5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن

0

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

آیا در تلاش برای کاهش وزن یا حفظ وزن متعادل خود هستید؟ پس زمان آن رسیده که چند مورد از میوه های سالم را به شما معرفی کنیم. خواص و مزایای مصرف میوه بر هیچ کس پوشیده نیست. میوه ها نه تنها به شما در کاهش وزن و چربی شکم کمک می کنند، بلکه خطر ابتلا به انواع سرطان و سایر بیماری های مزمن را نیز کاهش می دهند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - 5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - 5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - 5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علاوه بر این، مصرف میوه، ویتامین ها و املاح معدنی ضروری، فیبر و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند. در واقع، به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، مصرف میوه بخشی از یک برنامه غذایی متعادل و سالم به شمار می رود.

چنانچه وقت زیادی برای رفتن به میوه فروشی و خرید روزانه میوه های تازه ندارید، به راحتی می تواند وعده های میوه مصرفی خود را در فریزر قرار دهید و به صورت یخ زده آن ها را میل کنید. چنانچه میوه های کنسروی (کمپوت) خریداری می کنید، نسبت به عدم افزودن قند اضافه به آن اطمینان حاصل کنید. انواع کمپوت میوه های قند دار، کالری بیشتری دارند. به یاد داشته باشید که برنامه کاهش وزن خود را با یک برنامه منظم ورزشی همراه سازید.

در ادامه به بهترین میوه هایی که جهت کاهش وزن می توانید در برنامه غذایی خود بگنجانید، اشاره کرده ایم.

 

هندوانه

Watermelons - 5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن
هندوانه

این میوه آبدار، سرشار از آب فراوان و کالری کم بوده و میوه مناسبی جهت کاهش وزن محسوب می گردد. مصرف هندوانه، هیدراته ماندن (پر آب بودن) بدن را تضمین می کند. هنگامی که بدن، به میزان فراوان آب دریافت کند، عملکرد مطلوب تری خواهد داشت. همچنین زمانی که بدن تان در حالت هیدراته باشد، تشنگی را با گرسنگی اشتباه نخواهید گرفت و متعاقبا مواد غذایی ناسالم را بیش از حد مصرف نخواهید کرد. شما می توانید هندوانه را با سایر مواد مغذی خوشمزه و لذیذ ترکیب کنید تا در مصرف آن تنوع ایجاد کرده باشید. همچنین می توانید با استفاده از هندوانه انواع سالاد ها را نیز تهیه کنید.

 

بلوبری

blueberries - 5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن
بلوبری

این گفته کاملا صحت دارد: “همه توت ها، برای سلامت ما مفید می باشند.” اما در این بین، بلوبری بهترین نوع محسوب می شود. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، یک فنجان بلوبری دارای 83 کالری است. بلوبری محتوی مقادیر بالایی از مواد مغذی است که به افزایش متابوبیسم (سوخت و ساز بدن) و سوزاندن کالری ها کمک شایانی می کنند. و از آن جایی که این میوه سرشار از فیبر است، در ایجاد احساس سیری به شما کمک می کند. شما می توانید با استفاده از بلوبری، سسی تهیه کنید و آن را روی پنکیک های لذیذ تهیه شده از آرد گندم سیاه (Buckwheat flour) که سرشار از پروتئین، فیبر و مواد مغذی فراوان است، بریزید و نوش جان کنید. یا به روشی ساده تر آن را به اسموتی ها، سریال های صبحانه و اوتمیل صبحانه خود بیافزایید. این موارد می توانند یک صبحانه عالی سرشار از فیبر و پروتئین باشند که کمک می کنند تا هنگام ظهر احساس گرسنگی نکنید.

 

گلابی

pear - 5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن
گلابی

گلابی نیز سرشار از فیبر بالا و همچنین پکتین است که اثبات شده موجب سرکوب اشتها می گردد. علاوه بر این فیبرهای موجود در گلابی به شما کمک میکند برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید. گلابی در کاهش سطح کلسترول خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز بسیار موثر است. به جای نوشیدن آب میوه های پر ضرر، یک گلابی را با پوست میل کنید تا از خواص فیبر دار آن بهره مند شوید و میل به خوردن را در خود کاهش دهید. شما می توانید با استفاده از گلابی، انواع دسرها و سالاد میوه تهیه کنید.

 

سیب

apple - 5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن
سیب

سیب، یک میوه بسیار مناسب و بسیار آسان در حمل به عنوان یک میان وعده می باشد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، این میوه بسیار کم کالری (یک سیب متوسط معادل 75 کالری) و عاری از سدیم و چربی است. بنابراین، سیب می تواند بخشی از برنامه غذایی کاهش وزن محسوب شود. سیب، یکی از غنی ترین منابع میوه های فیبر دار است و بدین معناست که شما را تا حدی سیر نگه می دارد که مانع از خوردن بیش از حدتان در طول روز می گردد. در واقع، تحقیقات نشان داده است، خوردن یک سیب سرشار از فیبر پیش از صرف غذا می تواند اشتهایتان را به طور چشمگیری کاهش دهد و مانع زیاده روی در خوردن غذا شود. سیب همچنین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، سلامت قلب را ارتقا می بخشد و انرژی مورد نیاز روزانه تان را تامین می کند. این میوه در تنظیم سطح قند خون نیز بسیار موثر است. شما می توانید سیب را به تنهایی، به صورت آب میوه یا در قالب سالاد مصرف کنید تا از مزایای بی نهایت آن برخوردار شوید.

 

گریپ فروت

Grapefruits - 5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن
گریپ فروت

خوردن نصف گریپ فروت پیش از هر وعده غذایی می تواند سطح انسولین (هورمون ذخیره سازی چربی) را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. از آن جایی که گریپ فروت، منبع غنی از آب است، بدن شما را هیدراته نگه می دارد و موجب کمتر خوردن می گردد. علاوه بر این، این میوه حاوی آنزیم های چربی سوز است و به همین دلیل آن را جزء سوپر فودهای کاهش وزن دسته بندی کرده اند. از آن جایی که بدن انرژی زیادی را صرف هضم گریپ فروت می کند، کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. این میوه قدرتمند همچنین منبع مناسبی برای تامین پروتئین، ویتامین C، فولیک اسید و پتاسیم محسوب می گردد. به عنوان یک وعده غذای سریع و آسان، می توانید ماهی را در فر بپزید، سپس آن را با گریپ فروت و سبزیجات تازه ترکیب و میل کنید.

 

موز

bananas - 5+1 میوه معجزه آسا برای کمک به کاهش وزن
موز

یک موز متوسط (به ویژه موز سبز) می تواند منجر به افزایش متابولیسم شده و شما را سیر نگه دارد. مصرف موز، یک روش فوق العاده جهت تقویت انرژی است و یک ماده غذایی آرامش بخش برای بعد از تمرینات ورزشی محسوب می شود. موز، یک جایگزین هوشمندانه برای هله هوله به شمار می رود و این اطمینان را به شما می دهد که ماده غذایی سالمی را دریافت کرده اید. موز همچنین از ایجاد گرفتگی عضلات پیشگیری کرده و موجب تنظیم فشار خون نیز می گردد. روز خود را با پنکیک یا وافل تهیه شده از موز آغاز کنید. و به جای نان تست و پنیر گریل شده برای ناهار، ساندویچ کره بادام زمینی و موز را میل کنید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

امیدواریم این مطلب بتواند در کاهش وزن به شما کمک کند.

شاد و زیبا باشد…

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر:

http://www.healthywomen.org/content/article/best-fruits-weight-loss

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: