غبغب چرا بوجود می آید و چگونه غبغب خود را از بین ببریم؟

0
double chin - غبغب چرا بوجود می آید و چگونه غبغب خود را از بین ببریم؟
غبغب چرا بوجود می آید و چگونه غبغب خود را از بین ببریم؟

غبغب چرا بوجود می آید و چگونه غبغب خود را از بین ببریم؟  

هر چند که دیدن غبغب می تواند نشانه افزایش وزن یا چاقی باشد ، اما همیشه اینطور نیست.  غبغب بر اثر یک لایه اضافی از چربی در زیر چانه ایجاد می شود و رشد می کند.  چندین عامل مختلف در بدن برای ایجاد غبغب ترکیب شده است. درک این عوامل ممکن است به پیدا کردن روش هایی برای خلاص شدن از غبغب شما کمک کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - غبغب چرا بوجود می آید و چگونه غبغب خود را از بین ببریم؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - غبغب چرا بوجود می آید و چگونه غبغب خود را از بین ببریم؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - غبغب چرا بوجود می آید و چگونه غبغب خود را از بین ببریم؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

غبغب به علت عوامل متعددی ایجاد می شود. از جمله :

  • سن ،
  • رژیم غذایی ،
  • ژنتیک .

سن

با بالا رفتن سن پوست شروع به از دست دادن حالت انعطاف پذیری خود می کند که می تواند در بعضی از افراد به پوست اضافی در زیر چانه منجر شود که ایجاد غبغب می کند.

رژیم غذایی و اضافه وزن

در حالی که افزایش وزن همیشه علت غبغب نیست ، اما می تواند به آن کمک کند. رژیم غذایی با کالری زیاد ، مصرف غذاهای فرآوری شده و چربی های ناسالم ممکن است بر افزایش وزن و تجمع چربی در زیر چانه تأثیر بگذارد.

ژنتیک

ژن ها هم ممکن است در ایجاد غبغب در بعضی از افراد مؤثر باشد. افرادی که دارای سابقه خانوادگی افتادگی عضلات و پوست گردن و صورت هستند ، ممکن است بیشتر از سایرین به این مشکل دچار شوند.

فرم بد گردن

فرم بد گردن ممکن است عضلات گردن و چانه را ضعيف کند. و در طی زمان باعث بروز غبغب می شود. زیرا وقتی که از عضلات استفاده نمی شود ، پوست اطراف گردن حالت انعطاف پذیری و کش سانی خود را از دست می دهد.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

تمرینات ساده برای از بین بردن غبغب

تمرینات ساده ای برای از بین بردن غبغب وجود دارد. البته تحقیقات کافی در مورد این تمرینات انجام نشده است اما هدف از این تمرینات تقویت عضلات صورت و گردن است.  زیرا فعال بودن این عضلات می تواند به سوختن چربی در این منطقه کمک کند و ممکن است نقش مهمی در از بین بردن غبغب داشته باشد.

گرم کردن بدن قبل از تمرین

گرم کردن بدن قبل از انجام  تمرینات بسیار اهمیت دارد. همانطور که با هر تمرین ورزشی ، مهم است که ماهیچه ها را گرم کنید تا از آسیب دیدگی جلوگیری شود. برای انجام تمرینات تقویتی عضلات گردن نیز باید قبلاً عضلات گردن خود را گرم کنید.  برای گرم کردن گردن ، سر خود را به آرامی  به جلو و پایین ، و سپس به عقب و بالا بچرخانید.  سپس جهت چرخش سر را معکوس کنید.

همین حرکت چرخشی را برای فک هم انجام می دهیم.  به آرامی فک را به سمت چپ بکشید ، سپس به جلو ،  راست ، و سپس عقب ، به مدت یک تا دو ثانیه در هر موقعیت بمانید.  حالا عضلات شما آماده برای انجام تمرینات ورزشی هستند.

تمرینات خاص برای آب کردن غبغب

سوت زدن به طرف سقف

این تمرین برای تقویت عضلات گردن و استراحت دادن به گردن در هنگام نشستن های طولانی پشت میز مناسب می باشد. هنگام کار در پشت میز با کمر صاف بنشینید و عضلات شانه های خود را شل کنید.

سر را به عقب ببرید و به سمت سقف نگاه کنید.  در این حالت لب ها را به حالت سوت زدن جمع کنید.  لب ها را نبای محکم فشار دهید اما باید در دو طرف گردن احساس انقباض بکنید.

به مدت 10 تا 20 ثانیه دراین وضعیت بمانید.  این حرکت را هر مرتبه  10 بار تمرین کنید.

بوسیدن آسمان

این تمرین با کمی تفاوت شبیه به تمرین قبلی است.  صاف بایستید و سر را به سمت عقب ببرید. لب های خود را جمع کنید و سعی کنید آسمان را ببوسید.  تا جایی که می توانید لب ها را از صورت خود دور کنید.

اگر این حرکت به درستی انجام شود ، تمام عضلات سراسر گردن و چانه باید جمع شوند بدون اینکه به آنها فشار بیاید.

برای 5 تا 20 ثانیه این موقعیت را حفظ کنید و سپس استراحت کنید. این حرکت را هر مرتبه 10 تا 15 بار تکرار کنید.

فشار دادن توپ

نگه داشتن یک ابزار ورزشی با دست ها یک روش عالی برای انجام بسیاری از تمرینات ورزشی است.   برای تمرینات گردن ، شما می توانید توپی را با دست ها در فاصله مناسبی از بدن نگه دارید.  توپ را در فاصله بین 7 تا 15 سانتیمتر از بدن خود نگه دارید و آن را فشار بدهید. این تمرین  به رفع غبغب کمک می کند.

تمرین دیگر : در حالت نشسته و با کمر صاف  و شانه های شل توپی را زیر چانه خود قرار دهید. سپس با چانه خود به توپ  ضربه بزنید. این حرکت را می توانید درهر نوبت 10 تا 30 بار تکرار کنید.

آویزان کردن لب ها  

یکی دیگر از راه های مؤثر برای تقویت عضلات چانه و گردن حرکت آویزان کردن لب ها است.

در حالت ایستاده یا نشسته ، لب پایین خود را تا جایی که ممکن است آویزان کنید. در این حالت سعی کنید گردن خود را به قفسه سینه نزدیک کنید بدون اینکه کمرتان خم شود. از عضلات گردن خود استفاده کنید تا چانه را به سمت سینه بچرخانید بدون اینکه کمر تان خم بشود.

برای 3 ثانیه در این موقعیت بمانید. استراحت کنید و حرکت را دوباره انجام دهید.  این حرکت را 10 تا 20 بار تکرار کنید.

آدامس جویدن

آدامس جویدن در از بین بردن غبغب مؤثر است.  آدامس جویدن یک تمرین کوچک برای تقویت عضلات صورت ، به ویژه فک است. جویدن آدامس ممکن است به کاهش کل چربی در غبغب کمک کند.  اگر چه احتمالاً به تنهایی  کارایی زیادی نخواهد داشت.

خمیازه شیر

نکته مهم در این تمرین باز کردن دهان تا جای ممکن است و همچنین بیرون آوردن زبان مانند خمیازه کشیدن شیر. این حرکت می تواند یک ورزش عالی برای تقویت بسیاری از ماهیچه های گردن و صورت باشد.

آرام بایستید یا بنشینید. دهان را تا آنجا که ممکن است باز کنید و زبان را بیرون بیاورید. هنگامی که این تمرین به درستی انجام شود ، عضلات گردن ، چانه و فک باید سفت شوند.

زبان را برای 10 ثانیه فشار دهید و سپس استراحت کنید. این روند را 10 بار تکرار کنید.

درمان های مختلف برای رفع غبغب

علاوه بر تمرینات بالا ، روش های دیگری نیز برای درمان غبغب وجود دارد.

ماسک های صورت برای رفع غبغب

بسیاری از ماسک های صورت می توانند به سفت شدن پوست و کوچک شدن غبغب کمک کنند.

ماسک های گلیسیرین و ماسک چای سبز یا ماسک قهوه همراه با انجام تمرینات به کاهش غبغب کمک می کند. همچنین یک ماسک روزانه از سفیده تخم مرغ ، عسل و آب لیمو باعث کاهش میزان چربی در اطراف غبغب در برخی افراد می شود.

رژیم غذایی

رژیم غذایی طبیعی ممکن است به کاهش ظاهر غبغب کمک کند ، به خصوص اگر از افزایش وزن ناشی شود. کاهش تعداد کالری مصرفی در هر روز به کوچک شدن غبغب دربرخی افراد کمک می کند.

نوشیدن مقدار زیاد آب باعث از بین رفتن چربی بیشتر بدن می شود. مطالعه ای که در نشریه “چاقی” منتشر شد ، دریافت که افرادی که قبل از غذا آب می نوشند ، در مقایسه با دیگران وزن بیشتری از دست می دادند.

همچنین آب و میوه های سرشار از آب مانند خربزه و خیار می توانند سموم بیشتری را از بدن دفع کنند.

عمل جراحی

بعضی از افراد روش های تهاجمی را برای رفع غبغب انتخاب می کنند. سه روش اصلی برای درمان غبغب وجود دارد :

مزوتراپی : مزوتراپی شامل تزریق مواد ترکیبی به چانه است که چربی را حل می کند. این روند می تواند تا 6 ماه طول بکشد و ممکن است در برخی افراد بیش از 100 تزریق انجام شود.  اگر تزریق به درستی انجام نشود ، ممکن است باعث آسیب عصبی شود.

لیپواسکالپ : لیپواسکالپ درمان غبغب با از بین بردن چربی از طریق ساکشن چربی ها و یا با لیزر درمانی می باشد.  لیپواسکالپ کشش بیشتری در پوست ایجاد نخواهد کرد ، بلکه تنها چربی ها را حذف می کند.

داروی کیبلا : این دارو توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شده است. یک درمان واحد شامل تا 50 بارتزریق دارو به بافت چربی است. فرد ممکن است تا شش درمان ماهانه داشته باشد.

این گزینه ممکن است عوارض جانبی مانند تورم ، کبودی یا درد ایجاد کند. اگر سبک زندگی خود را تغییر ندهید ، غبغب ممکن است دوباره برگردد.

ways to eliminate double chin 1 - غبغب چرا بوجود می آید و چگونه غبغب خود را از بین ببریم؟
چگونه غبغب خود را کوچک کنیم؟

چگونه غبغب خود را کوچک کنیم؟

همانطور که می دانید غبغب اغلب در نتیجه طبیعی بالا رفتن سن و یا به دلیل افزایش وزن بوجود می آید. اگر می خواهید غبغب خود را کوچک کنید ، روش های متعددی وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید.  انتخاب فرم موی مناسب ، انجام تمرینات چانه و وضعیت مناسب گردن ، تغییرات آسانی است که با انجام آنها  شما می توانید غبغب خود را کوچک نشان دهید.

اگر غبغب شما به علت افزایش وزن و چاقی بوجود آمده است ، کم کردن وزن می تواند به کوچک شدن غبغب شما کمک کند. و یا اینکه به کلی از آن خلاص شوید. بهترین روش برای کاهش وزن پیروی از  یک رژیم سالم و ورزش منظم است.

برخی از دستورالعمل های رژیم سالم عبارتند از :

  • خوردن چهار وعده سبزیجات در طی روز ،
  • خوردن سه وعده میوه در طی روز ،
  • استفاده از غلات کامل به جای مصرف دانه های تصفیه شده ،
  • اجتناب از خوردن غذاهای فرآوری شده ،
  • مصرف پروتئین سفید مانند گوشت مرغ و ماهی ،
  • خوردن چربی های سالم مانند روغن زیتون ، آووکادو و آجیل ،
  • از مصرف غذاهای سرخ شده اجتناب کنید ،
  • خوردن محصولات لبنی کم چرب ،
  • مصرف قند خود را کاهش دهید ،
  • میزان مصرف غذای خود را کنترل کنید.

درمانگاه مایو Mayo توصیه می کند به منظور کاهش وزن ، فعالیت بدنی متوسط را تا 300 دقیقه در هفته یا حدود 45 دقیقه در روز انجام دهید. آنها همچنین توصیه می کنند تمرینات قدرتی را دو بار در هفته انجام دهید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

لینک منبع

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: