مرجع زیبایی,پوست,بوتاکس,جوانسازی,لیزر موهای زائد,لیزر مو،جراحی زیبایی

۱۰ راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

۱۰ راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن
رای دادن به این پست

۱۰ راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

timthumb 1 300x146 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

کاهش وزن

هنگامی که صحبت از کاهش وزن به میان می آید، جراحی آخرین راه حلی است که به ذهن می رسد. معمولا پس از ورزش های صبحگاهی و ۲۴ ساعت غذا نخوردن به جراحی فکر میکنیم. اما هیچ می دانید یک روش بسیار ساده تر برای کاهش وزن وجود دارد؟ توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

متاسفانه در دنیای امروز، بیشتر مردم اضافه وزن دارند. هنگامی که نوبت به کاهش وزن می رسد همه ما به اشتباه فکر می کنیم اضافه کردن وزن کار ساده ای است، در حالی که کاهش وزن بسیار دشوار است. البته تصور اول کاملا صحیح است، اما کاهش وزن ابدا کار دشواری نیست. درست مانند اضافه کردن وزن، می توان به سادگی آن را کاهش نیز داد؛ اما این موضوع به این بستگی دارد که شما چه کاری انجام دهید.

روش های متعددی برای کاهش وزن وجود دارد که احتمالا تا به حال برخی از آن ها را انجام داده اید. اموری مانند رژیم های سخت و طاقت فرسا و گاها عجیب و غریب! یا دیوانه وار ورزش کردن و ناگهان پس از ۳ روز متوجه میشوید که این تمرین برای تان مناسب نیست! و در آخر هم وزن تان حتی ۱ کیلو هم کم نشده است.

خبر خوب این است که کاهش وزن می تواند بسیار راحت تر و سالم تر از این روش ها باشد. بیایید با هم نگاهی به راهنمایی های زیر بی اندازیم و از آن ها برای کاهش وزن پیروی کنیم.


در مصرف پروتئین زیاده روی نکنید!
1 11 300x194 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

مصرف پروتئین

دکتر گارث دِیویس در کتاب خود با نام “چطور وسواس نسبت به خوردن گوشت ما را به کشتن می دهد” به این استدلال اشاره می کند که آن گونه که همه تصور می کنند، پروتئین، یک ماده مغذی جادویی در کاهش وزن محسوب نمی شود. در حقیقت، موضوع کاملا بر عکس است.

بدیهی است که پروتئین برای سلامت بسیار مفید است، اما تنها در صورتی که به میزان صحیح مصرف شود. اگر تا جایی نسبت به مصرف پروتئین وسواس دارید که اگر غذایی حاوی پروتئین نباشد، آن را میل نمی کنید، در راه کاهش وزن به مشکل بر خواهید خورد.

پروتئین به ترمیم سلول ها و بافت ها، و ساختن عضلات کمک می کند. اما مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی به جای کاهش وزن می تواند ما را در معرض اضافه وزن قرار دهد. پروئتین خوب است، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. اگر تا امروز عادت داشتید در هر وعده میزان زیادی پروتئین مصرف کنید، از همین حالا مصرف آن را کاهش دهید.

به مصرف میوه عادت کنید
2 10 300x155 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

مصرف میوه

در میوه چه چیزی است که دوست ندارید؟ میوه، ماده غذایی سالم، خوش طعم، با طراوت، نیرو بخش، بر طرف کننده عطش، فوق العاده و … که هر چه بگوییم، کم است.

تنوع میوه نیز بسیار زیاد است. صبح ها می توانید انبه و زردآلو را با اوتمیل مخلوط کنید، برای ناهار می توانید تکه های سیب را به سالادتان بی افزایید، و برای شام می توانید آوکادو را به همراه ماهی سالمون یا تخم مرغ نوش جان کنید. خوشمزه است! اینطور نیست؟

حذف نوشابه
3 10 300x172 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

حذف نوشابه

نوشابه یکی از مواد غذایی است که بیشترین میزان قند را دارا است و تا کنون شما آن را وارد بدن تان کرده اید. این همان علت عمده ای است که بسیاری افراد دارای اضافه وزن هستند.

سعی کنید به جای نوشابه، آب طعم دار بنوشید. برای اینکه بازدهی بیشتری داشته باشید، حتی سعی کنید به جای همه آن ها، آب میوه طبیعی بنوشید. از آنجایی که نوشابه مملو از قند است، به طور چشمگیری منجربه افزایش وزن می شود.

چند بار در هفته وزنه زدن
4 9 300x201 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

وزنه زدن

برای کاهش وزن تان صرفا لازم نیست ورزش کنید، اما قطعا بسیار کمک کننده است. حتی بلند کردن وزنه، چند بار در هفته می تواند راه طولانی کاهش وزن را برای تان کوتاه و شما را به هدف نزدیک تر کند.

هنگامی که وزنه می زنید، در حقیقت کالری می سوزانید. با این کار، جریان سوخت و ساز بدن تان را نیز در حالت مطلوب نگه می دارید، و در نتیجه، از کم شدن آن نیز جلوگیری می کنید.

نوشیدن چای و قهوه
5 8 300x225 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

چای و قهوه

هر کدام را که ترجیح می دهید، بیشتر مصرف کنید. کافئین موجود در چای و قهوه، متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را افزایش می دهد؛ در نتیجه به شما در کاهش وزن کمک شایانی می کند.

صبحانه ای سالم و سرشار از مواد مغذی
6 4 300x200 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

صبحانه مغذی

یک راه ساده برای افزایش وزن، نخوردن صبحانه است. اگر صبح ها با خوردن یک فنجان قهوه، خانه را ترک کنید، بدون شک تا به محل کارتان برسید گرسنه خواهید شد. خوب در این شرایط چه می کنید؟ حتما اول یک شکلات می خورید و بعد از بوفه محل کارتان یک ساندویچ می خرید.

گاهی اوقات نخوردن صبحانه به معنای واقعی کلمه نیست، بلکه بدین معناست که شما در وعده صبح، مواد غذایی شیرین، نشاسته دار و چرب مصرف کنید.

در عوض، بهتر است پیش از ترک منزل، به بدن تان سوخت درست برسانید. سعی کنید صبحانه ای میل کنید که سالم، دلچسب و سرشار از پروئتین، چربی و کربوهیدرات باشد. این صبحانه به شما کمک می کند که تا هنگام ناهار احساس سیری داشته باشید.

استفاده از نخ دندان بعد از صرف دسر
7 6 300x169 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

صرف دسر

اگر عادت دارید که تنها پیش از رفتن به رختخواب از نخ دندان استفاده کنید، بسیار عالی است. احتمالا با این کار می خواهید از شر باقی مانده آن کیک شکلاتی خوشمزه خلاص شوید. اما اگر عادت دارید حدود ساعت ۷ شب از نخ دندان استفاده کنید، بدین معناست که احتمالا قصد خوردن آن کیک شکلاتی خوشمزه را پیش از رفتن به رختخواب ندارید. در این صورت تبریک می گوییم! انتخاب هوشمندانه ای است.

تجدید نظر درباره مصرف سالاد
8 4 300x199 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

مصرف سالاد

آیا سالاد دوست ندارید؟ آیا فکر می کنید سالاد سیرتان نمی کند؟ تهیه سالاد برای تان سخت است؟ بهتر است یک تجدید نظر بکنید.

اگر سالاد را به روشی درست تهیه کنید، می تواند بسیار لذیذ و خوشمزه باشد. سالاد همچنین بمب مغذی ایست که شما را اشباع می کند و تا مدت طولانی سیر نگه تان می دارد. کمی تحقیق کنید تا متوجه شوید مزایای سالاد درست به اندازه یک بشقاب گوشت است.

و اما بهترین نکته در خصوص سالاد این است که به شما در کاهش وزن کمک می کند.

حذف شراب
9 4 300x300 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

شراب

از محل کار به خانه باز گشته اید و بسیار خسته هستید. روز سختی را پشت سر گذاشته اید و تنها چیزی که آرامتان می کند، یک شیشه بزرگ شراب است.

هنگامی که قصد افزایش وزن دارید، الکل بسیار موثر است. بنا بر این سعی کنید برای رفع خستگی ناشی از کار روزانه، چیز دیگری را جایگزین کنید. برای مثال می توانید کوکتل میوه یا آب میوه بنوشید. شاید برای تان جالب نباشد، اما در کاهش وزن تان بسیار موثر است.

مصرف فیبر زیاد
10 4 300x148 - 10 راهنمایی ساده و سالم برای کاهش وزن

مصرف فیبر

فیبر، ماده مغذی ای نیست که ما آن را در مرغ برگر یا غذای رستوران ها بیابیم. بلکه ماده مغذی ایست که شما را برای مدتی طولانی سیر نگه می دارد. اما چرا باید فیبر مصرف کنیم، در حالیکه خوردن استیک یا یک دوبل برگ پنیری می تواند مدت زمان زیادی ما را سیر نگه دارد؟ مگر نه اینکه این مواد غذایی ما را برای مدتی طولانی سیر نگه می دارد؟

در حقیقت، پاسخ منفی است! گوشت حیوانات، خالی از فیبر و بسیاری از مواد مغذی حیاتی است که شما را در لحظه سیر می کند. فیبر که در گوشت حیوانات وجود ندارد، یک ماده مغذی بسیار ضروری است که حرکات روده را تنظیم می کند، کلسترول را کاهش می دهد و به شما در کاهش وزن کمک می کند. این ماده همچنین پس از صرف غذا شما را سیر تر می کند و این بدان معناست که شما را از ناخنک زدن به تنقلات باز می دارد.

فیبر در مواد غذایی گیاهی سالم و خوشمزه ای چون سیب، اسفناج و جوی دو سر پرک یافت می شود. مصرف مواد غذایی از این قبیل، به نسبت مواد غذایی فرآوری شده شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارد.

 

شاد و سلامت باشید!

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: http://www.beautyandtips.com

 

۰۴/۱۶/۲۰۱۷


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین مراکز لیزر را بیابید
بستن
شهر مورد نظر خود را برای دیدن لیست برترین مراکز لیزر موهای زائد انتخاب کنید.
error:
در حال بارگذاری
عنوان منو
@tehranskin