مدت طولانی روی این تخت هاست که میتواند جریان خون به قلب شما و در نتیجه جنین تان را محدود کند.

به طور کلی زنان بارداری که پوست حساسی دارند و درمعرض اشعه ماورابنفش قرار می گیرند – چه از طریق سولاریوم و چه از طریق آفتاب- بیشتر در خطر ایجاد لک روی صورت و بازوهایشان در دوران بارداری هستند.

آفتاب گرفتن در ساحل :

نگرانی درباره آفتاب ساحل هم مانند سولاریوم است. بارداری پوست شما را حساس میکند بنابراین احتمال بروز کهیر، راش و لک بیشتر میشود. اگر در معرض نور خورشید قرار گرفتی باید آب زیادی بنوشید، کلاه استفاده کنید و حتما از کرم های ضد آفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ استفاده کنید. اگر احساس سرگیجه و تهوع داشتید به هیچ عنوان نباید ساعات طولانی در برابر آفتاب قرار بگیرید.

برنزه کردن در بارداری بیشتر بخوانید : اینجا کلیک کنید

مترجم: میلاد اسد بیگی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: