کهیر چیست و برای درمان آن چه کنیم

0

images 2 6 - کهیر چیست و برای درمان آن چه کنیم

کهیر چیست و برای درمان آن چه کنیم

کهیر تورمی گذرا همراه با قرمزی در سطح پوست است که به صورت یک واکنش در پوست ظاهر می‌شود و نحوه شکل‌گیری آن نیز خروج مایع از درون مویرگ به داخل

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - کهیر چیست و برای درمان آن چه کنیم پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - کهیر چیست و برای درمان آن چه کنیم پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - کهیر چیست و برای درمان آن چه کنیم نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بافت است که عامل تورم و شکل گیری کهیر است.

بروز کهیر در پوست معمولاً نشانه‌ای از حساسیت است که به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شود؛ کهیرهای کمتر از 6 هفته را حاد و کهیرهای بیش از 6 هفته را مزمن می‌گویند.

کهیر یک بیماری نیست بلکه یک واکنش است و ممکن است در زمینه‌های مختلف روی دهد به این معنا که برای مثال فردی به یک بیماری ویروسی، حساسیت غذایی یا کم‌کاری تیروئید مبتلا شده باشد و کهیر نیز در پوست او نمایان شود.

اگر فردی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کند و پزشک پس از گرفتن شرح حال متوجه کوتاه بودن زمان ابتلا به کهیر یعنی زیر 6 هفته شود برای این فرد آنتی هیستامین تجویز می‌شود زیرا آنتی هیستامین مانع از خروج مایع از مویرگ به بافت می‌شود و در نتیجه از بروز کهیر پیشگیری می‌کند.

در روند درمان ممکن است که فرد به نوعی از آنتی هیستامین که توسط پزشک تجویز شده واکنش مناسب را نشان ندهد که در این‌صورت نوع دیگری از آنتی هیستامین به وی تجویز‌ می‌شود بنابراین ممکن است بیمار به یک یا دو تجویز پزشک واکنش مناسبی نشان ندهد و به تجویز دیگری به طور مناسب واکنش نشان دهد.

کهیرها معمولاً 24 تا 48 ساعت از بین می‌روند به خصوص کهیرهای ورزشی که باید در طول نیم ساعت از بین بروند و اگر این کهیرها پس از 48 ساعت بر روی پوست باقی بماند باید به کهیر بودن شک کرد و آن را واکنشی به یک عارضه دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: