اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره

0

اگزما نیز مانند رزاسه و آکنه، یک بیماری پوستی شایع است که می تواند تاثیر زیادی بر زندگی افراد داشته باشد. به منظور این که مبتلایان به اگزما درک بهتری از این بیماری داشته باشند و بتوانند به طور موثر تری آن را درمان کنند، ما با یکی از متخصصین پوست مشورت کرده ایم. پس این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

چگونه می توان متوجه شد که قطعا به اگزما مبتلا شده ام؟

1 13 - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره
ابتلا به اگزما

اگزما که به نام درماتیت نیز شناخته می شود، وضعیتی است که در آن پوست به شدت خشک می شود که البته این خشکی در افراد مختلف، متفاوت می باشد. این بیماری، مسری نیست، بنابراین نمی توان آن را از فرد مبتلا گرفت. در موارد خفیف اگزما، پوست خشک، پوسته پوسته، قرمز و خارش دار می شود. در موارد شدید تر، اگزما ممکن است آبکی، کبره بسته و همراه با خونریزی باشد. طبق بررسی های انجام شده، در انگلستان، از هر 5 کودک، 1 نفر و از هر 12 بزرگسال، 1 نفر به اگزما مبتلا است.

آیا اگزما قابل درمان است؟

2 13 - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره
درمان اگزما

با وجودی که در حال حاضر هیچ درمان فیزیکی برای اگزما وجود ندارد، اما با تشخیص ریشه اصلی این بیماری، امید برای درمان های احتمالی وجود دارد. تحقیقات جدید دانشگاه نیوکاسل نشان می دهد که افراد مبتلا به اگزما، فیلاگرین که یک پروتئین حیاتی در بدن است را از دست داده اند و همین موضوع منجر به ابتلای آن ها به اگزما شده است. با این تفاسیر، خوشبختانه پزشکان درک بهتری از پاتوفیزیولوژی اگزما خواهند داشت و قادر هستند درمان های هدفمند تری را ارائه دهند.

افراد مبتلا به اگزما از چه محصولات پوستی باید پرهیز کنند؟

3 15 - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره
محصولات پوستی

این گونه افراد باید از مصرف هر گونه محصول مرطوب کننده یا خشک کننده که حاوی الکل، آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و هر چیزی در دسته رتینوئید ها است بر حذر باشند. اغلب محصولات AHA با نام اسید گلیکولیک برچسب گذاری می شوند و بیشتر در محصولات ضد پیری، لایه بردار های شیمیایی و اسکراب های مشتق شده از میوه ها وجود دارد. همچنین از رنگ های مصنوعی که اغلب جهت افزودن رنگ به لوازم آرایش استفاده می شود، رایحه ها، مواد نفتی و سولفات ها نیز باید اجتناب کرد. چرا که این مواد سبب تحریک و تشدید اگزما می شوند.

 

افراد مبتلا به اگزما از انجام چه فعالیت هایی باید پرهیز کنند؟

4 12 - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره
تعریق ناشی از ورزش

تعریق ناشی از ورزش، لباس ورزشی و گرما، از مهم ترین عوامل تشدید اگزما در افراد مبتلا می باشند. زیرا لباس های ورزشی اغلب از مواد مصنوعی ساخته شده و بیشتر منجر به تعریق می شوند. البته این بدان معنا نیست که از ورزش کردن پرهیز کنید. بر عکس، ورزش کردن بر سلامت کلی و تندرستی شما تاثیر گذار است. توصیه می شود حین ورزش، لباس های نخی گشاد به تن کنید که از الیاف طبیعی تهیه شده باشند و بلافاصله پس از ورزش با یک شوینده ملایم آن ها را شستشو نمایید.

کدام یک از محصولات پوستی مناسب افراد مبتلا به اگزما است؟

5 6 - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره
محصولات پوستی مناسب افراد مبتلا به اگزما

چنانچه قصد دارید حتی الامکان از تحریک پوست ملتهب تان جلوگیری کنید، صابون های خود را با نرم کننده یا روغن های استحمام تعویض نمایید. استفاده از فوم های شستشو را در زیر بغل، دست و پا محدود سازید تا مانع از تشدید وضعیت پوست تان شوید. برای صورت نیز از پاک کننده های ملایم بدون عطر، مانند پاک کننده صورت لاروش پوزای استفاده نمایید.

افراد مبتلا به اگزما چگونه می توانند در برابر نور خورشید از خود محافظت کنند؟

6 6 - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره
ضد آفتاب مخصوص اگزما

اگزما به واسطه یک ترکیب ژنتیکی ایجاد می شود که فرد را مستعد آلرژی می سازد و تا جایی پوست را نفوذ پذیر می کند که مواد شیمیایی موجود در محصولات پوستی به راحتی می توانند سبب تحریک پوست شوند. این بدان معناست که پوست های مبتلا به اگزما، نسبت به کرم های ضد آفتاب فیزیکی، واکنش کمتری نشان می دهند. در این گونه ضد آفتاب ها، ذرات کوچک اکسید فلزی همچون اکسید تیتانیوم به کار رفته است که در بالای سطح پوست قرار می نشیند. ضد آفتاب های پوست اگزمایی باید حاوی مرطوب کننده نیز باشد. در ضمن باید بدون رایحه باشد تا پوست را تحریک نکند. قرار گیری در معرض نور خورشید سبب خشکی پوست می شود. به همین دلیل، نیم ساعت پیش از مصرف ضد آفتاب از کرم نرم کننده استفاده نمایید.

 

بزرگ ترین اشتباهی که مبتلایان به اگزما انجام می دهند چیست؟

7 5 - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره
خارش ناحیه اگزما

خاراندن ناحیه اگزما، اشتباه محض است. زیرا ممکن است پوست خونریزی کند یا منجر به ایجاد عفونت شود. همچنین حین شستشو با آب داغ ممکن است به طور موقت، خارش بر طرف شود، اما باید توجه داشت که دمای بالا، خشکی پوست را تشدید و مضائف می کند. جنس لباس نیز بسیار حائز اهمیت است. الیاف پشمی و مصنوعی غالبا سبب سایش پوست می شوند که این عامل خود منجربه تحریک بیشتر پوست می گردد.

بهترین درمان برای اگزما چیست؟

8 5 - اگزما و پاسخ به سوالات متداول شما در این باره
بهترین درمان برای اگزما

درمان های متعددی برای اگزما در دسترس قرار دارد که به تنهایی یا در ترکیب با سایر درمان ها به کار گرفته می شوند. این درمان ها از مصرف شوینده های ملایم و مرطوب کننده های دارویی گرفته تا استروئید های موضعی یا داروهای ایمنی برای موارد شدید تر. استروئید های موضعی، به صورت خارجی روی پوست استعمال می شوند و منجر به کاهش التهاب و خارش پوست می شوند. بدین ترتیب پوست به طور موثر تری درمان خواهد شد.

 

توجه!

جهت تعیین بهترین و مناسب ترین روش برای درمان اگزما، به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

منبع:

[symple_button url=”http://www.harpersbazaar.co.uk/beauty/skincare/news/a42369/eczema-tips-treatments/” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک مطلب[/symple_button]

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: