چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم

0

چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟

stretch marks 244x300 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
ترک های پوستی

ترک های پوستی ممکن است در هر نقطه از بدن پدیدار شوند. اما این ترک ها معمولا در ناحیه شکم ایجاد میشوند و بیشتر با زایمان در ارتباط هستند. ترک پوست هنگامی ایجاد می شود که پوست کشیده شود و متعاقب آن کلاژن موجود در پوست نیز ضعیف می شود. در حالی که بارداری، شایع ترین علت ایجاد ترک های پوستی است، اما می توانند در اثر رشد سریع در دوران کودکی، افزایش یا کاهش شدید وزن نیز اتفاق بی افتند. ترک های پوستی، فرآیندی کاملا طبیعی تلقی میشوند و به هیچ وجه سلامتی شما را به خطر نمی اندازند. اما چنانچه تمایل دارید علائم ظاهری آن ها را کاهش دهید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

10 روش طبیعی جهت از بین ترک های پوستی

 

1- آب لیمو

9 9 300x201 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
آب لیمو

آب لیمو یک درمان بسیار ساده جهت کاهش شکل ظاهری ترک های پوستی محسوب می شود. آب لیمو همچنین به محو شدن انواع دیگر زخم و لک های پوستی نیز کمک می کند. آب لیمو ترش به طور طبیعی خاصیت اسیدی و اثر سفید کنندگی خفیفی دارد. مقداری آب لیموی تازه را روی ترک های پوستی تان بریزید و اجازه دهید در مدت 10 دقیقه خورد پوست تان برود. با تکرار این عمل، به مرور شاهد ناپدید شدن ترک های پوستای تان خواهید بود.

 

2- سفیده تخم مرغ

2 21 300x197 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
سفیده تخم مرغ

یکی از روش های خوب در از بین بردن ترک های پوستی، استفاده از سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ، با دارا بودن پروتئین و بازگرداندن خاصیت الاستیکی، ماده فوق العاده ای جهت تغذیه رسانی به پوست محسوب می شود. سفیده 2 عدد تخم مرغ را جدا کنید و آن را به صورت لایه ای انبوه روی نواحی دارای ترک پوستی بمالید. اجازه دهید تا سفیده تخم مرغ به طور کامل خشک شود، سپس با آب ولرم شستشو نمایید. این روند را 1 بار در روز، تا رسیدن به بهترین نتیجه انجام دهید.

 

3- روغن کرچک

3 20 300x219 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
روغن کرچک

روغن کرچک را می توانید برای تمام مشکلات پوستی به کار برید. این روغن، آفتاب سوختگی را تسکین می دهد، پوست خشک را آبرسانی می کند، و همچنین در از بین بردن ترک های پوستی نیز موثر است. روغن کرچک تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد و حالت طبیعی پوست را بازیابی می کند. مقداری روغن کرچک را به پوست تان بمالید و آن را روی کل پوست پوشش دهید. سپس آن را با یک بطری آب داغ، به مدت 20 دقیقه گرم کنید.

 

4- یونجه

4 16 290x300 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
یونجه

نکته بعدی جهت از بین بردن ترک های پوستی، مصرف یونجه است. یونجه مملو از ویتامین های E و K است و منبع سرشاری از اسید های آمینه محسوب می شود که می توانند پوست را ترمیم کنند. جهت حصول نتیجه ای بهتر، پودر یونجه را با روغن بابونه مخلوط کنید و مایه به دست آمده را روی پوست تان بمالید. پس از گذشت 5 دقیقه پوست را با آب گرم بشویید. تنها در عرض چند هفته شاهد روند بهبودی ترک های پوستی تان خواهید بود.

 

5- چای سیاه

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

5 19 300x175 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
چای سیاه

چای سیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین ها و املاح معدنی از جمله ویتامین B12 است که به کنترل رنگ پوست کمک می کند. برای بهره بردن از فواید چای سیاه در جهت بر طرف کردن ترک های پوستی، چند قاشق غذا خوری چای را بجوشانید و مقداری نمک به آن بیافزایید. این محلول را روی ترک های پوستی تان بمالید و اجازه دهید برای 15 دقیقه روی پوست بماند؛ سپس شستشود نمایید.

 

6- روغن زیتون

6 11 300x200 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
روغن زیتون

روغن زیتون در از بین بردن ترک های پوستی نقش مهمی ایفا می کند؛ زیرا دارای خاصیت مرطوب کنندگی، پاک کنندگی و تغذیه رسان است و احتمالا یکی از قدیمی ترین درمان های ترک پوستی نیز محسوب می شود. این روغن همچنین توانایی مقابله با رادیکال های آزاد مخرب موجود در کلاژن ها را دارد و جریان خون را در پوست بهبود می بخشد. شما می توانید به راحتی مقداری روغن زیتون گرم را روی ترک های پوستی تان بمالید. این کار را هر روز تکرار کنید تا شاهد رفع آن ها باشید.

 

7- شکر

7 15 300x169 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
شکر

لایه برداری نیز می تواند ترک های پوستی را از بین ببرد. اگر چه نباید ترک های پوستی را اسکراب کرد، اما لایه برداری، پوست را جهت رشد سلول های جدید تحریک می کند. این امر نیز کمک می کند ترک های پوستی کم تر شوند. مقداری شکر را با روغن بادام مخلوط کنید و چند قطره آب لیمو نیز به آن بیافزایید. سپس ترکیب به دست آمده را به آرامی روی پوست تان بمالید. این کار سبب ور آمدن سلول های کرده پوست شده و به مرور ترک های پوستی را ناپدید می کند.

 

8- آب سیب زمینی

8 12 300x227 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
آب سیب زمینی

این نکته، یکی از روش های بسیار قدیمی در رفع ترک های پوستی است که ممکن است در باره اش شنیده باشید. سیب زمینی منبع سرشاری از ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز جهت ارتقای سلامت پوست محسوب می شود. تنها کافی است سیب زمینی را به صورت حلقه های ضخیمی برش بزنید و آن ها را به پوست تان بمالید. هنگامی که آب سیب زمینی خشک شد، پوست تان را با آب ولرم بشویید.

 

9- کره کاکائو

9 10 300x300 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
کره کاکائو

کره کاکائو، خواص درمانی فوق العاده ای برای پوست دارد و می تواند چین و چروک ها و همچنین ترک های پوستی را کاهش دهد. 2 بار در روز نواحی دارای ترک های پوستی را با مقداری کره کاکائو ماساژ دهید. در عرض چندین ماه شاهد بر طرف شدن کامل ترک های پوستی خواهید بود.

 

10- ژل آلوئه ورا

10 10 300x200 - چطور میشه ترک های پوستی رو از بین برد؟ + فیلم
ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به طور موثری در درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد که ترک های پوستی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. آلوئه ورا دارای خاصیت خنک کنندگی و رطوبت رسانی فوق العاده است که بر پوست تاثیر گذاشته و به باز گرداندن خاصیت الاستیکی پوست نیز کمک می کند. تنها کافی است ژل داخل برگ آلوئه ورا را خارج کنید و آن را به طور مستقیم روی ترک های پوستی تان قرار دهید. اگر ژل آلوئه ورا را به طور منظم مصرف کنید، شاهد کم رنگ تر شدن ترک های پوستی تان خواهید شد.

 

توجه!!!

ممکن است همه این روش ها را امتحان کرده و به نتیجه دلخواه خود دست نیافته اید. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم جهت از بین ترک های پوستی به یک مرکز لیزر مراجعه کنید. در واقع، لیزر ترک های پوستی بسیار سریع بوده و به طور چشمگیری آن ها را بهبود می بخشد و شما می توانید برای همیشه با ترک های پوستی تان خداحافظی کنید.

شاد باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

http://www.beautyandtips.com

https://www.youtube.com

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: