مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم

0

مزایای آب برای سلامت پوست

1 15 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
مزایای آب

آب آشامیدنی یکی از بهترین چیز ها برای سلامت نگه داشتن پوست تان است. نوشیدن آب سبب مرطوب نگه داشتن پوست تان می گردد و خطوط ریز و چین و چروک ها را کم تر قابل رویت می سازد. این امر همچنین به سلول های بدن تان کمک می کند مواد مغذی بیشتری دریافت کنند و مواد سمی را از بین ببرند. نوشیدن آب همچنین کمک می کند که چرخش خون در پوست تان نیز جریان داشته باشد. عموما توصیه می شود روزانه 8 لیوان آب بنوشید، اما ممکن است صرفا به این میزان آب نیاز نداشته باشید. آب طبیعی میوه و سبزیجات و شیر را نیز می توانید به حساب مصرف آب بگذارید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

سلنیم برای سلامت پوست

2 15 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
سلنیم برای سلامت پوست

این ماده معدنی مانع از شکل گیری سلول های ناشی از رادیکال های آزاد در پوست شما می شود. رادیکال های آزاد منجر به ایجاد نشانه های پیری، مانند چین و چروک، خشکی پوست، آسیب به بافت و سایر بیماری ها می شوند. سلنیم همچنین به پیشگیری از سرطان پوست کمک می کند. این ماده معدنی در بادام برزیلی، قارچ، میگو، گوشت بره و ماهی هایی چون سُرخو، کاد، لوزی ماهی، تن و سالمون به وفور یافت می شود. گوشت گاو پخته شده، خوراک بوقمون، صدف، ساردین، خرچنگ و ماکارونی تهیه شده از گندم کامل نیز منابع سرشاری از سلنیم به شمار می روند.

 

سلول هایی سالم با آنتی اکسیدان ها

3 17 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
آنتی اکسیدان ها

جهت پیشگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، مصرف آنتی اکسیدان بسیار اهمیت دارد. شما می توانید آنتی اکسیدان را در انواع مواد غذایی، به ویژه میوه و سبزیجات رنگی، مانند انواع توت ها، گوجه فرنگی، زرد آلو، چغندر، کدو حلوایی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، نارنگی، فلفل و حبوبات یافت کنید.

 

مقابله با رادیکال های آزاد با CoQ10

4 14 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
کوآنزیم کیو 10

بدن به طور خودکار آنتی اکسیدانی تولید می کند که کوآنزیم کیو 10 (CoQ10) نام دارد. اما با افزایش سن، سطح این آنتی اکسیدان کاهش می یابد. کوآنزیم کیو 10 در تولید انرژی و عملکرد سلول ها به بدن کمک می کند. این کوآنزیم را می توانید در ماهی هایی چون سالمون و تن، گوشت مرغ، گوشت اندام هایی چون کبد، و دانه ها بیابید. چنانچه در محصولات مراقبت از پوست خود، CoQ10 را دارید، چین و چروک ها و سایر نشانه های پیری در شما کاهش خواهد یافت.

 

ویتامین A برای ترمیم و بازسازی پوست

5 8 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
ویتامین A

هیچ کس پوست خشک و پوسته پوسته را دوست ندارد. بنابراین، یک پرتقال، هویج یا برشی از گرمک را نوش جان کنید تا سلامت پوست تان تضمین شود. این مواد غذایی، سرشار از ویتامین A هستند. شما همچنین می توانید آن را در سبزیجات سبز برگ، تخم مرغ و غذاهای کم چرب نیز بیابید. چنانچه از محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین A استفاده کنید، چین و چروک ها و لکه های تیره تان بهتر می شوند. این محصولات که تحت عنوان رتینوئید عرضه می شوند، جزء درمان های متداول آکنه و سایر مشکلات پوستی محسوب می گردند.

 

ویتامین C قدرتمند تر از خورشید

6 9 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
ویتامین C

نور خورشید می تواند پوست شما را سخت و ضمخت کند، اما ویتامین C از شما محافظت می کند. ویتامین C همچنین سبب خنثی شدن آسیب های نور خورشید به کلاژن و الاستین شده و پوست تان را تقویت می کند. شما می توانید به طور طبیعی ویتامین C را از طریق مصرف فلفل دلمه ای قرمز، مرکبات، پاپایا، کیوی، کلم بروکلی، سبزیجات و کلم بروکسل دریافت نمایید.

 

ارتقای سلامت پوست با ویتامین E

7 6 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
ویتامین E

یکی دیگر از آنتی اکسیدان ها که از سلامت پوست تان در مقابل التهاب ها و آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند، مصرف ویتامین E است. شما می توانید ویتامین E را در روغن های گیاهی، آجیل، دانه ها، زیتون، اسفناج، مارچوبه و سبزیجات سبز برگ بیابید یا مکمل آن را مصرف نمایید.

 

چربی های مفید

8 6 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
امگا 3 و امگا 6

امگا 3 و امگا 6 محتوی چربی های مفیدی هستند که سبب ایجاد یک سد طبیعی در پوست می شوند، مانع از خشکی و عیوب پوستی می گردند و سلامت پوست را تضمین می کنند. اسید های چرب ضروری مانند این ها، پوست تان را نرم تر و جوان تر نگه می دارند. این چربی های مفید را می توانید از طریق مصرف روغن زیتون و کانولا، تخم کتان، گردو، ماهی های آب سرد مانند سالمون، ساردین و خالمخالی یا مکمل آن ها دریافت کنید.

 

روغن های خوب برای داشتن پوستی خوب

9 4 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
روغن زیتون بکر

برخی روغن ها، حاوی اسید های چرب ضروری بیشتری هستند. یکی از با کیفیت ترین آن ها، روغن زیتون بکر (روغن زیتونی که به طور طبیعی پردازش شده است) می باشد. این روغن ها، دارای مواد مغذی بیشتری هستند که برای سلامت پوست بسیار مفید واقع می شوند. این روغن ها همچنین، پوست تان را چرب نگه می دارند که نتیجه آن، شادابی و سلامت هر چه بیشتر پوست شما خواهد بود.

 

نیروگاهی از آنتی اکسیدان در یک فنجان

10 1 - مواد غذایی مناسب برای پوستی لطیف و سالم
چای سبز

الحق که چای سبز، تنها معجون جادویی است که می توان برای داشتن پوستی خوب به کار برد. چای سبز، منبع سرشاری از آنتی اکسیدان است و از التهاب پیشگیری می کند، آسیب به DNA را کند می سازد، و مانع از آفتاب سوختگی پوست تان می گردد و سلامت پوست را افزایش می دهد. عصاره چای سبز در بسیاری از لوازم آرایشی بهداشتی نیز وجود دارد. اما چرا مستقیما سراغ منبع اصلی آن نرویم؟ چای سبز بنوشید!

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[symple_button url=”http://www.webmd.com/beauty/ss/slideshow-skin-foods” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک مطلب[/symple_button]

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: