سه قسمت از بدن که بخوبی از آن مراقبت نمیشود!

0
Beautiful Skin 300x126 - سه قسمت از بدن که بخوبی از آن مراقبت نمیشود!
پوست، کبد، پا

سه قسمت از بدن که بخوبی از آن مراقبت نمیشود!

همه ما نسبت به اهمیت مراقبت از قلب، ریه ها و دندان هایمان واقفیم. اما بدن ما دارای پیچیدگی است و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. سلامت کلی بدن ما در گرو سالم نگه داشتن تک تک اعضای بدن است. بنابراین، مراقبت و اهمیت دادن به سایر قسمت های بدن نیز حائز اهمیت میباشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - سه قسمت از بدن که بخوبی از آن مراقبت نمیشود! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - سه قسمت از بدن که بخوبی از آن مراقبت نمیشود! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - سه قسمت از بدن که بخوبی از آن مراقبت نمیشود! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این مطلب ما به 3 قسمت از بدن اشاره کرده ایم که کمتر مورد لطف و توجه قرار میگیرند.

 

1- پوست

پوست، بزرگترین عضو بدن است که مورد کم لطفی بسیاری قرار میگیرد. پوست، عضوی است که از ارگان های داخلی در مقابل آسیب ها و عوامل بیرونی محافظت میکند. اما همه پوست ها مانند هم نیستند. افراد، دارای انواع پوست های مختلفی هستند و میزان تحمل عوامل استرس زا در انواع پوست ها متفاوت است.

کمترین لطفی که میتوانیم در حق پوستمان انجام دهیم اینست که بطور روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. حتی اگر در تمام زندگیتان، هیچوقت حمام آفتاب نگرفته اید و نخواهید گرفت، این قسمت از بدن در برخی اوقات روز در معرض نور خورشید قرار دارد. آسیب های ناشی از نور خورشید بسیار سریعتر از آنچه تصور میکنید، ظاهر میشوند.

علاوه بر مراقبت از پوست در برابر نور خورشید، باید بطور منظم بر روی پاکسازی و لایه برداری پوست تمرکز داشته باشید. لازم نیست با قدرت هرچه تمام به جان پوستتان بیافتید، تنها کافیست آلودگی و سلول های مرده پوستتان را از بین ببرید تا پوست بتواند رشد و تنفس کند. رطوبت رسانی نیز برای سلامت پوست بسیار اهمیت دارد. بنابراین حتما بطور مداوم از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

 

2- کبد

شاید باور نکنید، اما کبد، زندگی است و ما بدون وجود این عضو حیاتی نمیتوانیم به زندگی ادامه دهیم. بنابراین میتوان به صراحت گفت که نادیده گرفتن مراقبت و سلامت کبد، حماقت است. کبد مسئول کمک کردن به هاضمه، سوخت و ساز بدن و همچنین تصفیه سموم از خون است.

خیلی چیزها میتوانند کبد را آلوده و ناسالم کنند. نوشیدنی های سنگین، مصرف بیش از حد قند، کشیدن سیگار و حتی کافئین میتوانند آسیب زیادی به کبد وارد سازند و سبب بروز بیماری شوند. سعی کنید عادات ناسالمی که سلامت کبد را به خطر می اندازند، ترک کنید.

همانطور که برای سالم ماندن کبد، دست به انجام اقداماتی میزنید، نوشیدن آب فراوان و چشم پوشی از مصرف چربی را نیز شروع کنید. مقدار زیادی پروتئین و ویتامین را از طریق مصرف میوه و سبزیجات در اختیار کبد قرار دهید تا به بهترین شکل عمل کند. سعی کنید مواد غذایی، از قبیل سیر، قارچ و کلم بروکلی که به سم زدایی کبد کمک میکنند را مصرف کنید.

 

3- پا

پای ما، شالوده بدن ما و اولین ابزار برای نقل و انتقال ماست. بنابراین، مراقبت از پا یک ضرورت است.

پوشیدن کفش نامناسب میتواند بطور مثال منجربه کمردرد مزمن و پا درد شود. کفش را به دلیل راحتی و محافظت خوب آن از پا خریداری کنید، نه به این دلیل که زیباست.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

همچنین باید با زخم های ایجاد شده در پا مقابله کنید و با جدیت از آنها مراقبت کنید تا کاملا بهبود یابند. گذشته از همه اینها، پا میتواند به شدت آلوده و کثیف شود. بنابراین بروز کوچکترین جراحت میتواند به راحتی به عفونت یا سایر مشکلات منجر شود. حتی زمانیکه پا آسیب ندیده باشد، باید هر روز آن را مراقبت و پاکسازی کنید تا مبادا با بیماری های قارچی مواجه شوید.

در نهایت، به پا احترام بگذارید. پا میتواند اطلاعات زیادی در خصوص سلامت کلی بدن در اختیارتان قرار دهد (رجوع شود به رفلکسولوژی). چنانچه از دیابت رنج میبرید، مراقبت از پا از اهمیت بیشتری برخوردار میشود، چراکه گردش نادرست خون میتواند منجربه بروز پامدهای جدی تری شود.

به هیچیک از اعضای بدنتان بی توجی نکنید. هر عضو، هرچقدر ناچیز هم که باشد، با سلامت کلی بدنتان در ارتباط است؛ چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار. به بدنتان عشق بورزید، این تنها چیزی است که همیشه خواهید داشت!

 

شاد و سلامت باشید!

 

منبع: http://www.beautyandtips.com/

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: