روش های درمانی موثر برای ریزش مو

0

های درمانی موثر در ریزش مو - روش های درمانی موثر برای ریزش مو

روش های درمانی موثر برای ریزش مو

روش های درمانی موثری برای برخی از انواع ریزش مو وجود دارد. اما گاهی اوقات ریزش مو دائمی است. با برخی روش ها مانند آلوپسی ریزش مو امکان رشد مجدد مو بدون نیاز به درمان در طول یک سال وجود دارد.
روش های درمانی برای ریزش مو عبارتند از دارو، جراحی، لیزر درمانی، کلاه گیس .  پزشک ممکن است با ترکیب  این روشها به بهترین نتیجه دست یابد . هدف از درمان  بهبود رشد مو ، کم کردن ریزش مو و یا پنهان کردن بخش هایی که دچار ریزش شده اند ، می باشد.
داروها :
اگر علت ریزش موهایتان وجود یک بیماری در بدن باشد، درمان این بیماری ضروری است. درمان این بیماری ها شامل استفاده از داروهای کاهش دهنده ی التهاب  و تضعیف کننده سیستم ایمنی می شود، مانند پردنیزون . اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده باشد، پزشک مصرف آن دارو را حداقل به مدت 3 ماه ممنوع می کند.
داروهایی برای درمان طاسی در بازار موجود می باشد. دو داروی تایید شده توسط سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) برای درمان ریزش مو وجود دارد که عبارتند از:
مینوکسیدیل( Rogaine )   : این دارو در واقع یک مایع یا فوم است که بدون نسخه پزشک موجود می باشد و می توانید دو بار در روز بر روی موهای خود استفاده کنید و به رشد آنها کمک کرده و از ریزش بیشتر آنها جلوگیری کنید. این دارو قابل استفاده برای مردان و زنان است. با این روش درمانی، برخی افراد رشد مجدد موهای خود را تجربه می کنند و یا ریزش موهای آنها کمتر می شود ویا هر دو اتفاق می افتد. تاثیر این دارو در 16 هفته به اوج می رسد و ادامه مصرف دارو برای تاثیر مداوم آن لازم است.
عوارض جانبی احتمالی این دارو عبارتند از رشد موهای زائد بر روی پوست مجاور دست و صورت و سریع تر شدن ضربان قلب.
فیناستراید (Propecia) : این دارو فقط برای مردان قابل استفاده است و به شکل قرص مصرف می شود. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند، سرعت ریزش موهای آنها کمتر شده است و رشد موهای جدید را نیز مشاهده کرده اند. برای به دست آوردن تاثیر بهتر دارو، بهتر است مصرف آن را ادامه دهید.
برخی عوارض داروی فیناستراید که به ندرت بروز می کند، عبارتند از کاهش میل جنسی و اختلال در عملکرد جنسی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات. خانم های باردار باید از دست زدن به قطعات خرد شده این قرص خودداری کنند.
جراحی :
در بیشتر انواع ریزش موی دائمی، تنها قسمت بالای سر تحت تاثیر قرار می گیرد. پیوند مو و یا جراحی و ترمیم مو می تواند قسمت بیشتر موهای ریخته شده را بازگرداند.
در این روش، جراح بخش های کوچکی از پوست را که دارای تعداد کمی مو هستند، از پشت یا طرفین سر برمی دارد. سپس آن ها را در قسمت های طاس سر می کارند. معمولا قبل و بعد از جراحی داروهای ریزش مو برای بیمار تجویز خواهد شد تا نتایج بهتری از جراحی حاصل شود. فرایندهای جراحی برای درمان طاسی گران و دردناک هستند. عوارض جانبی ناشی از آن هم عفونت و زخم می باشند.
کلاه گیس
ممکن است استفاده از کلاه گیس را به دیگر روش های درمانی ترجیح دهید و یا ممکن است روش های درمانی بر روی شما تاثیری نداشته باشند. با استفاده از این روش می توان بخش طاس سر را به طور دائم یا موقت پوشاند. کلاه گیس ها و موهایی موجود هستند که مشابه موی طبیعی به نظر می رسند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - روش های درمانی موثر برای ریزش مو پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - روش های درمانی موثر برای ریزش مو پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - روش های درمانی موثر برای ریزش مو نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

مترجم : مرضیه کبیری فر

منبع : http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/basics/treatment/con

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: