نکاتی برای داشتن پاهایی زیبا

0
beautiful feet 300x199 - نکاتی برای داشتن پاهایی زیبا
پای زیبا

 

آیا شما هم یکی از افرادی هستید که دوست ندارید به پایتان نگاه کنید؟ آیا خجالت میکشید که کفش باز به پا کنید؟ آیا دوست دارید هنگامیکه صندل به پا میکنید، پاهای زیبایتان نمایان شوند؟ اگر میخواهید پاهایی سالم و نرم مانند پای نوزادان داشته باشید، انجام امور زیر را به فعالیت های روزانه تان بیافزایید. ما در این مطلب به 10 نکته مراقبت از پا اشاره کرده ایم که انجام آنها، پاهایی زیبا برایتان به ارمغان خواهد آورد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - نکاتی برای داشتن پاهایی زیبا پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - نکاتی برای داشتن پاهایی زیبا پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - نکاتی برای داشتن پاهایی زیبا نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

1- لایه برداری و مرطوب کردن

درست مانند دست و صورت، پا نیز به مراقبت نیاز دارد. لایه برداری منظم پا منجر میشود تجمع پوست و سخت شدن پوست پا متوقف گردد. پوست پای خود را روزانه مرطوب نگاه دارید. این امر پوست پایتان را نرم و لطیف میسازد. چنانچه بطور منظم از پای خود مراقبت کنید، همیشه پاهایی زیبا خواهید داشت.

 

2- پای خود را هر روز شستشو نمایید

پاها در طول روز کثیف میشوند، بنابراین اگر مقدور است، روزانه 2 بار پاهای خود را با آب گرم و صابون بشویید. پاک و تمیز نگاه داشتن پا منجر میشود بروز بیماری هایی چون “پای ورزشکاران” متوقف شود. همچنین دیگر نیازی نیست نگران بوی بد پای خود باشید. باکتری ها در شرایط مرطوب و تاریک داخل کفش، سریعتر رشد میکنند. بنابراین، رعایت بهداشت برای مراقبت از پا بسیار لازم و ضروریست.

 

3- به پای خود استراحت بدهید

کفش های پاشنه بلند شما را جذاب نشان میدهند، اما اصلا انتخاب مناسبی برای پا محسوب نمیشوند. گاهی به پای خود استراحت بدهید و کفش های پاشنه تخت به پا کنید. چنانچه هر روز از کفش های پاشنه بلند استفاده میکنید، نه تنها به پای خود آسیب های جدی وارد میکنید، بلکه کمرتان نیز صدمه میبیند.

4- تغذیه رسانی به پای خشک با روغن نارگیل

اگر پوست کف پایتان خشکی زده است، بهترین گزینه برای رطوبت رسانی، روغن نارگیل یا روغن زیتون محسوب میشود. با استفاده از یکی از این روغن ها و ماساژ آن روی پا پس از هر نوبت استحمام، پایی نرم و لطیف خواهید داشت. اگر پوست پایتان به شدت خشک شده است، پیش از رفتن به رختخواب مقداری روغن به کف پایتان مالیده، یک جفت جوراب به پا کرده و اجازه دهید در طول شب در این حالت باقی بماند.

 

5- گاهی پا برهنه راه بروید

برای استراحت دادن به پای خود، گاهی اوقات پا برهنه راه بروید. این امر به پایتان فرصتی برای ریلکس شدن خواهد داد. سعی کنید در پارک ها پای خود را از کفش بیرون آورده و با پای برهنه روی چمن ها قدم بزنید. این کار برای پا بسیار مفید است و احساس رهایی بخش و نزدیک شدن به طبیعت را به شما میدهد.

 

6- پای خود را مرتبا بررسی کنید

بطور کلی مردم به پای خود اهمیت چندانی نمیدهند. بنابراین شرایط برای عفونت های قارچی فراهم میگردد. زمانیکه پس از استحمام در حال خشک کردن پای خود هستید، وقت بگذارید و کف پا، بین انگشتان پا و زیر ناخن های پایتان را بررسی کنید. اگر در اوایل شکل گیری، متوجه بروز مشکلی در پای خود شوید، درمان آن به مراتب آسانتر خواهد بود.

 

7- روشن کردن پوست پا با آب لیمو

همانطور که میتوانید پوست صورتتان را روشن کنید، با استفاده از محصولات طبیعی مانند آب لیمو میتوانید پایتان نیز را شاداب و روشن سازید. برای روشن کردن پوست پا، از ترکیب آب لیمو، گلیسیرین و گلاب، به مقدار مساوی استفاده کنید. ابتدا کل پایتان را شسته، محلول را به پایتان مالیده و اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی پایتان باقی بماند. سپس با آب گرم مجددا پایتان را شستشو دهید.

8- کفش متناسب با پایتان را بپوشید

هرگز نباید از کفشی استفاده کنید که اندازه پایتان نیست، زیرا میتواند منجربه بروز مشکلاتی جدی در پا شود. بهترین کفش، کفشی است که شکلی گرد داشته باشد، دارای فضای کافی برای انگشتان پا باشد و پاشنه اش ثبات داشته باشد. کفش هایی که به انگشتان پا فشار می آورند، سبب بروز میخچه یا فرو رفتن ناخن در گوشت میشوند.

 

9- آبرسانی به پا با موز

موز برای پوست بسیار مفید است. این میوه منجربه آبرسانی و نرم تر شدن پوست میگردد، بنابرین گزینه مناسبی برای پا نیز محسوب میشود. موزی را له کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس آنرا به کل کف پایتان بمالید و اجازه حدود 40 دقیقه در همان حالت باقی بماند. پس از این مدت، پایتان را با آب گرم بشویید. خودتان شاهد خواهید بود که کف پایتان چقدر نرم تر از قبل شده و دیگر هیچ پوست خشکی روی آن باقی نمانده است.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

10- یکبار در هفته پایتان را بخیسانید

برای داشتن پاهایی نرم، سالم و زیبا و همچنین استراحت دادن پای خود پس از سپری کردن یک روز طولانی، سعی کنید حداقل یکبار در هفته پای خود را بخیسانید. تنها کافیست 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به کمی آب گرم افزوده و چند قطره از اسانس معطر مورد علاقه تان را نیز به آن اضافه کنید. اکنون پاهای خود را به مدت 20 دقیقه داخل آن قرار دهید. این محلول پاهای شما را نرم کرده و از بین بردن سختی های پوست را برایتان آسان میسازد.

 

شاد باشید!

 

منبع: http://www.beautyandtips.com/

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: