درم ابریژن چیست ؟

0
ابریژن 2 300x148 - درم ابریژن چیست ؟
درم ابریژن چیست ؟

درم ابریژن تکنیکی است که از یک برس سیمی یا یک چرخ الماس با لبه های خشن استفاده می شود تا سطح بیرونی پوست را لایه های برداری کند . برس یا چرخ به سرعت می چرخند تا لایه های فوقانی پوست را بردارند . این فرایند پوست را زخمی کرده و ممکن است موجب خونریزی پوست شود . با بهبود زخم ، پوست جدید جایگزین پوست آسیب دیده می شود .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - درم ابریژن چیست ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - درم ابریژن چیست ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - درم ابریژن چیست ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عواملی که عمق سطح پوست را تحت تاثیر قرار می دهد عبارتند ازمیزان زبری برس ، سرعت چرخش آن برروی پوست ، مقدار فشار وارد شده به پوست و مدت زمان انجام فرآیند ، شرایط و ویژگی های پوست .

شایع ترین ناحیه ای که توسط درم ابریژن تحت درمان قرار می گیرد ، صورت است .اما نواحی دیگر پوست را می توان با این روش درمان کرد. درم ابریژن معمولا برای بهبود جای زخم آکنه و خطوط ریز اطراف دهان استفاده می شود . همچنین از این روش برای درمان بینی بزرگ شده در نتیجه روزاسه و نوعی بیماری التهابی پوست استفاده می شود.

 

چگونگی انجام درم ابریژن

نواحی که قرار است تحت درمان قرار گیرد ، مشخص و پاک می شوند .معمولا قبل از درمان از یک بی حسی موضعی (مانند لیدوکائین) استفاده می شود و به مدت 30 دقیقه کیسه های یخ را روی پوست قرار می دهند . گاهی اوقات ممکن است از اسپری منجمد کننده برای سفت کردن پوست و خراش عمیق تر استفاده می شود . برای خراش عمیق تر و یا اگر قرار باشد کل صورت تحت درمان قرار گیرد ، ممکن است از بیهوشی های قوی تر، مسکن ها، آرام بخش ها و یا بی حس کننده های عمومی استفاده شود .

یک بخش کوچک در زمان کوتاهی درمان می شود. اسپری خنک کننده (در صورت نیاز) چند ثانیه قبل از درمان استفاده می شود و سپس چرخش چرخ یا برس برای لایه برداری پوست استفاده می شود . گاز استریل برای جلوگیری از خونریزی استفاده می شود و نواحی درمان شده توسط پانسمان تمیز یا پماد پوشیده می شود .

عمل درم ابریژن همیشه در مطب دکتر و به صورت سرپایی انجام می شود.

 

انتظارات شما پس از جراحی

مدت زمان بهبودی پس از انجام درم ابریژن به اندازه و ناحیه ی تحت درمان بستگی دارد .به عنوان مثال اگر تمام صورت تحت درمان قرار گیرد زمان بیشتری برای بهبود نیاز است به علاوه هرچه عمیق درم ابریزن بیشتر باشد ، مدت زمان بهبودی نیز بیشتر خواهد بود .

به طور کلی، رشد مجدد پوست طی 5 تا 8 روز اتفاق می افتد. پوست جدید به رنگ صورتی یا قرمز خواهد بود ، که معمولا طی 6 تا 12 هفته محو می شود . تا آن زمان می توان با استفاده از کرم های آرایشی پوست خود را به رنگ طبیعی در آورید .

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

بسیاری از افراد در زمان انجام درم ابریژن دچار درد نمی شوند و کم و پس از عمل خیلی سریع می توانند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند .اما در برخی افراد نیاز به مصرف ضد درد هاست . اگر پوست متورم شود ، برای کاهش تورم از کورتیکواستروئید مانند پردنیزولون استفاده می شود.

 

مراقبت مناسب از پوست در دوران بهبودی از اهمیت بالایی برخوردار است . این مراقبت عبارت است از :

تمیز کردن پوست چندین مرتبه در روز برای پیشگیری از عفونت و بهبود پوسته پوسته شدن صورت که گاهی اوقات اتفاق می دهد .
تغییر پماد یا پانسمان بر روی زخم برای مرطوب نگهداشتن پوست و بهبودی سریعتر.
اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از لایه برداری و استفاده از کرم های ضد آفتاب روزانه . پوست جدید نسبت به نور خورشید بیشتر مستعد ابتلا به آسیب است.
اگر سابقه عفونت با ویروس هرپس سیمپلکس را داشته باشید ، داروی ضد ویروسی به نام آسیکلوویر برای جلوگیری از عفونت تجویز می شود .
پس از انجام این درمان ملاقات های منظم با پزشک لازم خواهد بود تا فرآیند بهبود پوست و رشد مجدد سلول های کنترل شده و عوارض ها و پیامدهای درمان نیز مورد پیگیری قرار گیرند .

 

گرآورنده : مرضیه کبیری فر

برای مشاهده منبع اینجا را کلیک کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: