این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

0

 10 ماده غذایی سالم برای داشتن پوستی شفاف و زیبا 

امروزه تغذیه و آبرسانی به پوست از جمله عواملی است که برای داشتن پوستی  زیبا و شفاف مورد بحث قرار می گیرد. پزشکان و متخصصان پوست بر این عقیده اند که قبل از هر اقدامی برا یدرمان مسائل و بیماری ها ی پوستی اولی اقدام بهره گیری و استفاده از تغذیه سالم است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید. پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید. پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید. نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای زسیدن به پوستی زیبا و شفاف نیاز به هزینه میلیون ها تومان هزینه نیست. کلید به دست آوردن پوستی زیبا و شفاف تنها با مصرف موواد آرایشی گران قیمت و کرم ها بدست نمی آید.تنها با داشتن رژیم غذایی سالم و قرار دادن چند نوع ماده غذایی مفید در ژیم غذایی خود  می توانید به پوستی زیبا سالم و شفاف برسید.جای تعجب نیست که غذاهایی با قند زیاد  برای سلامت پوست شما مناسب نیستنداما برخی از غذاهای پوستی ممکن است شما را متعجب کنند. (شکلات و انگورقرمز، زمانی که در اعتدال مصرف می شوند، دو نمونه از این دست هستند.)

در حال حاضر شما احتمالا می دانید که هر آنچه که در صورت شما دیده می شود، جوش های صورت، و لک صورت است.  احتمالا می تواند به عادت های شما در مصرف مواد غذایی و نوشیدن مربوط باشد. (به خصوص نوشیدن) بله، نوع تغذیه شما در مورد زیبایی پوست شما مهم است. خبر خوب این است که تعدادی از چیزهای خوشمزه ای  وجود دارد که با آن  می توانید پوست خود را روشن کرده، آکنه را کاهش می دهد و دفاع بیشتری را در برابر سرطان پوست داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم 10 ماده غذایی مهم را برا یداشتن پوستی زیبا و شفاف معرفی کنیم.

1- تخم مرغ 

تخم مرغ. اولین ماده از این 10 ماده غذایی است . یک ماده غذایی مفید است که بازسازی بافت پوست شما کمک می کند.. ترکیبات موجود در تخم مرغ نیز  باعث می شود پوست شما  از عفونت و آکنه پاک شود. این ماده غذایی از جمله  اقلام صبحانه ذاست که  (که در دستور العمل های بی شماری نیز هر روز استفاده می شود) در ترکیبات آن  سلنیوم، ویتامین A و مس زیاد است. سلنیوم از عفونت های پوستی جلوگیری می کند، ویتامین A پوست شما را از ایجاد توده های غیر طبیعی پاک می کند (که می تواند به مول ها و برچسب های پوست تبدیل شود) و مس باعث تسریع کشش پوست می شود.

 

16 1 - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

2- آووکادو 

آووکادو برای جلوگیری از لکه های پوست و افزایش کیفیت پوست شما عالی است. این میوه محبوب دارای ویتامین A، D و E بالا است. این ویتامین ها به جلوگیری از نشانه های پیری کمک می کند. آوکادو همچنین دارای مواد معدنی مانند مس و آهن است. این مواد معدنی با محافظت در برابر رادیکال های آزاد به پوست کمک می کند تا علائم پیری را از بین ببرد. علاوه بر این، این میوه خوشمزه به ارتقاء الاستیک پوست و رنگدانه کمک می کند – پوست شما (و مو) سالم به نظر می رسد در تمام طول روز تجدید می شود.

2 3 - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

3- توت ها 

ما ذرت را در ابتدا در لیست ذکر کردیم، اما لازم به ذکر است که تمام انواع توت ها (به خصوص تمشک، تمشک و توت فرنگی) در رسیدن به یک  پوست درخشش سالم بسیار عالی هستند. مانند میگوهاو پرتقال و گریپ فروت، این میوه ها دارای ویتامین C است – آنتی اکسیدان قوی که کلاژن را در پوست شما سالم نگه می دارد. آنها همچنین دارای آنتوسیانین ها و کورستین هستند که به کاهش التهاب کمک می کند و پوست شما را به به یک میزان درخشان و شفاف می کند.

 

3 1 - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

4- مرکبات 

پرتقال (و گریپ فروت برای آن ماده) از نظر متخصصان تغذیه در سراسر جهان بسیار موثر است. این میوه خوشمزه برای خواص تونینگ آن شناخته شده است. این میوه ها  نیز یک منبع عالی از ویتامین C (همانطور که اکثر شما در حال حاضر می دانید) است که به بهبود بافت و رنگ پوست شما کمک می کند. برای به پایان رساندن همه چیز، این میوه مرکبات به بازگرداندن کلاژن کمک می کند، پوست خود را حفظ می کند و برای مبارزه با علائم پیری زودرس مجهز است.

4 - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

5- هندوانه

هندوانه یک محافظ عالی برای جلوگیری از تابش زیاد نور  خورشید استو با  سرطان مبارزه می کند که به مراقبت از پوست کمک می کند.. در حالی که محافظت از  پوست شما از سرطان لزوما به حفظ سلامت کمک نمی کند، قطعا چیزی است که شما باید در هنگام انتخاب مواد غذایی برای رژیم غذایی خود به دنبال. این میوه قرمز رنگ و آبدار باشید این میوه کمک کمک خواهد کرد پاک کردن لکه های خود را، پوست خود را صاف و شفاف کنید و پوست خود را با تمام عناصر موجود در این میوه پاکسازی کنید.

6 - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

6- سالمون 

ثابت شده است که سالمون برای کمک به مرطوب نگه داشتن  پوست و نگه داشتن آن به دنبال سالم و تابشی است. این ماهی بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که پوست را با کاهش تولید مواد التهابی بدن تغذیه می کند. به طور خلاصه، به منافذ مسدود شده منجر می شود و خطوط و چین و چروک ها رااز بین می برد ، پوست شما را تبدیل به پوستی شفاف و درخشان می کند.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

7 - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

7- شکلات تلخ 

بفرمایید! روزی چند بار از این شکلات تلخ خوشمزه بخورید.!این کار  ممکن است سخت باشد اما  به شکل شگفت انگیزی  اما شکلات تلخ – به ویژه شکلات که دارای محتوای فلانان بالا است و حداقل 60 درصد کاکائو است- به پوست شما و میزان شفافیت پوست کمک می کند و باعث  هیدراته شدن پوست می شود. علاوه بر این،  این ماده غذایی پوست را نیز محافظت از پوست را در برابر نور خورشید به عده دارد.

8- کیوی 

کیوی در دسته مراقبت های پوستی قرار می گیرد. این میوه ترش باعث جلوگیری از چروک شدن پوست  می شود در حالیکه استخوان ها و دندان هایتان هم سالم هستند. آنتی اکسیدان هایی که در این میوه خوشمزه یافت می شوند نیز به شما در جلوگیری از سرطان کمک می کنند در واقع کیوی  یک پاداش قطعی در مورد رژیم غذایی سالم است.

8 - این 10 غذای سالم: به شما کمک می کند پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

9- اسفناج 

سبزیجات با برگ سبز، به ویژه اسفناج، غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. این سبزی مخصوص با لوتئین بسته بندی شده است که کمک می کند چشم هایتان را به رنگ سفید بپوشانید. این سبزی سالم نیز یک منبع عالی از ویتامین B، C و E و همچنین چربی های سرشار از پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و امگا 3 است. جایگزین آن  کاهو طبیعی  است  برای اسفناج شگفتی برای پوست شما خواهد کرد.

10- زغال اخته 

وقتی که صحبت  مراقبت از پوست می آید، زغال اخته به دسته های تسکین دهنده /شفاف کننده مربوط می شود. این میوه غنی از آنتی اکسیدان سالم و خوشمزه حاوی فیبر، ویتامین A و ویتامین C و کم چرب اشباع، کلسترول و سدیم است. علاوه بر این، انواع توت های خوشمزه به شما کمک می کنند تا آکنه و لکه های لکه بر روی پوست خود را روشن کنید، و شما را با یک درخشش سالم تر و خوشایند تر در پوست از قبل نشان می دهد.

تاثیر رژیم غذایی بر پوست 

دکتر جسیکا وو (متخصص پوست و خالق دکتر جسیکا وو پوست) می گوید من به بیمارانم می گویم که آنچه که در دهانشان قرار می دهند، همانند محصولاتی است که در پوست آنها اعمال می شود،  پس مهم است “، که راهنمای خوبی  برای تغذیه و آبرسانی پوست به جهت داشتن پوستی زیبا به شمانجام شود  ، زیرا هر آنچه شما می خورید خوراک صورت شما است. “غذاهابرای هضم و تقسیم شدن به ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه که بدن شما می توانند برای ایجاد پوست سالم مورد استفاده قرار بگیرند. اگر رژیم غذایی را رعایت نکنید یا غذاهای فرآوری شده و کنسروی را بخورید، پوست شما به همان اندازه قوی ولطیف نخواهد بود.

به عنوان مثال، اگر پروتئین کافی نداشته باشید، پوست شما از اسیدهای آمینه محروم می شود که باعث ایجاد و تولید  کلاژن می شود (که پوست شما را قوی می کند) و بافت  تولیدالاستیک (که باعث می شود انعطاف پذیر باشد). ”

جسیکا کورسسنزی، بنیانگذار زیبایی گورو نیویورک می گوید: بسیاری از دوستان نزد من مکی آیند و می گویند ما هر روز روش های مراقبت از پوست را برای خود انجام می دهیم اما مهمترین سوالی که دارند این است که چه چیزی باید برای داشتن پوستی زیبا و شفاف بخوریم ؟

جهت کسب اطلا عات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 چرا نباید شکر بخوریم ؟

متخصص تغذیه الکس کاسپرو می گوید: “مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد که ارتباط با آکنه، سطح انسولین و بارهای گلیسمی وجود ندارد، اما آنچه که  من می بینم که” رژیم های کم گلیسمی برای پوست مبتلا به آکنه سودمند است. من نتایج  مثبت متعددی را  در بیماران خود می بینم. در عمل  من معمولا توصیه می کنم که شکر را تا آنجا که ممکن است کاهش دهند. من جایگزین مواد غذایی تصفیه شده،  مانند شیرینی را  مواد مغذی مانند میوه، سبزیجات و منابع سالم امگا 3 می دانم ”

به گفته دکتر وو، پروتئین ها یکی از بزرگترین مجرمان زیبایی هستند.و می گوید: “میله های پروتئینی اساسا یک نوار آب نبات هستند.” قند به سرعت به جریان خون شما وارد می شود و موجب افزایش سطح انسولین می شود که می تواند آکنه، چین و چروک را تشدید کند. اگر به یک میان وعده سریع و قابل حمل در وسط روز یا بعد از یک تمرین نیاز دارید، بهتر است تعدادی از بادام و یک تکه میوه کامل داشته باشید.  پوست شما با این کار بهتر شده و احساس  راحتی بیشتری خواهید داشت. ”

 مصرف لبنیات و تاثیر آن بر روی پوست 

این موضوع بحث برانگیزی است اما دکتروو می گوید من مصرف لبنیات را پیشنهاد نمی کنم به دلیل اینکه مصرف ماست و شیر پرچرب رابطه مستقیمی با ایجاد آکنه در پوست دارد.در هر صورت، درست مثل شکر، وقتی لبنیات را از رژیم غذایی کاملا حذف می کنم، نتایج خوبی می بینیم.فرضیه این است که از آنجا که اکثر شیر در ایالات متحده از گاوهای باردار می آید، سطح هورمون در شیر ممکن است نقش تولید بیش از حد سبوم را ایفا کند، که باعث افزایش آکنه می شود.تولید Sebum تحت تاثیر آندروژن ها و واسطه های هورمونی مانند عوامل رشد انسولین در شیر و سایر محصولات حیوانی است. اگر مردم باید شیر یا ماست گاو را جزء تغذیه خود  داشته باشند، من  جایگزین های غیر لبنی یا شیر بز را توصیه می کنم.

برای داشتن پوست شفاف چه چیزی بخوریم ؟

جوآنا ورگاس میگوید: “من متوجه شدم که بهترین رژیم غذایی برای داشتن پوستی شفاف  که شامل خوردن سبزیجات رنگ های مختلف برای هر وعده و یک آب  میوه سبز  رنگ در هر روز است.یکی از بیماران او، راشل وایز از این رویکرد پیروی می کند، اما وارگاس به من اطمینان می دهدهمیشه این کار را می کند.  او می گویذ یکی دیگر از مواد غذایی مورد علاقه آووکادو است. “یکی از بهترین نکات برای من این است که با خوردن کمی آوکادو به عنوان بخشی از سالاد خود، یا حتی نیمی از آوکادو را به عنوان  شیرینی  برای صبحانه مناسب است،” او به من می گوید: “این  ماده اکسیژن لازم را برای پوست فراهم می کند و مانند نعناع،  باعث آبرسانی به پوست  می شود  و اکسیژن را   پوست را از  داخل به بیرون پوست می برد  تا پوست را سالم و درخشان نگه دارد. ”

دکتر وو سبزیجات را در این سه رنگ توصیه می کند: قرمز (مخصوصا گوجه فرنگی)، زرد و سبز. او می گوید: “گوجه فرنگی ها برای کمک به کاهش آسیب آفتاب خوب هستند،” آنها  دارای درصد بالای لیکوپن و آنتی اکسیدان بالا هستند، که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. آنتی اکسیدان به راحتی جذب می شود زمانی که گوجه فرنگی پخته شده است، که آن را از سلول های گیاهی آزاد می کند.همچنین اگر شما گوجه فرنگی  را همراه با برخی از چربی های سالم مانند آوکادو یا روغن زیتون را بخورد، بدن آن را نیز جذب می کند. مقدار لیکوپن بسته به نوع گوجه فرنگی و رسیدن آن متفاوت است. به طور کلی، گوجه فرنگی قرمز تر دارای ، لیکوپن بیشتری  است. “انتخاب سبزیجات سبز و سبز به همین ترتیب کار می کند:” رنگ تیره تر و روشن تر، مواد مغذی بیشتری.دارد اگر سبزی ها را برای یک سالاد انتخاب کنید، سبزیجات سبز تیره تر مانند گل کلم یا اسفناج را انتخاب کنید.

با این حال بهتر است برگهای سبز یا قاصدک را انتخاب کنید. این سبزیجات با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند که با گذشت زمان کلاژن را تجزیه می کنند تا بتوانند پوست ظریف و نازک را در اطراف چشم خود نگه دارند. ”

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که بقیه  بخش های رژیم غذایی را نادیده نگیرید. Crescenzi می گوید: “شما همچنین باید مطمئن شوید که کربوهیدرات ها و پروتئین کافی دریافت می کنید،” کربوهیدرات ها در طول تمرینات شما  باعث سوخت  و ساز می شوند و پروتئین به تعمیر و ساخت عضله کمک می کند. همه چیز باید بر پایه تعادل استوار باشد. همچنین آب بخورید هیدراتاسیون سموم را از بین ببرد.

محقق و مترجم : مریم طباطبائی 

منبع : 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: