سقط جنین و عوارض جانبی که در بردارد !

1

سقط جنین

 

shutterstock 141519271 - سقط جنین و عوارض جانبی که در بردارد !
سقط جنین

 

امروزه باروری های ناخواسته ، بسیار رایج گشته است . حدود نیمی از بارداری ها ،برنامه ریزی نشده اند و در هر 1 از 5 حاملگی ، مادران تصمیم به سقط جنین میگیرند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - سقط جنین و عوارض جانبی که در بردارد ! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - سقط جنین و عوارض جانبی که در بردارد ! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - سقط جنین و عوارض جانبی که در بردارد ! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تصمیم گرفتن برای پایان دادن به دوران حاملگی ، (سقط جنین )چه حاملگی خواسته یا چه ناخواسته ایجاد شده باشد ، میتواند برای هر مادری دشوار و دردناک باشد . تصمیم سقط جنین یک تصمیم بسیار شخصی است و فقط و فقط شما تصمیم گیرنده اید .

شما میتوانید با پزشک خود ،خانواده یا دوستان نزدیک خود درمورد کاری که می خواهید انجام دهید صحبت کنید اما نباید تحت تاثیر قرار بگیرید . در این مقاله سعی بر آن داریم تا اطلاعات جامعی درباره انواع مختلف سقط جنین و تاثیرات آن فراهم آوریم

شما را به دیدن ویدئوی  بسیار احساسی روایت رشد جنین درون رحم مادر قبل از سقط از زبان خودش دعوت میکنیم .

 

 

نظر اسلام

آیا سقط جنین قانونی است ؟نظر اسلام در مورد سقط چیست ؟

سقط جنین در اسلام ، قتل نفس محسوب میشود و اکثریت افراد با پایان دادن به دوران حاملگی ، مخالفند . درمواردی نیز سقط میتواند به صورت کاملا قانونی انجام شود .

طبق قوانین کشور ما ایران ، از همان مراحل استقرار و بسته شدن نطفه سقط جنین قابل مجازات است و مشارکت کنندگان ( چه پزشک ، ماما و افراد دیگر )مجرم شناخته میشوند .

سقط جنین در موارد زیر انجام می شود :

  • بیماری جنین
  • قرار داشتن جنین درمراحل قبل از دمیده شدن روح (پیش از چهارماهگی )
  • رضایت زن

سقط جنین سه تا 6 ماه حبس دارد.

شمارا به شنیدن صحبت های دکتر مرتضی امیری ، مدیر عامل موسسه حقوقی سفیر صلح دعوت میکنیم دعوت میکنیم .

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

در بریتانیای کبیر ، (اسکاتلند ، انگلستان و ولز ) طبق قانون مصوب 1967 یک زن اجازه سقط جنین در هفته 24 بارداری را خواهد داشت درصورتی که ، دو پزشک همزمان به این نتیجه برسند که در صورت ادامه بارداری آسیب های ، فیزیکی و جسمی و روحی به مادر وارد می شود.

انواع مختلف سقط جنین کدامند ؟

 

ا-استفاده از قرص

2-سقط جنین کلینیکی (جراحی)

به عبارت دیگر ، سقط جنین چه با استفاده از قرص ، و چه روش جراحی پایان دادن به بارداری است  بنابراین منجر به تولد کودک  نمیشود .

تفاوت استفاده از قرص در سقط جنین با روش جراحی چیست ؟

در سقط جنین به روش جراحی ، یک پزشک یا ماما با کمک ابزارهای پزشکی ، و ایجاد مکش آرام در رحم به حاملگی پایان میدهد .اما در روش استفاده از قرص ، با خوردن قرص بارداری پایان می یابد . این پروسه ، شبیه سقط جنین زودرس است .

سقط جنین در کلینیک ، تقریبا همیشه در 99 درصد درست کار میکند .

سقط جنین با استفاده از قرص ، هنگامی که جنین ، 8 هفته یا کمتر دارد ، 98 درصد درست کار میکند .

وقتی جنین ، بین هفته  8ام تا 9 ام است ، 96 درصد درست عمل میکند .

وقتی جنین بین هفته 9تا10 هست ، 93 درصد درست عمل میکند .

فرایند سقط جنین در کلینیک ، به طور میانگین ، ده دقیقه طول میکشد اما لازم است قبل از اقدام ، تست ها و آزمایشات مربوطه به عمل آید و زن تا مدتی بعد از سقط جنین در اتاق ریکاوری بماند .

در استفاده از قرص ، یک قرص به شما داده میشود (در کلینیک) و دومین قرص را یک تا دو روز بعد درمنزل میخورید . در بیشتر موارد ، سقط جنین در عرض 24 ساعت پس از مصرف قرص دوم انجام میشود .

مزایای سقط جنین جراحی :

این فرایند از نظر زمانی کوتاه است و ده دقیقه به طول می انجامد.

معایب:

ممکن است شما گرفتگی های شکمی و خونریزی را بعد از سقط تجربه کنید .

مزایایسقط جنین با قرص:

سقط جنینی که در منزل انجام شود ، به شما امکان میدهد در خانه بمانید . درخانه راحت ترید و از پشتیبانی همسر ، خانواده و اطرافیان بهره مندید .

روش غیر جراحی برای پایان دادن به بارداری عموما در نه هفته اول ، 63 روز بارداری استفاده میشود . استفاده از قرص  سقط جنین ، باعث مسدود شدن و بلاک شدن هورمون پروژسترون می شود .

فقدان پروژسترون ، پوشش رحمی را میشکند ، و کار برای ادامه بارداری غیرممکن میشود. بعد از استفاده از این قرص ، شما آنتی بیوتیک دریافت خواهید کرد .ممکن است بعد از مصرف قرص ، سرگیجه ، تهوع و تب خفیف را هم تجربه کنید .

روش جراحی ، روش تهاجمی برای سقط جنین است که فوق العاده موثر است . دونوع جراحی سقط جنین وجود دارد :

1-جراحی قبل از هفته 16 ام

2-جراحی بعد از هفته 16 ام

این روش ها تا حد زیادی شبیه هم هستند . اما روش دوم نیازمند استفاده از داروهای مسکن و زمان بیش تر است .پزشک ابتدا ، سلامت رحم شما را چک خواهد کرد تا ببیند چه اتفاقی در حال رخ دادن است .

شما می توانید ، انتخاب کنید که طی جراحی هوشیار باشید یا بی هوشی را انتخاب کنید .

یک SPECULUM وارد واژن شما میشود . این ابزار به سادگی ، باعث جداکردن دیواره های واژن شده و باعث چک کردن و بررسی رحم میشود .

ممکن است پزشک ،داروی بیحسی در داخل یا اطراف دهانه رحم تزریق کند .درمرحله بعد ،دهانه رحم با استفاده از دیلاتور ،کشیده خواهد شد . این روش سقط شامل ، بازکردن دهانه رحم و قراردادن یک لوله مکش کوچک درون رحم است .

تکنیک ساکشن ، برای از بین بردن جنین و بقایای مانده از بارداری در رحم استفاده می شود .

قبل از مبادرت به سقط ممکن است آزمایشات زیر به عمل آید:

1- تست بارداری تا مشخص شود شما باردارید.

2-آزمایش خون (تا تیپ خونی شما مشخص گردد.

3-سونوگرافی تا معلوم شود در هفته چندم بارداری به سر می برید .

برای سقط جنین چی بخورم ؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید ؟برای سقط جنین چه چیزهایی باید بخوریم؟

شنیدن خبر  بارداری برای هر زنی به صورت اتوماتیک ، قلب او را پر از شادی و نشاط و عشق میکند . اما زمان هایی در زندگی فرا میرسد ، که شنیدن همین خبر ، هراس آور و غم انگیز است . خیلی از افراد هستند که به خاطر پول ، شرایط مالی ، شخصی ، کاری و حرفه ای ، تولد یک نوزاد را ضربه ای غیر مترقبه میدانند . همین مساله باعث شده شمار زیادی از جستجوها در دنیای نت ، به سمت راهکارهای طبیعی و ساده برای سقط جنین درخانه باشد . باید در نظر داشت متدهای اشاره شده در این مقاله ، ممکن است صد درصد درست نباشد ، و حتی ممکن است اگر مواقع مناسب انجام نشوند ، باعث آسیب به بافت های بدن و عوارض جدی شوند . بنابراین بهتر است قبل از انجام ،با پزشک معالج تحت درمان ، مشورت کنید .

پاپایا 

پاپایا یا پاپایه (نام علمی: Carica papaya)؛ میوه‌ای است با درخت بومی مناطق حاره‌ای قاره آمریکا که اکنون در بسیاری مناطق حاره‌ای از جمله هند، آفریقای جنوبی، سری لانکا و فیلیپین کشت می‌شود.گفته میشود این میوه به طور طبیعی ، به سقط جنین کمک میکند .

آناناس

آناناس ، نیز میوه دیگری است که میتواند منجر به سقط شود . این میوه سرشار از ویتامین Cاست . آب آناناس بنوشید یا صبح ها آن را خرد کرده میل نمایید .

دارچین 

بسیاری از تحقیقات نشان میدهد ، دارچین قدیمی ، میتواند به سرعت سقط جنین کمک کند . دارچین طبعی گرم دارد اما مد نظر داشته باشید دارچین خیلی زیاد ، میتواند باعث التهاب پوست شود و ممکن است شما را با جوش های فراوان روبه رو کند .دارچین باید حتما خام مصرف شود .

برگ جعفری 

برگ های جعفری ، گزینه بسیار سالمی ، برای سقط جنین اند . آن ها حاوی موادی هستند که به ایجاد چرخه قاعدگی کمک میکند . بنابراین دیواره رحم را نرم تر می کنند و فرایند سقط جنین آسان تر میشود .

دانه های کنجد با عسل و آب

یک شب قبل از مصرف دانه کنجد را با آب و عسل خیس کنید و صبح روزه بعد عصاره آن را بنوشید . حتی میتوانید بذر کنجد و عسل را سرخ کنید .

کوهوش سیاه 

گیاه کوهوش سیاه یا آبی میتواند بلافاصله انقباضات رحمی ایجاد کند . اگرچه این گیاهان   میتوانند گرفتگی های شدید ایجاد کنند بنابراین توصیه میشود قبل از مصرف کوهوش ، مسکن استفاده نمایید تا از گرفتگی های عضلات جلوگیری شود .

آنجلیکا (سنبل خطایی)

گیاهان اگر عاقلانه انتخاب شوند ، همیشه میتوانند نتایج مورد نظر را داشته باشند .درمواردی که بارداری ناخواسته باشد ، آنجلیکا مصرف کنید . محصولی که به القای قاعدگی و همچنین فعال کردن انقباضات دردناک کمک میکند . این محصول را در آب بخیسانید و حداقل 4بار در روز مصرف کنید  .

چای بابونه

چای بابونه میتواند نوشیدنی باشد که پزشکان و متخصصصان رژیم درمانی  برای پایان دادن به دوره حاملگی توصیه میکنند.

pennyroyal

 گیاه دیگری که در این فهرست قرار دارد pennyroyal است . این گیاه باعث آسیب رساندن به بدن شما نمیشود اما به شدت در تولید قرص های پیش گیری از بارداری ، در سرتاسر جهان به کار می رود . اما مشکل  در تهیه و دسترس بودن قطره آن است . میتوان از روغن pennyroyal استفاده نمود که منجر به انقباضات و سقط جنین طبیعی میشود .

ماکیان و تخم مرغ خام 

باکتری سالونلا که درمرغ ، غذاهای دریایی و تخم مرغ خام یافت میشود ، میتواند به سقط کمک  کند .

آلوورا 

آلوورا برای کاهش وزن ، سم زدایی و سلامت پوست مفید است . در اصل آلورا یک تصفیه کننده خون با مشخصات هیستامین است  باعثایجاد خونریزی در لگن شده و متلاشی شدن دیواره رحم را در بر دارد . بتابراین به سقط جنین منجر میشود .

میوه لیتچی

میوه لیتچی طبعی داغ دارد و باعث افزایش گرمای درونی بدن میشود .

هلو 

هلو یکی از میوه های مورد علاقه  است . اما استفاده زیاد آن در مادران باردار نوعی هشدار است . هلو به صورت ذاتی بدن را گرم میکند و باعث میشود خونریزی در دوران قاعدگی شدت یابد.

چه کارهایی باعث سقط جنین میشود؟

ورزش سنگین 

پزشکان همیشه به زنان باردار توصیه میکنند که هیچ فعالیت فیزیکی یا ورزش های سنگین مانند وزنه برداری ، دو ،طناب زدن انجام ندهند مگر این روش ها و ورزش های درمانی ، به منظور سقط جنین باشد .

طب سوزنی :

طب سوزنی ، یکی از قویترین شیوه های جامع در طول قرن ها شناخته شده است . به دلایل مختلف ممکن است انرژی درون بدن شما گیرکرده ، و منجر به مشکلاتی شود .طب سوزنی یک راه حل امدادی است زیرا قادر است انرژی را درون بدن شما آزاد کند .

مطالعات نشان داده است زمانی که انرژی درون بدن شما آزاد میشود نتیجه التیام بخش قابل توجهی به دست می آید . طب سوزنی به نظر ساده می آید ، اما شما نباید آن را نادیده بگیرید . طب سوزنی به حذف مواد خارجی از بدن کمک میکند . به همین علت میتوانید از شر ناخالصی ها در بدن خود رها شوید . وقتی جنین درون بدن زن حامله است ، هورمونهایی در بدن باعث ایمن نگه داشتن جنین شده که طب سوزنی با کنترل و کاهش فعالیت هورمون ها در بدن ، به فرایند سقط کمک میکند . برای همین است پزشکان توصیه میکنند افرادی که قسط سقط ندارند ، از طب سوزنی استفاده نکنند .

رابطه جنسی و حمام آب داغ 

یکی از رایج ترین روش هایی که ممکن است باعث سقط جنین شود ، رابطه جنسی  در روزها و ماههای اول بارداری است .

سقط جنین با زعفران

آیا زعفران موجب سقط جنین میشود ؟

البته مصرف زعفران در طول دوره بحرانی بارداری ، (سه ماهه اول) که اندام های جنین تشکیل میشود ، میتواند به جنین صدمه بزند .

مصرف زعفران در سه ماهه اول بارداری باعث افزایش پروستاگلندین در رحم شده و احتمال سقط جنین در سه ماهه اول بارداری افزایش می یابد .

میتوانید 5 گرم زعفران را در 200 میلی گرم آب حل کنید و 6تا 8بار درروز بنوشید . (سه تا 6 قاشق غذاخوری ) از این عصاره بنوشید .

توجه داشته باشید که عصاره زعفران در این روش ، اگر از زعفران  خوب و مرغوب   ساخته شده باشد ، محلولی غلیظ و گرم است و منجر به سقط جنین میشود .

استفاده از زعفران بیش از 20 گرم در روز مضر است اما مصرف آن اگر در ماه به 10 گرم برسد مشکلی ندارد و مفید است .

قویترین داروی گیاهی برای سقط جنین چیست؟

pennyroyal

برگ جعفری

کوهوش سیاه

آنجلیکا

آناناس

عوارض سقط جنین یک ماهه – عوارض سقط جنین در ماه اول

بعد از گذشت زمان 4 تا 6 هفته ، بعد از سقط جنین باید پریود شما شروع شود .اما ممکن است حدود 2تا 4هفته بعد از انجام سقط این عوارض را تجربه کنید :

  • دردها و گرفتگی های شکمی
  • تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • خونریزی
  • تب و لرز
  • سردرد

عوارض جانبی نادرتر :

  • خونریزی شدید یا مداوم
  • عفونت
  • آسیب های رحمی

احساس پشیمانی ،ناراحتی ،گناه، عدم اعتماد به نفس ، افسردگی ، خجالت ، خودکشی ، کابوس شبانه، خجالت،اختلالات خوردن ، بیخوابی ..

سقط جنین تا چند ماهگی مجاز است ؟سقط جنین تا چند ماهگی امکان دارد ؟

همیشه بهتر است سقط در همان ماه های اول انجام شود .زمانی که سه یا 4 هفته دارید . این زمانی است که بارداری درون رحم تایید شده است . سقط در 24 هفتگی  خطرناک است !

مقالات بعدی  مارا دنبال  کنید . سوالات  خود را بپرسید  ! برایمان بنویسید  از چه موضوعی برایتان  مطلب  بگذاریم ؟!

منبع 

منبع

 

1 نظر
  1. نازيلا می گوید

    ممنون خيلي مطلب جامعي بود اميدوارم كسي در زندگي خواسته اقدام به سقط نمنع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: