سرطان رحم- روش های پیشگیری و درمان سرطان رحم کدام است ؟

0

سرطان رحم

در مقله قبلی در مورد سرطان رحنم ، نشانه ها و علائم آن مطالبی را عنوان کردیم . در این مقاله قصد داریم در رابطه با روش های درمان و پیشگیر ی سرطان رحم مطالبی را عنوان کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - سرطان رحم- روش های پیشگیری و  درمان سرطان رحم کدام است ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - سرطان رحم- روش های پیشگیری و  درمان سرطان رحم کدام است ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - سرطان رحم- روش های پیشگیری و  درمان سرطان رحم کدام است ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 جراحی 

جراحی (از بین بردن  سلول های سرطانی در یک عمل) شایع ترین درمان برای سرطان رحم است. روش های جراحی زیر ممکن است استفاده شود:

هیسترکتومی : جراحی برای برداشتن رحم، از جمله گردن رحم. اگر رحم و گردن رحم از طریق واژن بیرون بروند، عمل هیسترکتومی واژینال نامیده می شود. اگر رحم و گردن رحم از طریق برش بزرگ (برش) در شکم برداشته شود، عمل هیسترکتومی کل شکمی نامیده می شود. اگر رحم و دهانه رحم با استفاده از یک لاپاراسکوپ از طریق یک برش کوچک (برش) در شکم خارج می شود، عملیات هیسترکتومی کل لاپاروسکوپی نامیده می شود.

جهت کسب اطلا عات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اشعه ایکس دو طرفه  سلپگینوفورکتومی

هیسترکتومی رادیکال: جراحی برای رحم، رحم و بخشی از مهبل تخمدانها، لوله های فالوپی یا گره های لنفاوی مجاور نیز ممکن است برداشته می شوند.
انسداد گره لنفاوی: روش جراحی که در آن گره های لنفاوی از ناحیه لگن خارج می شوند و نمونه ای از بافت تحت نشانه های سرطان تحت میکروسکوپ بررسی می شود. این روش همچنین لنفادنکتومی نامیده می شود.

حتی اگر دکتر تمام  غده سرطان را که در زمان عمل جراحی دیده می شود بردارد ، ممکن است بعضی از بیماران پس از عمل جراحی  با پرتودرمانی یا درمان هورمون برای از بین بردن هر سلول سرطانی که باقی مانده اند، درمان شوند. درمان پس از عمل جراحی، برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، به عنوان درمان کمکی شناخته می شود.

پرتودرمانی

پرتودرمانی درمان سرطانی است که از پرتوهای پر انرژی و یا انواع دیگر اشعه استفاده می کند تا سلول های سرطانی را از بین ببرد یا از رشد آنها جلوگیری کند. دو نوع پرتودرمانی وجود دارد:

پرتودرمانی خارجی از یک دستگاه خارج از بدن برای ارسال تابش به سمت سرطان استفاده می کند.
پرتودرمانی داخلی یک ماده رادیواکتیو بسته به سوزن،  سیم، یا کاتتر که مستقیما به سرطان یا نزدیک آن قرار دارد استفاده می شود.

روش پرتو درماني بستگی به نوع و مرحله سرطان دارد. پرتودرمانی خارجی و داخلی برای درمان سرطان آندومتر استفاده می شود و همچنین ممکن است به عنوان درمان تسکین دهنده برای از بین بردن علائم و بهبود کیفیت زندگی استفاده شود.

شیمی درمانی

شیمی درمانی یک از روش های مرسوم  درمان سرطانی است که از داروها برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی استفاده می کند، یا با کشتن سلول ها یا متوقف ساختن سلول ها از تقسیم شدن رشد سرطان می شود. سلول ها مانع از هنگامی که شیمی درمانی از طریق دهان یا تزریق داخل رگ یا عضله تزریق می شود، داروها وارد جریان خون می شوند و می توانند در سراسر بدن (شیمی درمانی سیستمیک) به سلول های سرطانی برسند. وقتی شیمی درمانی به طور مستقیم به مایع مغزی نخاعی، یک عضو یا حفره بدن مانند شکم قرار می گیرد، داروها عمدتا بر سلول های سرطانی در این مناطق تاثیر می گذارند (شیمی درمانی منطقه ای). روش شیمی درمانی بستگی به نوع و مرحله سرطان دارد.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

هورمون درمانی

هورمون درمانی یک درمان سرطان است که هورمون ها را از بین می برد یا فعالیت آنها را متوقف می کند و سلول های سرطانی را از رشد می کند. هورمون ها مواد تشکیل شده توسط غدد در بدن و گردش خون در جریان خون است. بعضی از هورمون ها می توانند باعث ایجاد برخی سرطان ها شوند. اگر آزمایش نشان دهد که سلولهای سرطانی دارای مکان هایی هستند که هورمون ها می توانند پیوست کنند (گیرنده ها)، داروها، جراحی یا پرتودرمانی برای کاهش تولید هورمون ها یا جلوگیری از کار آنها استفاده می شود.

درمان هدفمند

درمان هدفمند نوعی درمان است که از داروها یا مواد دیگر برای شناسایی و حمله به سلول های خاص سرطانی بدون آسیب رساندن به سلول های طبیعی استفاده می شود. آنتیبادیهای مونوکلونال، مهار کننده های mTOR و مهار کننده های انتقال سیگنال سه نوع درمان هدفمند برای درمان سرطان رحم است.

درمان آنتی بادی منوکلونال یک درمان سرطان است که از یک سلول سیستم ایمنی بدن آنتی بادی ساخته شده در آزمایشگاه استفاده می کند. این آنتی بادی ها می توانند مواد موجود در سلول های سرطانی یا مواد طبیعی را شناسایی کنند که ممکن است به رشد سلول های سرطانی کمک کند. آنتی بادی ها به مواد متصل می شوند و سلول های سرطانی را می کشند، رشد آنها را مسدود می کنند یا از گسترش آنها جلوگیری می کنند. آنتی بادی های مونوکلونال با تزریق داده می شوند. آنها ممکن است به تنهایی و یا برای حمل مواد مخدر، سموم یا مواد رادیواکتیو به طور مستقیم به سلول های سرطانی استفاده شود. Bevacizumab برای درمان مرحله III، مرحله IV و سرطان آندومتر مکرر استفاده می شود.

مهارکننده های mTOR پروتئینی بنام mTOR را مسدود می کنند که به کنترل تقسیم سلولی کمک می کند. مهار کننده های mTOR ممکن است سلول های سرطانی را از رشد و جلوگیری از رشد عروق خونی جدیدی که تومورها نیاز دارند رشد دهد. Everolimus و ریدافرالیموس برای درمان مرحله III، مرحله IV و سرطان رحم  مکرر مورد استفاده قرار می گیرند.

مهار کننده های انتقال سیگنال سیگنالهایی را که از یک مولکول به داخل درون یک سلول منتقل می شود، بلوک می کنند. مسدود کردن این سیگنال می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد متفورمین برای درمان مرحله III، مرحله IV و سرطان آندومتر مکرر مورد مطالعه قرار می گیرد.

درمانهای بالینی

 

بیماران ممکن است بخواهند در مورد شرکت در یک کارآزمایی بالینی فکر کنند.
برای برخی از بیماران مشارکت در یک کارآزمایی بالینی ممکن است بهترین درمان باشد. پژوهشهای بالینی بخشی از فرایند تحقیقات سرطان است. آزمایشات بالینی انجام می شود تا ببینیم آیا درمان جدید سرطان ایمن و موثر است یا بهتر از درمان استاندارد است.

بسیاری از درمان های استاندارد امروز برای سرطان بر اساس آزمایش های بالینی پیشین است. بیماران که در یک کارآزمایی بالینی شرکت می کنند، می توانند درمان استاندارد را دریافت کنند یا در میان اولین کسانی باشند که یک درمان جدید دریافت می کنند.

بیماران که در آزمایشات بالینی شرکت می کنند نیز به بهبود راه های درمان سرطان در آینده کمک می کنند. حتی زمانی که آزمایشات بالینی به درمان های مؤثر جدید منجر نمی شوند، اغلب به سوالات مهم پاسخ می دهند و به پیشرفت تحقیقات کمک می کنند.

آزمایشات بالینی 

بیماران می توانند قبل از شروع درمان، یا بعد از شروع درمان سرطان، وارد آزمایش های بالینی شوند.
برخی از آزمایشات بالینی شامل بیمارانانی هستند که هنوز درمان دریافت نکرده اند. سایر آزمایشات آزمایشات برای بیمارانی که سرطان آنها بهتر نشده است. همچنین آزمایشهای بالینی وجود دارد که روشهای جدیدی را برای جلوگیری از تکرار (برگشتن) سرطان یا کاهش اثرات جانبی درمان سرطان مورد آزمایش قرار می دهد.

محاکمات بالینی در بسیاری از نقاط کشور اتفاق می افتد.

ممکن است آزمون های پیگیری مورد نیاز باشد.
برخی از آزمایشهایی که برای تشخیص سرطان انجام شده یا برای تشخیص مرحله سرطان ممکن است تکرار شوند. بعضی از آزمایشها برای ترسیم چگونگی درمان به کار می رود. تصمیمات در مورد اینکه آیا ادامه، تغییر و یا متوقف کردن درمان ممکن است بر اساس نتایج این آزمایشات باشد.

بعضی از آزمایش ها از زمان به زمان پس از پایان درمان ادامه می یابد. نتایج این آزمایش ها نشان می دهد که وضعیت شما تغییر کرده یا سرطان مجددا متوقف شده است. این تست ها گاهی اوقات به عنوان تست پیگیری یا بررسی می شود.

مراحل درمان

گزینه های درمان بر اساس مرحله
مرحله I و مرحله II سرطان آندومتر
سرطان اندومتر با خطر پایین (درجه 1 یا درجه 2)

درمان سرطان آندومتر مرحله I و سرطان آندومتر مرحله II ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جراحی (هیسترکتومی کل و دو طرفه سلپیپورکتومی). گره های لنفاوی در لگن و شکم نیز ممکن است برداشته شوند و در زیر میکروسکوپ مشاهده شوند تا سلول های سرطانی را بررسی کنند.
جراحی (هیسترکتومی کل و دو طرفه سلپیپووفورکتومی با یا بدون حذف گره های لنفاوی در لگن و شکم) و سپس پرتودرمانی داخلی است. در بعضی موارد، پرتودرمانی خارجی به لگن می تواند به جای پرتودرمانی داخلی استفاده شود.

پرتو درمان تنها برای بیمارانی که نمی توانند عمل جراحی کنند.
یک کارآزمایی بالینی یک رژیم جدید شیمی درمانی.
با پزشک خود درباره آزمایشهای بالینی صحبت کنید که ممکن است برای شما مناسب باشد.

سرطان آندومتر مرحله دوم
درمان سرطان آندومتر مرحله دوم  ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جراحی (هیسترکتومی رادیکال و سلپیپوورکتومی دوطرفه). گره های لنفاوی در لگن و شکم نیز ممکن است برداشته شوند و در زیر میکروسکوپ مشاهده شوند تا سلول های سرطانی را بررسی کنند. پرتودرمانی ممکن است از جراحی پیروی کند.
جراحی همراه با شیمی درمانی adjuvant با یا بدون پرتودرمانی در سرطان آندومتر مرحله دوم که به احتمال زیاد مجددا آغاز می شود.
آزمایشات بالینی انواع  روش های جدید درمان است .

اگر سرطان به داخل دهانه رحم گسترش یابد، هیسترکتومی رادیکال با سلپیپورکتومی دوطرفه ممکن است انجام شود.

سرطان آندومتر در معرض خطر (درجه 3)

درمان سرطان آندومتر و سرطان آندومتر مرحله II خطر ابتلا به سرطان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جراحی (هیسترکتومی رادیکال و سلپیپورکتومی دوطرفه). گره های لنفاوی در لگن و شکم نیز ممکن است برداشته شوند و در زیر میکروسکوپ مشاهده شوند تا سلول های سرطانی را بررسی کنند.
جراحی (هیسترکتومی رادیکال و سلپیپورکتومی دوطرفه) و سپس شیمی درمانی و گاهی پرتودرمانی.

یک کارآزمایی بالینی یک رژیم جدید شیمی درمانی.
مرحله III، مرحله IV، و سرطان آندومتر مکرر
درمان مرحله سوم سرطان آندومتر، مرحله IV سرطان آندومتر و سرطان آندومتر مجدد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جراحی (هیسترکتومی رادیکال و حذف گره های لنفاوی در لگن به طوری که آنها را می توان در زیر میکروسکوپ برای بررسی سلول های سرطانی مشاهده کرد) و سپس با استفاده از شیمی درمانی و / یا پرتودرمانی adjuvant.
شیمی درمانی و پرتودرمانی داخلی و خارجی برای بیمارانی که نمی توانند جراحی انجام دهند.
هورمون درمانی برای بیمارانی که نمی توانند جراحی یا پرتودرمانی انجام دهند.
درمان هدفمند با مهارکننده های mTOR  یا یک آنتی بادی است.
یک آزمایش بالینی از یک رژیم درمان جدید که ممکن است شامل ترکیب شیمی درمانی، درمان هدفمند مانند مهار کننده mTOR ) یا مهار کننده انتقال سیگنال (متفورمین) و / یا هورمون درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان آندومتر پیشرفته یا مکرر باشد.

 

تغییر سبک زندگی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان

هر روز بیشتر درباره سرطان و پیشگیری آن یاد می شود، و این پیشرفت به عنوان یک منبع مستمر برای بسیاری از مردم امیدوار کننده  است. اما بعضی اوقات می توان سردرگمی را نیز ایجاد کرد، به ویژه اگر نتایج مطالعات جدید به نظر می رسد با ایده هایی که به نظر می رسد در گذشته نه چندان دور به خوبی پیش رفته است.

در حالی که تکنیک های پیشگیری از سرطان همچنان در حال تکامل هستند، همه متخصصان معتقدند که احتمال ابتلا به سرطان به طور مستقیم با انتخاب برخی شیوه های زندگی می توان خطر ابتلا به سرطان را کاهش داد.. با در نظر داشتن این موضوع، چندین تغییری که می توانید در روال روزانه خود داشته باشید تاثیرات مثبتی بر سلامتی شما می گذاریم:

از محصولات تنباکو استفاده نکنید و  سیگار نکشید. اکثر مردم آگاه هستند که سیگار کشیدن و استفاده از قلیان به طور قطعی با پیشرفت چندین بدخیمی ارتباط دارد و این لیست طولانی است، از جمله سرطان ریه، دهان، حنجره (جعبه صدا) ، مری، گلو، مثانه، کلیه، معده، سرطان کبد ، لوزالمعده، روده بزرگ، رکتوم و گردن رحم، و همچنین لوسمی حاد میلوئید. با این حال، کمتر شناخته شده، خطرات بسیار واقعی از دود . دم است، که در واقع می تواند همان اثرات مضر مانند استنشاق سیگار کشیدن را داشته باشد.

استفاده از  رژیم غذایی متعادل و متعادل – با انتخاب گزینه های غذایی سالم و تماشای آنچه که می خورید، می توانید خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید. یک استراتژی خوب این است که رژیم غذایی خود را بر روی میوه ها، سبزیجات و سایر منابع گیاهی مانند لوبیا و دانه های جامد پایه ریزی کنید و مصرف گوشت و مشروبات الکلی خود را محدود کنید.

در هر روز به نحوی فعالیت ورزشی داشته باشید . ورزش می تواند به سرطان کمک کند، و لازم نیست که آن را رسمی یا خسته کننده بدانیم. بهترین روش این است که  شما از فعالیت بدنی  لذت ببرید و تلاش کنید حداقل برای انجام آن حداقل 30 دقیقه در روزورزش  کنید. با استفاده از این طرح، شما به مزایای سلامتی قابل توجهی از جمله کاهش وزن (در صورت لزوم) خواهید رسید. پاداش: به احتمال زیاد خواهید دید که انرژی بیشتری دارید و احساس خوبی هم دارید.
محقق و متر جم : مریم طباطبائی

منبع :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: