طب گیاهی برای درمان جوش ها

0
1 1 300x179 - طب گیاهی برای درمان جوش ها
طب گیاهی برای درمان جوش ها

بعضی از مطالعات نشان می دهد که استفاده از مکمل های زیر به درمان آکنه کمک می کند. برای اثبات تاثیرات و ایمنی بخشی این دارو ها در دراز مدت نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد .قبل از استفاده ازدرمانهای خاص تمامی جوانب منفی ومثبت را در نظر گرفته و با دکتر خود مشورت نمایید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - طب گیاهی برای درمان جوش ها پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - طب گیاهی برای درمان جوش ها پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - طب گیاهی برای درمان جوش ها نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درخت چای 300x140 - طب گیاهی برای درمان جوش ها
روغن درخت چای

روغن درخت چای: روغن درخت چای به طور معمول  در آکنه کیستیک، یا کسانیکه مشکل هورمونی دارد ،فقط برای کسانی که پوست چرب و یا بیش از حد فعال دارند بسیار خوب است. اگر شما دارای پوست حساس، ظریف، و خشک، هستید از آن صرف نظر کنید.درخت چای یک پاک کننده  و یا تونر است که  برای کنترل آکنه و پوست بیش از حد چرب مناسب است.در دهه های اخیر محبوبیت طب مکمل به طور روزافزون در حال افزایش بوده است. تلاش برای تأیید استفاده فرآورده های گیاهی در موارد درمانی مفروض باعث افزایش تحقیقات در آزمایشگاهها و برخی موارد در محیط بدن شده است. روغن درخت چای به طور گسترده ای به خاطر خواص ضد باکتریایی آن در بسیاری از موارد برای درمان عفونت های پوستی به طور موضعی مورد استفاده قرار می گیرد.
آزالائیک: باعث کاهش التهاب و کاهش تعداد پروييونه باکتری شده و نيز کراتوليتيک مي باشد داروهايي که بطور سيستميک در درمان آکنه مورد استفاده قرار مي گيرند عوارض آنها باعث محدوديت در مصرف صحيح با دوز درماني مي شود و مصرف داروهاي موضعي، هم از نظر اثرگذاري روي انواع ضايعات آکنه و هم از لحاظ عوارض، محدوديت نسبي دارند. بنابراين، ارزيابي داروي جديد با اثرگذاري بيشتر و عوارض کمتر ضرورت دارد و اين تحقيق سعي بر آن دارد که اثر درماني آزلائيک اسيد موضعي را در آکنه بررسي کند. ژل آزلائيک اسيد 20% داروي موضعي موثر در درمان آکنه خفيف تا متوسط است و عوارض آن موضعي و خفيف بوده است.

زینک: ممکن است مصرف زینک به صورت اشکال لوسیون و کرم ، شیوع آکنه را کاهش دهد.

چای سبز 300x200 - طب گیاهی برای درمان جوش ها
عصاره چای سبز

عصاره چای سبز: چای سبز منبع سرشار از پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که آن را به یک ماده ضد پیری، ضد التهاب و ضد سرطان تبدیل کرده است. این نوشیدنی معجزه‌آسا در ترکیب بیشتر داروهای گیاهی محافظت از پوست استفاده می‌شود . چای سبز همچنین به عنوان یک محافظ قوی، می‌تواند وظیفه حفاظت از پوست در معرض آفتاب، جذب رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب ناشی از اشعه های مضر UV را بر عهده بگیرد.
رادیکال‌های آزاد در شرایط نرمال وقتی بدن در معرض نور خورشید، آلودگی و دود سیگار قرار می‌گیرد و فعال می‌شوند.

چای سبز آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که سوار جریان خون می‌شوند و به جنگ این رادیکال‌ها می‌روند. پیروزی چای بر این رادیکال‌ها تاثیر خودش رو روی پوست می‌ گذارد. بعد از شستن صورت با این محلول آن را خشک نکنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود. پیروی دائمی از این روش می تواند به تدریج جای زخم و جوش ها را در صورتتان بهبود بخشد. و از بروز مجدد آکنه نیز پیشگیری کند.
غضروف گاو: کرم های حاوی 5% غضروف گاو را روزانه دو مرتبه  بر روی نواحی آسیب دیده بمالید،مممکن است در کاهش آکنه موثر واقع شود.

ورا 300x131 - طب گیاهی برای درمان جوش ها
آلوئه-ورا

آلوئه ورا: آلوئه ورا را تازه به تازه و همراه با ساقه ی بلند از مغازه های عطاری یا داروخانه ها تهیه کرده و برای هر بار استفاده قسمت کمی از آن را از پایین ساقه برش داده و شیره ای که از آن بیرون خواهد آمد را با همان ساقه ی باز شده به آرامی روی جوشها بزنید و بگذارید خوب خشک شود .قبل از استفاده از آلوئه ورا  پوست خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید .برای تازه ماندن و خشک نشدن سریع این گیاه آن را در یخچال بگذارید. برای تاثیر بیشتر روزی دو بار، صبح و شب هنگام خواب این کاررا انجام دهید و در صورت تمام شدن دوباره تهیه کنید. صبحها پس از استفاده از آن و اطمینان از خشک شدن میتوانید روی آن آرایش کنید. هر ساقه ی آلوئه ورا بطور میانگین برای مصرف یک ماه کافیست بنابراین تازه به تازه آن را تهیه کنید.

مخمر آب جو:تنها موردی است که باید آنرا به صورت خوراکی مصرف نمود و ممکن است باعث نفخ شکم شود.

مترجم : مرضیه کبیری فر

منبع : http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/acne/basics/alternative-medicine/con-20020580

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: