سوزاک، پیشگیری از آن را بشناسیم!

0

سوزاک، پیشگیری از آن را بشناسیم!

سوزاک از جمله بیماری های مقاربتی است که توسط باکتری در مجرای مثانه، مقعد، گلو یا دهانه رحم در زنان به وجود می آید. سوزاک عفونت رایجی است که هم در زنان و هم در مردان به وجود آمده و می تواند روی نوزادان در زمان زایمان نیز تاثیر بگذارد. با برخی اقدامات پیشگیری کننده و شناخت علائم سوزاک، می توانید از خود در برابر عفونت ناشی از این بیماری محافظت کنید.

علائم سوزاک را بشناسید

سوزاک خود را با علائم متفاوتی نشان داده و می تواند در قسمت های مختلف بدن رخ دهد. شناخت علائم سوزاک به تشخیص سوزاک کمک کرده و باعث می شود سریع تر برای درمان سوزاک اقدام کنید. عفونت سوزاک می تواند در اندام تناسلی، مقعد، چشم ها، گلو و حتی مفاصل تاثیر داشته باشد.

علائم سوزاک در بیشتر زنان دیده نمی شود یا خیلی خفیف است یا ممکن است علائمی شبیه به عفونت واژن یا مثانه داشته باشد.

رایج ترین علائم سوزاک شامل احساس سوزش در زمان ادرار، ترشح از آلت تناسلی مردان یا ترشحات واژن، خونریزی واژن بین پریودها

عفونت در مقعد ممکن است هیچ علائمی در زنان و مردان نداشته باشد اما ممکن است متوجه ترشحات، خارش، درد، خونریزی یا درد در زمان مدفوع شوید.

سوزاک در چشم ها ممکن است علائمی از جمله حساسیت به نور یا ترشح از یک چشم یا هر دو را به همراه داشته باشد.

سوزاک در گلو ممکن است با گلو درد و تورم غدد لنفاوی گردن همراه باشد.

رابطه جنسی امن داشته باشید

نداشتن رابطه جنسی بهترین راه پیشگیری از سوزاک است اما این کار برای همیشه امکان پذیر نیست. هر زمان که رابطه جنسی داشتید حتما از کاندوم استفاده کنید چرا که می تواند خطر ابتلا به سوزاک را کاهش دهد.

اگر یک شریک جنسی دارید و به طرز معمول از کاندوم استفاده نمی کنید، اگر یکی از شما برای درمان سوزاک اقدام کرده اید حتما از کاندوم استفاده کنید. این روش از انتقال بیماری طی رابطه جنسی جلوگیری می کند.

شرکای جنسی خود را محدود کنید

یکی از کارهایی که به طور چشمگیری احتمال ابتلا به سوزاک را افزایش می دهد، داشتن رابطه جنسی با چند نفر است. بنابراین تعداد افرادی که با آن ها رابطه جنسی دارید را کم کنید تا خطر ابتلا به سوزاک کاهش یابد.

با شریک جنسی خود با صداقت صحبت کنید و از او بخواهید برای سوزاک و سایر بیماری های مقاربتی آزمایش دهد.

از کاندوم به درستی استفاده کنید

1 - سوزاک، پیشگیری از آن را بشناسیم!
سوزاک

استفاده درست از کاندوم احتمال ابتلا به سوزاک را در شما و همسرتان به طور چشمگیری کاهش می دهد. مطمئن شوید که کاندوم سالم باشد و تاریخ انقضای آن تمام نشده باشد.

_ قبل از هر تماس جنسی سعی کنید از کاندوم استفاده کنید. بسته کاندوم را با دقت باز کنید و از دندان و ناخن برای این کار استفاده نکنید.
_ نوک کاندوم را فشار دهید تا هر گونه هوا خالی شود.

_ کاندوم زنانه را با دقت باز کرده و داخل واژن قرار دهید.

_ از کاندوم زنانه و مردانه با هم استفاده نکنید.

به چشم هایتان دست نزنید

اگر سوزاک دارید یا به آن مشکوک هستید، بعد از دست زدن به مقعد یا اندام تناسلی خود به چشم ها دست نزنید. این کار باعث انتقال بیماری به چشم ها و عفونت خواهد شد.

داروهای مصرفی خود را تمام کنید

اگر تشخیص سوزاک توسط دکتر انجام شد، باید دوره درمان را کامل کنید و تمام داروها را تا زمانی که تجویز شده است مصرف کنید. اگر در دوره درمان با کاهش علائم مصرف داروها را متوقف کنید، احتمال بازگشت بیماری سوزاک افزایش می یابد.

محافظت از جنین در بارداری

اگر مادر سوزاک داشته باشد، احتمال ابتلا به سوزاک در نوزاد در دوران بارداری بسیار زیاد می شود. اگر باردار هستید و سوزاک دارید، با متخصص زنان خود هر چه سریعتر صحبت کرده تا خطر انتقال سوزاک به کودک در زمان زایمان به حداقل برسد.

بسیاری از نوزادانی که از مادران مبتلا به سوزاک متولد می شوند، بعد از زایمان با داروهای چشمی برای جلوگیری از عفونت درمان می شوند.

برای داشتن رابطه جنسی تا بعد از درمان سوزاک صبر کنید

.jpg - سوزاک، پیشگیری از آن را بشناسیم!
سوزاک

اگر بعد از تشخیص سوزاک می خواهید رابطه جنسی داشته باشید، بهتر است صبر کنید تا بیماری سوزاک به طور کامل درمان شود. باید تا هفت روز بعد از اتمام درمان سوزاک برای داشتن رابطه جنسی صبر کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - سوزاک، پیشگیری از آن را بشناسیم! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - سوزاک، پیشگیری از آن را بشناسیم! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - سوزاک، پیشگیری از آن را بشناسیم! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

منبع

مترجم: راضیه حسینی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: