رنگ های مختلف پوست و دلیل ایجاد آن

0
دلیل وجود رنگ های پوستی مختلف چیست؟

رنگ های مختلف پوست

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - رنگ های مختلف پوست و دلیل ایجاد آن پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - رنگ های مختلف پوست و دلیل ایجاد آن پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - رنگ های مختلف پوست و دلیل ایجاد آن نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

رنگ پوست می تواند با تن هایی از خیلی روش تا بسیار تیره وجود داشته باشد و گاهی طیفی رنگی میان آن ها باشد. این رنگ به دلیل ماده ای به نام ملانین است که در لایه ی اپیدرم وجود دارد. برخی از مردم از آن با نام رنگدانه یاد  می کنند.

در این قسمت پرده از حقایقی در رابطه با ملانین بر میداریم، با ما همراه باشید:

tecido epitelial 26 638 300x225 - رنگ های مختلف پوست و دلیل ایجاد آن
جایگاه ملانین در سطح پوست
  • برخی از افراد نسبت به سایرین ملانین بیشتری در پوست خود تولید می کنند. همه تقریبا به در تعداد سلول های پوستی برای ساخت ملانین مشترک هستند، در مقدار تولید این ماده اشتراکی ندارند.
  • هر چقدر میزان ملانین در پوست شما بیشتر شود، پوستی تیره تر خواهید داشت. مقدار تولید ملانین به ژنی دارد که شما از والدین خود به ارث برده اید.
  • دلیل برنزه شدن و سوختن پوست شما، ملانین است. زمانیکه از خانه در یک روز آفتابی خارج می شوید، بدن شما شروع به ساخت ملانین بیشتری می کند. این اتفاق به دلیل از خود گذشتی ملانین برای محافظت از پوست شما در برابر تابش شدید خورشید از طریق جذب آن ست. آما ملانین به اندازه ی کافی در حفاظت از پوست شما قدرتمند نیست، خصوصا اگر پوستی روشن دارید و اشعه های فرابنفش نور خورشید وارد هسته های سلولی شده و به DNA شما آسیب می زنند و در نتیجه افراد تدریجا به سمت سرطان های پوستی سوق پیدا می کنند. به مرور زمان که متوجه تیره شدن رنگ پوست و یا آفتاب سوختگی آن می شوید، به این معناست که پوست شما آسیب دیده است، در نتیجه حمام آفتاب گرفتن به مدت طولانی و مداوم ایده ای کاملا اشتباه است. شما باید همیشه پوستتان را با کرم های ضد آفتاب از اشعه ی فرابنفش خورشید محافظت کنید. افراد با پوست تیره چروک کمتری در پوست خواهند داشت، وکمتر به سرطان های پوستی دچار خواهند شد، چراکه ملانین بیشتری در پوست دارند. با این حال آن ها نیز به این مشکلات دچار خواهند شد، پس همه به مراقبت از پوست خود در شرایط مختلف نیاز دارند.

 

لینک منبع

محقق: میترا کرمانیان

تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لینک ویدئو


 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: