با ترک دار ترین حالت پاها چه کنم؟!

0

با ترک دار ترین حالت پاها چه کنم؟!

 

خشکی کف پا بی ضرر است، اما ترک کف پا در اغلب موارد با خارش، سوزش و حتی خونریزی همراه است. خوشبختانه، با انجام برخی توصیه های پزشکی می توان خشکی و ترک پا را به ویژه در نواحی مستعد تر، مانند پاشنه و بین انگشتان درمان کرد. علاوه بر این می توانید با انجام یک سری اقدامات پیشگیرانه در منزل از بروز خشکی و ترک های عمیق پا پیشگیری کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - با ترک دار ترین حالت پاها چه کنم؟! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - با ترک دار ترین حالت پاها چه کنم؟! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - با ترک دار ترین حالت پاها چه کنم؟! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

تعریف ترک کف پا

1 2 - با ترک دار ترین حالت پاها چه کنم؟!
ترک کف پا

ترک خوردگی کف پا می تواند نشانه بیماری های مختلفی مانند دیابت باشد. پوشیدن کفش پاشنه بلند پشت باز، ورزش مکرر، پای برهنه راه رفتن و تحت فشار قرار دادن بیش از حد پا می تواند منجربه ایجاد میخچه و پینه، و در نهایت، ترک کف پا شود. چنانچه مستعد ابتلا به خشکی پوست هستید، احتمال بروز ترک خوردگی کف پا در شما بالاست. کف پای ترک خورده می تواند بیانگر وجود بیماری هایی چون درماتیت آتوپیک، کم کاری تیروئید، درماتوز پلانتار جوانان، پسوریازیس یا پالموپلانتار کراتودرما باشد. بروز مشکلات پا همچنین شرایط را برای مبتلایان به دیابت بدتر میکند.

 

پیشگیری و درمان ترک کف پا

2 - با ترک دار ترین حالت پاها چه کنم؟!
درمان ترک کف پا

بنا به توصیه کارشناسان، باید پیش از عمیق شدن خشکی، پوست خشک را چرب کرد. چنانچه علائم ترک کف پا خفیف هستند، از کرم های رایج در داروخانه ها برای خشکی پوست استفاده کنید، یا کرم های مربوط به خشکی و ترک کف پا را تهیه کنید. پس از استحمام، به کف پای خود مرطوب کننده بزنید و برای ماندگاری کرم، جوراب بپوشید.

توصیه کارشناسی در خصوص ترک کف پا

4 - با ترک دار ترین حالت پاها چه کنم؟!
توصیه کارشناسی

آیتم هایی مانند پاک کننده های ناملایم و صابون ها و شامپوهایی که سبب خشکی پوست می شوند را حدف کنید. در عوض، از پاک کننده های طبیعی و ملایم و لوازم آرایشی-بهداشتی بدون بو برای پوست های خشک و حساس استفاده کنید. از یک دستگاه بخور جهت مرطوب نگه داشتن هوای منزل استفاده کنید. در صورتی که خشکی یا ترک کف پا با خارش همراه است، روی آن کمپرس سرد بگذارید. ورم و پوسته پوسته های پوست را با پماد هیدروکورتیزون درمان کنید.

 

سایر موارد

3 2 - با ترک دار ترین حالت پاها چه کنم؟!
پاک کننده های طبیعی و ملایم

مواد تشکیل دهنده در مرطوب کننده ای که جهت درمان خشکی و ترک کف پا استفاده می کنید را به دقت مطالعه کنید. ترکیبات تشکیل دهنده موثر در مرطوب کننده پوست که می تواند به آرامی لایه بالایی آسیب دیده پوست را درمان کند، شامل اوره، اسید سالیسیلیک و آلفا هیدروکسی اسید میباشد.

 

هشدار!

خشکی پوست، ترک کف پا و ترک پاشنه ممکن است فراتر از یک مشکل زیبایی باشد و مربوط به بیماری خاصی باشد. بنابراین اگر مشکل تان با خود درمانی برطرف نشد یا سبب ایجاد درد شد، در این خصوص با پزشک خود یا یک متخصص پوست مشورت کنید. در صورت ظهور سایر علائم مرتبط با مشکلات پوستی یا علائم دیابت نیز به پزشک مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[symple_button url=” http://www.livestrong.com/” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک مطلب[/symple_button]

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: