مزایای استفاده از روغن ویتامین E برای پوست و مو

1

مزایای استفاده از روغن ویتامین E برای پوست و مو

ویتامین E هم یک ماده مغذی و هم یک آنتی اکسیدان قوی است که در شکل محلول در چربی وجود دارد. ویتامین ای که با نام توکوفرول شناخته می شود، در رنگ های قهوه ای، قرمز یا زرد موجود است. این روغن در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست نیز به کار رفته است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - مزایای استفاده از روغن ویتامین E برای پوست و مو پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - مزایای استفاده از روغن ویتامین E برای پوست و مو پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - مزایای استفاده از روغن ویتامین E برای پوست و مو نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ويتامين اي در درمان كيست سينه

ویتامین ای در کنار مزایای فوق العاده ای که برای سلامت کل بدن و به ویژه قلب و عروق دارد، یک عنصر بسیار مفید برای پوست و مو محسوب می شود، به خصوص هنگامی با یک آنتی اکسیدان ترکیب شود. همچنین در برابر رادیکال های آزاد و سایر آسیب های زیست محیطی نیز از پوست مراقبت می کند.

ویتامین E را به راحتی می توانید در قالب روغن یا کپسول سافت ژل از داروخانه ها و دراگ استور ها تهیه کنید. پس از مصرف کپسول، روغن ویتامین ای داخل بدن آزاد می شود. حین خرید ویتامین ای به دارا بودن برچسب “توکوفرول – tocopherol” توجه کنید تا مطمئن شوید که با سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شده باشد.

 

مزایای ویتامین E برای پوست

1 10 - مزایای استفاده از روغن ویتامین E برای پوست و مو
مزایای ویتامین E برای پوست

ویتامین E یک ماده فوق العاده مغذی برای پوست محسوب می شود. در واقع، ویتامین ای آنتی اکسیدانی است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند که سبب آسیب رساندن به سلول ها شده و با بیماری های قلبی عروقی و سرطان در ارتباط هستند. رادیکال های آزاد در اثر قرار گیری در معرض آسیب های زیست محیطی همچون آلودگی و اشعه ماورای بنفش حاصل می شوند.

مکانیسم هایی که ویتامین ای جهت محافظت از پوست فراهم می کند، شامل عملکرد آن به عنوان یک آنتی کسیدان و خاصیت ضد التهابی آن است که مانع از تجمع پلاکت ها شده و دستگاه ایمنی را تقویت می کند.

روش استفاده ویتامین ای در پوست

2 10 - مزایای استفاده از روغن ویتامین E برای پوست و مو
قرص ویتامین E

ویتامین ای در بسیاری از کرم ها و لوسیون ها، اکثر کرم های ضد آفتاب، مرطوب کننده ها و سفید کننده های پوست موجود است. روش های مختلفی جهت استفاده از ویتامین ای وجود دارد که بستگی به نیاز شما دارد:

  • چین و چروک ها: چین و چروک ها از افزایش سن، آسیب های رادیکال های آزاد، مراقبت نادرست از پوست و عادات بدی چون کشیدن سیگار و نوشیدن الکل نشات می گیرند. بر اساس تحقیقات انجام شده، ویتامین ای با مسدود کردن آسیب های رادیکال های آزاد مانع از شکل گیری چین و چروک ها می شود. همچنین با افزایش تولید کلاژن (بافت همبندی که حالت الاستیکی پوست را حفظ می کند)، منجر به درمان چین و چروک ها نیز می شود. ویتامین ای همچنین با حمایت از رشد سلول های جدید و تسریع بازسازی سلول ها، چین و چروک ها را از بین می برد.
3 12 - مزایای استفاده از روغن ویتامین E برای پوست و مو
روغن ویتامین E
  • لکه های قهوه ای: لکه های قهوه ای روی پوست در اثر افزایش سن، آسیب های رادیکال های آزاد و عملکرد ضعیف کبد به وجود می آیند. ویتامین ای مانع از این امر شده و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را ترمیم و بازسازی می کند. هنگامی که ویتامین E به صورت موضعی روی لکه های قهوه ای مالیده شود، سبب کمرنگ شدن آن ها شده و به مرور آن ها را از بین خواهد برد.
  • کوتیکول: روغن ویتامین ای یکی از موثر ترین درمان ها برای کوتیکول های خشک و ترک خورده است. کافی است چند قطره روغن ویتامین ای را روی ناخن و کوتیکول های آن بریزید تا رطوبت خود را باز یابد و مانع از ایجاد ترک خوردگی در آینده شود.
  • خشکی پوست: روغن ویتامین ای، رطوبت و آنتی اکسیدان های مورد نیاز پوست را فراهم می کند. با این حال، مصرف روغن ویتامین ای خالص به عنوان نرم کننده، ایده خوبی نیست؛ زیرا بسیار غلیظ و چسبناک است. بهتر است روغن ویتامین ای را با کمی روغن زیتون رقیق کنید، سپس آن را روی پوست تان بمالید. روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که سبب می شود رطوبت بیشتری به پوست نفوذ کند و مدت زمان بیشتری نرم و مرطوب باقی بماند.
  • خشکی لب: درست همانطور که روغن ویتامین ای می تواند خشکی پوست را برطرف سازد، به همان ترتیب نیز خشکی لب را درمان می کند.

 

مزایای ویتامین ای برای مو

4 9 - مزایای استفاده از روغن ویتامین E برای پوست و مو
مزایای ویتامین E برای مو

ویتامین ای سبب ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو شده و مو را برای رشد مجدد تحریک می کند. مصرف مکمل ویتامین ای مانع از سفید شدن زودرس موها شده و روند پیری را به تعویق می اندازد. ماساژ دادن منظم مو با روغن ویتامین ای سبب نرم کنندگی عمقی مو شده و آن را سالم، درخشان و شفاف تر از قبل می سازد. ویتامین E همچنین موخوره را نیز درمان می کند. موخوره و سایر آسیب های ناشی از رنگ کردن، استفاده از سشوار، فر کردن و غیره، مشکلات شایع مو محسوب می شوند که همگی با کمک روغن ویتامین ای قابل درمان هستند.

درمان موهای آسیب دیده با ویتامین E

 

نکته!

توجه داشته باشید که ویتامین ای را هم به صورت روغن و هم به صورت کپسول های سافت ژل می توانید تهیه و مصرف کنید.

 

این مطلب، صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و نوعی تجویز یا درمان پزشکی محسوب نمی شود. در صورت هر گونه درد یا بیماری، ابتدا به پزشک مراجعه کنید و از درمان های خود سرانه بپرهیزید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

[symple_button url=”http://www.stylecraze.com/articles/best-benefits-of-vitamin-e-for-skin-hair-and-health/#HairGrowth” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک اول[/symple_button]

[symple_button url=”http://www.livestrong.com/article/25515-benefits-vitamin-e-oil-skin/” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک دوم[/symple_button]

 

1 نظر
  1. دکتر می گوید

    اگر میخوای بدونی علت به وجود آمدن كيست سينه چیه اینو حتما بخون:
    https://dramirpasha.com/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%a2%d9%85%d8%af%d9%86-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: