لیزر موهای زائد- معرفی 3 نمونه از بهترین دستگاه لیزر (قسمت دوم )

0

لیزر مو های زائد 

همان طور که پیش از این گفته شد داشتن موهای زائد در بدن برای افراد  به خصوص خانم ها ناخوشایند و ناراحت کننده است .با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود آن در علم پزشکی ، و انجام عمل لیزر  مو های زائد یکی از موثر ترین راهها و بهترین راهها برای خلاص شدن از موهای زائد است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - لیزر موهای زائد- معرفی 3  نمونه از بهترین دستگاه لیزر (قسمت دوم ) پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - لیزر موهای زائد- معرفی 3  نمونه از بهترین دستگاه لیزر (قسمت دوم ) پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - لیزر موهای زائد- معرفی 3  نمونه از بهترین دستگاه لیزر (قسمت دوم ) نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در قسمت قبل در رابطه با سه نوع از دستگاههای مهم لیزر   مو های زائد به منظور انجام عمل لیزر مو های زائد

و تجربه یکی از کسانی که از این دستگاهها استفاده کرده بود. نکاتی را بیان کردیم.در این قسمت از مقاله سه نوع دیگراز دستگاههای لیزر  موی زائد را عنوان کرده و به تفضیل بیان می کنیم.

1-  Iluminage Touch سیستم کاهش دائمی مو

 

بهترین ویژگی برای این دستگاه این است که بر خلاف سایر سیستم ها، مناسب هم برای افراد ی است که دارای پوستی تیره و هم افرادی که دارای پوستی روشن هستند! این پیشرفت غیر منتظره امکان پذیر  است زیرا این دستگاه از ترکیبی از فناوری IPL و RF (فرکانس رادیویی) استفاده می کند.

توجه: ما شخصا این دستگاه را در تونهای پوست تیره تر آزمایش نکردیم، مناسب بودن آن بر اساس دستورالعمل های تولید کننده و همچنین بررسی کاربر صورت گرفته است.

ویژگی دستگاه  Iluminage Touch 

7 - لیزر موهای زائد- معرفی 3  نمونه از بهترین دستگاه لیزر (قسمت دوم )

این دستگاه دارای تکنولوژی فشرده سازی کاملاً حرفه ای است و برای استفاده در خانه مناسب است به دلیل وزن سبک به راحتی قابل حمل بوده و برا یخارج از خانه هم قابل استفاده است.مناسب برای مناطق پاها و زیر بغل و صورت است.

این دستگاه دارای تکنولوژی پیشرفته و حق انحصاری شرکت Dual-Wave و فن آوری پیشرفته لمسی دقیق FDA است. و به دلیل داشتن این تکنولوژی پیشرفته برای تمامی نقاط پوست بدن مناسب و بهترین نتیجه را می دهد که حذف موهای زائد به طور دائمی است.

دستگاه IluminageTOUCH داراکاهش دائمی تکنولوژی FDA و ارائه نتایج بی عیب و نقص بر روی انواع پوست برای از بین بردن دائمی موهامی باشد.و در حال حاضر برای حذف موهای ناخواسته در خانه طراحی شده است، iluminage نوآورانه، تعاملی، و هوشمند؛  زیبا است.

این دستگاه برای زنان و مردان درنظر گرفته شده و پس از داشتن یک رژیم موقت مناسب برای کاهش دائمی رشد موهای زائد است.تکنولوژی elos ترکیبی از نور شدید پالس و فرکانس رادیویی برای کاهش موهای دائمی، با خیال راحت، به سرعت، بدون درد و مؤثر است.

دستگاه Iluminage Touch زیبا ،هوشمندانه و خیلی ساده است، شرکت تولید کننده آن معتقد است که این دستگاه دارای سطح تکنولوژی بالا ، ابزار ها یپیشرفته است ، آنها می گویند گ ما با تولید این دستگاه تکنولوژی فردا را امروز در اختیار شما می گذاریم. 

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

این دستگاه دارای از جمله سیستم های نورپردازی شدید (IPL)، سری iLight Pro یکی از قدرتمند ترین ها است که قادر به تحویل 7-8 J / cm2 انرژی نور است. دارای یک سر نسبتاً بزرگتر است که برای مناطق بزرگتر مناسب است.اگر شما به دنبال حذف مو از مناطق بزرگتر مانند سینه، پاها و پشت هستید، ما به شدت توصیه می کنیم این دستگاه را به عنوان بهترین تعادل بین قدرت، هزینه و بهره وری را فراهم می کند.

2- دستگاه Remington IPL6000USA I-Light Pro 

آیا پس از اپیلاسیون یا اصلاح پوست شما قرمز و متورم می شود و سوزش دارد؟ و یا کله یا نقطه های سیاه کم رنگ بر روی پوست شما ظاهر می شود ؟ آیا مو های شما پس از اصلاح به سرعت رشد می کند و یا پا ها یشما پس از اصلاح کدر می شود ؟

دستگاه ریمینگتون ILIGHT Pro Removal System یک سیستم حذف مو است که  با استفاده از پالس های علمی طراحی شده برای جلوگیری از رشد مو، نشان دهنده نوع جدیدی از پوست روشن، صاف و زیبا است.

8 1 - لیزر موهای زائد- معرفی 3  نمونه از بهترین دستگاه لیزر (قسمت دوم )

ویژگی دستگاه Remington IPL6000USA I-Light Pro 

دستگاهی برای استفاده در منزل- کم هزینه -پیشرفته . این دستگاه دارای تکنولوژی ProPulse.

زمان درمان سریعتر با سرعت سریعتر  و بدون خرابی برای شارژ.

ویژگی های دیگر عبارتند از: ساخته شده در سنسور  پوست، سنسورهای تماس با پوست، پنج سطح انرژی بالا.

می تواند برای 190 تا 230 دلار به ازای تخفیف خریداری شود. کارتریج های جایگزینی را می توان برای کمتر خریداری کرد.بیش از 30 دلار و هر یک می تواند 1500 گل زده .

ساخته شده در سنسور برای تعیین اینکه  پوست تن مناسب برای درمان است.

معایب دستگاه Remington IPL6000USA I-Light Pro 

یک سیستم ضعیف در مقایسه با مدل iLight Pro Plus.

مدت 6 ماه طول می کشد تا به نتیجه مورد نظر با این دستگاه برسید.

ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا نتایج را با توجه به شدت پالس پایین تر تجربه کنید.

نیاز به خرید کارتریج های جایگزین هنگام مصرف آنها دارد.

این دستگاه داری یک سیستم ورودی است که برای درمان موقتی موها ی سبک است. این دستگاه جایگزین مناسبی برای اصلاح موهای زبر است.با این حال، اگر شما به دنبال نتایج دائمی بیشتر یا تمایل به درمان موهای سنگین تر هستید، مدل iLight Pro Plus Quartz موثرتر خواهد بود.

3- دستگاه Silk’n BellaLite 

9 - لیزر موهای زائد- معرفی 3  نمونه از بهترین دستگاه لیزر (قسمت دوم )

 

بزرگترین ترس از این سیستم، سر بزرگ درمان آن 6 سانتی متر است. این به این معنی است که شما می توانید یک منطقه را چندین بار سریعتر از سایر سیستم ها پوشش دهید (پاهای را می توان به اندازه 30 دقیقه ا صلا ح کرد). با این حال این انرژی با شدت انرژی کمتر تا 5 J / cm2 و نیاز به خرید کارتریج جایگزین است.

ویژگی دستگاه Silk’n BellaLite

گاهی اوقات ممکن است برای 200 دلار خریداری شود .

روزنه بزرگ درمان باعث می شود که مناطق بزرگتری از بدن  اصلاح شود.

معایب دستگاه Silk’n BellaLite 

حداکثر انرژی کمتر بدان معنی است که نتایج ممکن است برای مناطق با رشد موهای بیشتر ، کم باشد.

این دستگاه دارا 3 کارتریج است که برای پوشش کامل کل بدن است.این کارتریج ها پس از یک بار مصرف نیاز به جایگزین دارند.

این دستگاه دارای سیستم ورود یخوب است که در عوض نسبت به دستگاهها یدیگر دارای هزینه بالاتر ی است .اگر شما فکر می کنید که رشد موهای سبک را در قسمت های وسیعی از بدن داشته باشید، این سیستم ممکن است مناسب باشد زیرا نیاز به زمان کمتر درمانی برای هر جلسه دارد.ا این حال، اگر شما در حال درمان مناطق با رشد موی قوی تر ، دیگر سیستم ها در طولانی مدت موثرتر و مقرون به صرفه تر هستند.

ما تا این قسمت از مقاله اطلا عاتی را راجع به دستگاههای مربوط به لیزر ارائه کردیم. اما خود انجام عمل لیزر نیازمند دانستن نکات یاست که باید از آنها مطلع بود و این موضوع ما را بر ان داشت تا مهمترین نکات را در مورد انجام عمل لیزر بیان کنیم.

مهمترین نکات در مورد انجام عمل لیزر 

در حقیقت حذف مو از طریق  لیزر و برداشتن فولیکول مو از طریق قرار گرفتن فولیکول مو در معرض پالس ها ی نور لیزر است. این آزمایش برای حدود بیست سال قبل از تبدیل شدن به بازار در اواسط دهه 1990 صورت گرفته است.یکی از اولین مقالات منتشر شده در زمینه حذف موهای زائد توسط گروه بیمارستان عمومی ماساچوست در سال 1998 به چاپ رسید. حذف موی با  لیزر به طور گسترده ای در درمانگاه ها و حتی در خانه ها با استفاده از دستگاه های طراحی شده و قیمت برای خود درمان رفتار مصرف کننده است. بسیاری از بررسی ها در مورد روش های لیزر موی زائد، ایمنی و کارایی در ادبیات پوستی منتشر شده است.

R. Rox Anderson کشف کرد که امکان انتخاب یک کروموفور خاص با یک لیزر را فراهم می کند تا به طور جزئی سبب آسیب رساندن به سلول های بنیادی پایه در داخل فولیکول های مو شود.این روش موفقیت آمیز بوده و برای اولین بار در سال 1996 به کار گرفته شد. در سال 1997 اداره غذا و دارو ایالات متحده این تاکتیک حذف مو را تایید کرد. همانطور که این تکنولوژی همچنان مورد تحقیق قرار گرفته است، حذف موبا لیزر موثرتر و کارآمد تر می شود؛ بنابراین، در حال حاضر یک روش معمول در برداشتن مو برای مدت زمان طولانی است.

یک اصل مهم در ریزش موی لیزر، فتوترمولیز انتخابی (SPTL)، تطبیق طول موج مشخصی از نور و مدت زمان پالس برای به دست آوردن اثر مطلوب بر یک بافت هدف با حداقل اثر بر بافت اطراف است.لیزرها می توانند باعث ایجاد آسیب موضعی شوند، به طرز انتخابی مواد ماده تاریک، ملانین را حرارت داده و به این ترتیب سلول های بنیادی پایه در فولیکول ایجاد می کنند که موجب رشد مو، فولیکول می شود، در حالی که سایر قسمت های پوست را گرم نمی کنند.

نور توسط اشیاء تاریک جذب می شود، اما  نور منعکس شده توسط اشیاء نور و آب است، بنابراین انرژی لیزر  با مواد تاریک در مو یا پوست جذب می شود، با سرعت و شدت بسیار بیشتری جاذب پوست شده و روی آن تاثیر می گذارد.

Melanin کروموفور اصلی برای تمام لیزر موهای زائد و حذف مو در حال حاضر در بازار محسوب می شود. ملانین به طور طبیعی در پوست رخ می دهد و پوست و مو به رنگ خود در می آورد. دو نوع ملانین در مو وجود دارد.Eumelanin به رنگ قهوه ای یا سیاه و سفید رنگ می دهد، در حالی که pheomelanin می دهد مو بلوند و یا رنگ قرمز است.به علت جذب انتخابی فوتون های نور لیزر، تنها موهایی با رنگ هایی مانند موهای سیاه، قهوه ای یا قرمز مایل به قهوه یا بلوند کثیف می تواند برداشته شود. موهای سفید، موهای بلوند سبک و مایل به توت فرنگی خوب پاسخ نمی دهد.  در واقع لیزر با موهای ضخیم تیره کار می کند.پوست روشن و موهای تیره یک ترکیب ایده آل هستند که موثرتر و بهترین نتایج را تولید می کنند، اما لیزرها مانند لیزر Nd: YAG قادرند موهای سیاه را در بیماران مبتلا به پوست تیره با موفقیت های خاصی هدف قرار دهند.

لیزر موی زائد  از سال 1997 استفاده شده است و توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای “کاهش موی دائمی” در ایالات متحده تأیید شده است.طبق تعریف FDA،  لیزر یعنی حذف”دائمی”  یا کاهش مو، برای طولانی مدت و پایدار تعداد بازسازی موهای پس از یک دوره درمان است.حذف موی  با لیزر به علت سرعت و کارایی آن محبوب شده است، گرچه بعضی از اثربخشی بستگی به مهارت و تجربه اپراتور لیزر و انتخاب و در دسترس بودن فن آوری های مختلف  و لیزر مورد استفاده برای این روش بستگی دارد. بعضی از آنها پس از  دوره اولیه  3تا8  جلسه درمان، به ویژه در مناطق بزرگ نیاز دارند.

مقایسه لیزر با سایر روش ها ی حذف مو 

مقالات بررسی شده در سال 2006 در مجله “لیزر در علوم پزشکی”، اپیلاتورهای سبک پالس (IPL) و هر دو لیزرهای الکساندرت و دیود را مقایسه کردند. دراین بررسی هیچ اختلاف آماری در اثربخشی کوتاه مدت یافت نشد، اما شیوع بیشتر عوارض جانبی با درمان مبتنی بر لیزر دیود مشخص شد. نتیجه اینکه :

کاهش مو بعد از 6 ماه به ترتیب 68.75٪ برای لیزرهای الکساندرت، 71.71٪ برای لیزر دیود و 66.96٪ برای IPL گزارش شده است. عوارض جانبی 9.5٪ برای لیزرهای الکساندرت، 9.29٪ برای لیزر دیود و 3/15٪ برای IPL گزارش شده است. تمام عوارض جانبی در لیزر موهای زائد  موقتا یافت شده و حتی تغییرات رنگدانه به مدت 6 ماه به حالت عادی بازگشته است. جهت کسب اطلا عات بیشتر اینجا کلیک کنید.

IPL، هر چند به لحاظ فنی حاوی لیزر نیست، گاهی به اشتباه به عنوان “حذف موهای  زائد توسط لیزر” نامیده می شود.روش های مبتنی بر IPL، گاهی اوقات “phototricholysis” یا “photoepilation” نامیده می شود، از لامپ های فلورسانس زنون  نیز در لیزر مو های زائد استفاده می کنند که نور طیف کامل را منتشر می کنند.سیستم های IPL معمولا طول موج های بین 400 نانومتر و 1200 نانومتر را تولید می کنند. فیلترها برای جلوگیری از طول موجهای کوتاهتر استفاده می شوند، بنابراین تنها طول موجهای “قرمز” برای برنامههای بالینی استفاده می شود.IPL ها مزایای خاصی نسبت به لیزر، را عمدتا در مدت زمان پالس ارائه می دهند. در حالی که لیزرها ممکن است قطرهای کوتاه را برای شبیه سازی یک پالس طولانی تولید کنند، سیستم های IPL می توانند عرض پالس تا 250 میلی ثانیه ایجاد کنند که برای اهداف قطر بزرگ مفید است. برخی از سیستم های IPL در حال حاضر ثابت کرده اند که در حذف مو و رگ های خونی از بسیاری از لیزر ها موفق تر هستند.

در برخی از کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا، حذف موی یک روش غیر قانونی است که هر کسی می تواند انجام دهد.در بعضی از نقاط، تنها پزشکان و پرسنل تحت نظارت پزشک میتوانند این کار را انجام دهند، در حالی که در موارد دیگر مجوز به متخصصین مجاز مانند پرستاران منظم، دستیار پزشکان، زیبایی شناسان و / یا متخصصان زیبایی مجاز به انجام این کار هستند.

در ادامه با مقلات ما در رابطه با مقایسه لیزر  با سایر روش ها و مزایا و معایب ان همراه باشید.

محقق و مترجم : مریم طباطبائی  

 منبع : 

منبع : 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: