مراقبت از پوست در تابستان. این 10 نکته شگفت انگیز را به خاطر بسپارید.

0

مراقبت از پوست در تابستان 

فصل تابستان است و باوجود گرمای هوا یکی از مواردی که مورد توجه افراد است وجز ء دغدغه های آنهاست مراقبت از پوست در تابستان است.پوست های چرب با وجود گرمای هوا خیلی زود در این فصل زود خشک و شکننده می شوند.بله، حرارت تابستان می تواند بر روی پوست شما خراب شود، منجر به لکه های تیره، رنگدانه، چین و چروک، و برنزه شدن می شود.شكندگی پوست و جوش، خارش و زبری و حتی آکنه نیز جز ءمواردی است که ممکن است از بین نرود!قط چند تغییر ساده در رژیم مراقبت روزانه پوست شما می تواند اطمینان حاصل کند که شما همگی از طریق این فصل تنظیم می شوید.در اینجا چند راهنمایی برای مراقبت از پوست در تابستان وجود دارد که می تواند بسیار مفید باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - مراقبت از پوست در تابستان. این 10 نکته شگفت انگیز را به خاطر بسپارید. پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - مراقبت از پوست در تابستان. این 10 نکته شگفت انگیز را به خاطر بسپارید. پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - مراقبت از پوست در تابستان. این 10 نکته شگفت انگیز را به خاطر بسپارید. نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جهت کسب اطلا عات بیشتراینجاکلیک کنید

تابستان با پوست ما چه می کند؟

به گفته دکتر Deepali، درجه حرارت و  گرما به این معنی است که زمان تغییر روال مراقبت از پوست شما  رسیده است. تابستان آفتابی می تواند در پوست شما بسیار  موثر باشد  اگر شما از خود مراقبت نکنید. بنابراین، درست مانند کمد لباس، مراقبت از پوست شما قطعا نیاز به تغییر فصلی دارد.

خورشید بیش از حد برای پوست شما بد است. نه تنها می توانید تهیه کنید (که همیشه چیزی بد نیست) بلکه در معرض اشعه های خورشید می تواند باعث پیری زودرس پوست شود.پوست ما حاوی یک رنگدانه به نام ملانین است و قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب موجب تولید بیشتر ملانین می شود. به همین دلیل است که اقامت طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید می تواند تغییر رنگ پوست شما و حتی برنزه شدن را ایجاد کند. این به همین دلیل است که کرم های ضد آفتاب بدون توجه به نوع پوست شما توصیه می شود.

در اینجا یک لیست جامع از نکات مراقبت از پوست در تابستان است که به تمام انواع پوست کمک می کند.

1- کرم مرطوب کننده  

چهره شما هویت شما به جهان است، بنابراین شما باید 365 روز از سال مراقبت کنید. هرچند ماه های تابستان، یک رژیم مراقبت ویژه پوستی را تأیید می کند یکی که هیدراته کردن پوست شما مهم است که کرم می تواند آن را تمیز و بدون آب نگه می دارد. اطمینان حاصل کنید که چهره خود را از گرد و غبار و عرق در طول این ماههای گرم نگه می دارید.. تعداد زیادی از مردم در این ماه ها باشکندگی پوست  و جوش ها مواجه هستند.اگربا  یکی از این مواردمواجه هستید، حتما چهره خود را با آب حداقل 3-4 بار در روز بشویید. بدون نیاز به استفاده از شستشو صورت هر بار، آب پاک فقط خوب است.یک  متخصص پوست دکتر Deepali همچنین پیشنهاد می دهد که را به عنوان یک روش برای تمیز نگه داشتن پوست چهره خود انتخاب می کند. مرطوب کننده کاملا ضروری است. می توانید ازیک  مرطوب کننده ساده استفاده کنید.مشکل با تابستان گرمای شدید است که بدن شما را خشک می کند و پوست شما خشک می شود. پوست شما خشک و شکننده می شود مرطوب کننده به عنوان یک مانع برای آلاینده ها، باکتری ها و آفتاب سوختگی عمل می کند.یک مرطوب کننده حاوی غیر چرب، ژل / آب رسان و دارای ویتامین E را انتخاب کنید و آن را هر روز بر روی پوست خود نگه دارید تا مرطوب و نرم شود. قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده نیاز است که پوست شما تمیز باشد.

جهت کسب اطلا عات بیشتراینجاکلیک کنید 

“استفاده از یک اسکراب یک یا دو بار در هفته در تابستان برای انواع مختلف پوست مهم است، اما کدام اسکراب بستگی به نوع پوست شما دارد.زمستان انواع آب گل رز و ریحان، در صورتی که پوست خشک و بالغ دارید، باید از تخم مرغ، لیمو، چاندان و کنجد با یک جفت زردچوبه و besan نیز استفاده کنید.

2- از محصولات مناسب برای تغییرفصل و آب و هوا استفاده کنید.

یکی دیگر از روش ها برای مراقبت از پوست در تابستان این است که کرم های مناسب برای فصل تابستان استفاده کنید.یعنی ازکرم هایی که درزمستان استفاده می کردید .. آنها را درتابستان استفاده نکنید و یا از  آنها در مناطق مختلف بدن خود مانند پاها استفاده کنید. ماه های تابستان نیاز به محصولاتی است که اجازه می دهد پوست شما به طور طبیعی نفس بکشد. به دنبال لوسیون و سرم های سبک تر بروید. محصولاتی که منافذ را مسدود می کنند می توانند مشکلات بیشتری را ایجاد کنند.

مرطوب کننده هایوابسته به آب بر بهترین حالت را  برای انواع پوست مناسب ایجاد می کنند.  برای پوست های چرب، مرطوب کننده های مبتنی بر ژل ترجیح داده می شوند. دکتر Deepali می گوید: برای پوست  چرب و آکنه، اسپری پوست صورت را با مواد معدنی مناسب برای پوست شما می گذارند. مرطوب کننده های طبیعی مانند گلیسیرین و آب گل رز اضافه شده به آب حمام بسیار کمک می کنند و قبل از حمام آثار شگفت انگیز ی را  از 10 دقیقه تا 15 دقیقه  قبل در تمام مناطق خشک بدن استفاده کنید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

3-.به اصول پایبند باشید.

ممکن است فکر کنید پوست شما در طول تابستان خشک نشود اما این یک افسانه است. حرکت  هوابه داخل و خارج از مناطق تهویه مطبوع به تنهایی می تواند مانع خشک شدن پوست شما شود. این نه فقط برای پوست صورت، بلکه کل بدن نیز قابل استفاده است.

اطمینان حاصل کنید که شما از اصلول تمیز کردن، تون کردن و مرطوب کردن در شب قبل از خواب پیروی کنید.عرق کردن می تواند باعث ایجاد حفره های پوستی شود. شما نیاز به استفاده از یک تونر (پس از اطمینان از پاک کردن پوست) برای کمک به بستن این منافذ. با توجه به اشعه UV اشعه خورشید که می تواند منجر به پیری زودرس و چین و چروک شود، اهمیت بیشتری در طول تابستان ها وجود دارد.

4- به کرم ضد آفتاب اهمیت بدهید.

فراموش نکنید که از کرم ضدآفتاباستفاده کنید. اشعه ماوراء بنفش می تواند برای پوست شما هر ساله مضر باشد، اما بیشتر در ماه های تابستان که سطوح مواجهه ما با آفتابازبیشتر است ، نیازبه ضد آفتاب اهمیت بیشتری دارد.. کرم های ضد آفتاب را انتخاب کنید که ژل ها را در پوست تان جذب کنید.حداقل SPF از 30 توصیه می شود و باید 20 تا 30 دقیقه قبل از اینکه شما به خورشید برسد. اگر شما می خواهید شنا کنید، پس از آن دوباره و دوباره به عنوان از ضدآفتاب استفاده کنید  راه طولانی در به حداقل رساندن نقاط خورشیدی داشته باشد و حتی می تواند به تأخیر افتادن خطوط و چین و چروک ها کمک کندکاربرد ضدآفتاب این است که  می تواند برای مدت طولانی در به حداقل رساندن نقاط خورشیدی داشته باشد و حتی می تواند به تأخیر افتادن خطوط و چین و چروک ها کمک کند.محافظت از پوست خود را با استفاده از کرم های ضد آفتاب قبل از آسیب رساندن به خورشید،انجام دهید. اجازه دهید به شما یادآوری کنم، پیشگیری بهتر از درمان است. اشعه های خورشیدی باعث بسیاری از مشکلات پوستی مانند پوست خشک، لکه های قهوه ای و خطوط ظریف می شود.

دکتر Deepali پیشنهاد  می کند که هر 6 ماه یکبار ضد آفتاب خود را تغییر دهید.بله، افرادی که پوست چرب دارند باید کرم های ضد آفتاب را هر روز مصرف کنند. “برای پوست روغنی، کرم ضد آفتاب بر پایه ژل ترجیح داده می شود، در حالی که ترکیب و پوست خشک باید با استفاده از یک کرم ضد آفتاب، با استفاده از کرم مات، اگر پوست را بر روی آن قرار دهید، استفاده کنید. به طور خلاصه، از کرمی که یک لایه باقی مانده را به خوبی جذب می کند، استفاده کنید،

5- از روش های  های طبیعی استفاده کنید.

در آشپزخانه شما مواد تشکیل دهنده ای وجود دارد که می تواند در طول تابستان پوست را تسکین دهد. لیمو و گوجه فرنگی برای نگه داشتن پوست خود بسیار مفید است.یک روش سریع برای استفاده از گوجه فرنگی، وآب گوجه فرنگی است (آب اضافه نکنید) آب گوجه را در یخچال خود نگه دارید و هر روزازآن استفاده کنید. هر روز جایگزین آن را به عنوان یک اسکراب ملایم استفاده کنید و قبل از شستن آن، آب روی پوست خشک شود. لیکوپن در گوجه فرنگی برای پوست صورت شگفتی می کند.

6- چشم ها و لب ها را فراموش نکنید.

نور خورشید درتابستان ازساعت 12 صبح تا 4 بعد ازظهرجزء سخت ترین عوامل تهدیدکننده پوست هستند. سعی کنید  دراین زمان در  معرض نور خورشید نباشید.در این زمان ازچشمان خود با عینک آفتابی محافظت کنید. و لب های خود را هم به پماد آغشته کنید.پوست لب ها بسیار حساس است. آفتاب گرم در تابستان خشک بافت ظریف لب را خشک و شکننده می کند.

ما اغلب فراموش می کنیم که پوست در اطراف چشم بسیار ظریف است و به توجه بیشتری نیاز دارد.گر گرما بیش از حد باعث سوزاندن چشمان شما شود، آنها را با آب تمیز و سرد شستشو دهید. یک جفت  از پد های پنبه ای  کتان درآب سرد که در آب سیب زمینی فرو رفته نیز می توانند تسکین دهنده باشند. اگر مشکل باقی می ماند، با پزشک مشورت کنید.

7- بهداشت را رعایت کنید. 

بهداشت عمومی می تواند در مقابله با گرما بسیارمفید  بکشد. حمام کردن  دو بار در روز نه تنها پوست شما را تازه نگه می دارد، بلکه همچنین به مبارزه با تابش تابستان کمک خواهد کرد. اگر شما مستعد ابتلا به گرگرفتگی هستید – یک سطل حمام با برگ های نایم می تواند کمک کند. افرادی که از بوی بدن رنج می برند نیز می توانند از حمام منظم بهره مند شوندآب کلر می تواند فرایند دباغی را سرعت بخشید، به همین دلیل است که ما در استخر بیشتر از حد معمول خیس می شویم. اطمینان حاصل کنید که بعد از شنا به حمام بروید تا کلر را از بدن بیرون بیاید.”دست ها و پاهای خیس در آب غنی شده با یک نمک کمک می کند تا گردش خون افزایش یابد و پس از آن یک کرم غنی از اوره استفاده شود و همچنین ویتامین C باید کمک کند”، دکتر دپالی اضافه می کند.

8- میوه های خنک بخورید.

آنچه که ما می خوریم بسیار مهم است که با چگونگی نگاه و احساس ما ارتباط برقرار می شود. خوردن غذای سنگین باعث می شود که شما در چنین شرایطی به هوا خیره شوید. علاوه بر این، می تواند پوست شما را چرب و حساس به شکست دهد.  میوه ها و سبزیجات فصلی خنک را بخورید. دور از نوشیدنی های شیرین که پر از کالری هستند دوری کنید. اطمینان حاصل کنید که مصرف آب حداقل حداقل 8-10لیوان باشد. آب میوه های گیاهی و جایگزین های طبیعی مانند pani nariyal را برای هضم غذا و تازه شدن پوست مناسب است.در کناراستفاده از میوه های خنک  توصیه میشود که آبنیززیاد بخورید مشکل تابستان این است که باعث می شود شما مقدار زیادی عرق کنید و سلول های خود را به سرعت از دست می دهید. در حالت ایده آل، حداقل 8 تا 10 لیتر آب از هر روز بنوشید و می توانید بسیاری از آبمیوه ها و میوه های تازه با رطوبت زیاد در رژیم غذایی خود داشته باشید.

آلوئه ورا برای نجات بسیاری از مشکلات پوستی می آید. در طول تابستان، به ویژه، آن را به مومیایی کننده آرام بخش تبدیل می شود، خنک کردن پوست خود را پس از یک روز طولانی درمعرض خورشید.بودن با آلوئه ورا امکان پذیر است.آلوئه ورا ضد التهاب و مرطوب کننده است. پوست را آرام می کند و به شدت تغذیه می کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که پوست شما را از آسیب محافظت می کند.سعی کنیدآلوئه ورا تازه تهیه کنید و ژل را از برگ بردارید تا آن را روی پوست خود قرار دهید یا می توانید از بسیاری از محصولات آلوئه ورا موجود در بازار انتخاب کنید.

9- لباس های خنک بپوشید. 

پارچه های پنبه ای و سبک تر باید با گرما کنارمی آیند. لباس های تنگ می توانند باعث تحریک و ایجاد بخش های تعرق بیشتر باعث خارش بیشتر شود. شرایط طولانی مدت منجر به بثورات و گاهی حتی عفونت های جدی پوست می شود.

10- ازخورشید نترسید.

در نهایت، از خورشید نترسید زیرا آن را تقویت کننده حالت است. نور خورشید به ما کمک می کند که سرواتونین بیشتری تولید کنیم – هورمون تقویت کننده سراتونین در نور خورشید است.. این دقیقا به همین دلیل است که روزهای بدون خورشید در طول زمستان می تواند شما را کم کند. فقط مطمئن شوید که در سفر در فضای باز با رژیم مراقبت از پوست خوب و حفظ خود را از اثر مضر اشعه های خورشیدی است. زیرا این یک گام ضروری است که شما باید در تابستان و هر فصل دیگر برای محافظت از پوست خود به دنبال داشته باشید.

تابستان زمان خوبی برای رفتن در خارج از منزل است (نه در اوج بعد از ظهر ). در حالی که شما از یک پیاده روی لذت بخش و یا یک شنا سریع در ساحل لذت می برید، پوست و موی شما ازاین کار رنج خواهند برد. راهنمایی های فوق کامل ترین مواردی بود که  به شما کمک خواهد کرد تا ازتابستان های خود بیشتر ازقبل لذت ببرید.

محقق ومترجم : مریم طباطبائی 

منبع :

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: