جراحی پلاستیک – 10 حقیقت مهم در مورد جراحی پلاستیک که بهتر است بدانید.

0

جراحی پلاستیک 

جراحی پلاستیک یک عمل پزشکی است که برای بهبود ویژگی های زیبایی بدن یا ترمیم قطعات بدن که به علت حوادث آسیب دیده است، مورد استفاده قرار می گیرد. جراحی پلاستیک شامل جراحی زیبایی و غیر زیبایی، جراحی بازسازی، جراحی زیبایی، میکرو جراحی و … می باشد. گرچه عمل جراحی پلاستیک از زمان های قدیم انجام شده است، در ذهن افراد زیادی افسانه ها و تصورات غلط وجود دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - جراحی پلاستیک - 10 حقیقت مهم در مورد جراحی پلاستیک که بهتر است بدانید. پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - جراحی پلاستیک - 10 حقیقت مهم در مورد جراحی پلاستیک که بهتر است بدانید. پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - جراحی پلاستیک - 10 حقیقت مهم در مورد جراحی پلاستیک که بهتر است بدانید. نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در حقیقت جراحی پلاستیکی یک نوع جراحی غنی  و شگفت انگیز است که از زمان  مصریان باستانی تا زمانالان  وجود داشته است.

در اینجا 10 مورد جالبی در مورد جراحی پلاستیک وجود دارد:

جراحی پلاستیک بخش بزرگی از فرهنگ آمریکایی است. ما در مورد بسیاری از فعالیت های زیبایی مشهور در اغلب مجلات می شنویم.شمار زیادی از افراد مشهور وجود دارد ; که جراحی پلاستیک برای آنها موضوع جالبی است.

کلمه “پلاستیک” در جراحی پلاستیک از کلمه یونانی “plastikos” پلاستیکو  مشتق شده است. Plastikos به معنای ریختن یا دادن فرم است. از این رو، اعتقاد بر اینکه این جراحی پلاستیک یک مصنوعی است، فقط تصور غلط است.

با این حال،  جالب است که بدانیم  در مورد تاریخچه عمل پزشکی چیست؟ همیشه حس کنجکاو در مورد آن؟ آیا می دانید که اولین پیوند کامل صورت صورت گرفت؟ یا می دانید چطور کارهای بینی در ابتدا انجام شد (اشاره: این شامل ابزار جالب است)؟

در اینجا 10 واقعیت جالب در مورد جراحی پلاستیک ارائه  شده است که تکامل شگرف انسان و پیشرفت های فنی را از طریق تاریخ نشان می دهد:

1- تاریچه جراحی پلاستیک

همیشه در مورد کلمه “پلاستیک” در جراحی پلاستیک تعجب می کنم؟ به نظر می رسد انتخاب نام عجیب برای یک روش پزشکی است.منشاء کلمه ممکن است به معنای اصطلاح کمک کند. کلمه “پلاستیک” در جراحی پلاستیک از کلمه یونانی “plastikos” مشتق شده است. Plastikos به معنای ریختن یا دادن فرم است.اگر شما در موردجراحی پلاستیک همین طور فکر می کنید، دقیقا همان چیزی است که جراحان زیبایی انجام می دهند! آنها دوباره شکل می دهند و فرم های جدیدی در بدن ایجاد می کنند (مانند مجسمه سازانی که با سنگ های رس و سنگ برای ایجاد شاهکارها کار می کنند)وقتی پلاستیک فکر می کنید، از سطوح خارجی هم فراموش کنید این نوع جراحی بیشتر شبیه ساختن یک قطعه از هنر است.

انگلیسی ها در قرن هجدهم از تکنیک های جراحی پلاستیک استفاده می کردند، زمانی که آنها یک مرموز هند را دیدند که بینی یک راننده بریتانیایی را تعمیر می کرد. آنها عمل جراحی باستانی را به تصویب رساندند و برخی از پیشرفت ها را در آن ایجاد کردند. از آن زمان، عمل جراحی پلاستیک در تقریبا تمام اروپا صورت گرفته است.

 

2- چرا جراحی پلاستیک 

جراحی پلاستیک عمل جراحی است که متخصص در بازسازی و تعمیر پوست و بافت آسیب دیده است. آسیب بافتی می تواند به علت آسیب، جراحی یا هر گونه اختلال تولد ایجاد شود. هدف اصلی جراحی پلاستیک این است که شکل و عملکرد پوست آسیب دیده را بازنشانی کرده و به این شکل  طبیعی تر نظر می رسداست. استفاده دیگر از جراحی پلاستیک، از طریق یک هدف ثانویه بهبود ظاهر هر یک از قطعات بدن شما است.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

جنگ جهانی اول نقش مهمی در توسعه تکنیک های جراحی پلاستیک و نوآوری ها ایفا کرد. در نهایت به عنوان یک شاخه قانونی از علوم پزشکی در این زمان دنبال شد.جنگ ترسناک یک جنگ ستراتیژی مشترک بود که به طور جدی به محافظت از سربازان از آتش سلاح های کوچک کمک کرد، اما در مواقع آسیب پذیری به چهره و گردن نیز از بین می رفت. خلبانان و مسافرانشان نیز با آسیب های صورت بی سابقه مواجه می شوند: فک های شکسته، بینی های جدا شده یا زخم های مربوط به بخش  جمجمه حاصل این جنگ بود. جراحان مجبور شدند نوآوری را برای رسیدگی به این نوع جدیدی از جنگ های معمول جنگ انجام دهند.در اینجا یک جدول زمانی کوتاه است (نسخه گسترش یافته در انتهای مقاله قرار دارد):

1910: دکتر هیپولیت Morestin نقش برجسته در آموزش جراحی  جنگ جهانی دوم، مدیریت عمل جراحی پلاستیک ارتش فرانسوی در بیمارستان نظامی Val-de-Grace به عهده داشت.

1910: دکتر ویلیا بلر تکنیک های نوآورانه ای را در مورد پیوند پوست منتشر می کند. او در ایجاد چندین مرکز آموزشی و نظامی برای جراحی پلاستیک قبل و بعد از جنگ جهانی دوم کمک کرده است.

1910-1919: دکتر وارثت کازانجیان، یکی از بنیانگذاران جراحی پلاستیک مدرن، پیشگامان تکنیک های جراحی فک فوقانی و فشرده در طول جنگ جهانی اول بود که  توسط او به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

1924: دکتر جان دیویس اولین برنامه آموزش رسمی و کمک در جراحی پلاستیک در جان ها پکینز را تاسیس می کند. او همچنین به عنوان اولین استاد جراحی پلاستیک در ایالات متحده منصوب شده است.

3- جراحی در روم باستان 

در روم باستان، جراحی پلاستیک به عنوان وسیله ای برای حذف زخم ها آغاز شد. مردم در رم از زخم های خود در پشت می ترسیدند، همانطور که شرم آور در نظر گرفته می شد و نشان می داد که یک مرد در طول جنگ خود را پشت سر گذاشته است. – به این ترتیب، آنها با استفاده از روش های جراحی زیبایی پلاستیک، اسکار خود را از دست می دهند.

در روم باستان، جراحی پلاستیک نیز به اهداف بازسازی برای سربازان زخمی رسید. با این حال، آن را اغلب برای صرفه جویی در لوازم آرایشی نیز استفاده می شود. بردگان در آن زمان بر روی پشتشان شلاق زدند. پس از آزاد شدن، این بردگان امیدوار بودند با حذف این زخم ها، اثرات قابل مشاهده گذشته خود را پاک کنند. زنان گاهی اوقات عمل جراحی گوش برای اصلاح پروانه های کششی از گوشواره های سنگین و آویزان گوش می دهند.نوآوری های جدید در تکنیک های جراحی پلاستیک در طول جنگ جهانی آغاز شد. همانطور که تعداد زخمیان عظیم بود، جراحان مجبور به بداهه سازی شدند. این به نوآوری های جدید و توسعه تکنیک های جراحی منجر شده است.

مصری ها مجبور به انجام تغییرات جراحی در بدن مرده خود بودند و نه در آن زندگی می کردند. آنها برای قرار دادن استخوان های کوچک و تعداد کمی از دانه ها به بینی مرده ها با توجه به شناختن آنها در زندگی پس از مرگ آنها را استفاده می کردند. مومیایی ها  با استفاده از باند های شبیه به شیوه های مدرن روزه بود.

4- اولین جراحی پلاستیک پستان 

اولین جراحی پلاستیک در آلمان برای یک خواننده که رشد پستانش را از دست داده بود انجام شد. خوشبختانه، او رشد چربی، لیپوما روی پشت او داشت، که برداشته شده و به پستان او پیوند زده شد. نکته مهم این است که این نوع جراحی پلاستیک سینه در آلمان در سال 1895 به خواننده نامتقارن انجام شد. بافت از پشت او برداشته شد و به پستان او پیوند زده شد.تقویت پستان از آن به بعد خوشبختانه پیشرفت کرده است. اکنون می توانید شکل و اندازه مناسب بدن خود را انتخاب کنید.
در واقع، متخصصان جراحی پلاستیک همه بخش های پستان بیماران را به عنوان مزیت پیشرفته ترین سیستم تصویربرداری VECTRA® 3D ارائه می دهد که به بیماران اجازه می دهد تا تصاویری از چگونگی نگاه آنها به ایمپلنت ها را حتی قبل از اینکه تصمیم به عمل جراحی پیدا کنند، ارائه دهند.

5- انجام اولین عمل جراحی پلاستیک بینی

اولین عمل جراحی پلاستیک در بینی بیشتر می شود – انجام شده در هند باستان در 600 B.C.پوست از سایر قسمتهای بدن (عمدتا گونه یا پیشانی) برداشته شده و برای تغییر شکل بینی مورد استفاده قرار می گیرد.لوله های چوبی در  سوراخ  بینی شده در طول فرایند درمان قرار داده شده است. اما  خوشبختانه امروزه ودر حال حاضر هیچکس مجبور نیست که از این لوله های چوبی در بینی خود استفاده کند و بهبودی در نهایت حدود دو هفته طول می کشد.

6- دو مورد از جراحی های پلاستیک محبوب در جهان 

تغییر شکل بینی و افزایش سینه دو جراحی و از نوع  پلاستیک محبوب ترین در سراسر جهان است.91٪ از افراد درگیر در جراحی پلاستیک زنان هستند.جراح ایتالیایی قرن 15th، Gaspare Tagliacozzi به عنوان پدر جراحی پلاستیک روزانه در نظر گرفته می شود.

7- شیوع جراحی پلاستیک در کشور های غربی 

بیل کلینتون، رئیس جمهور ایالات متحده، برای اولین بار در این باره اعلام کرد که یک لایحه که هزینه های جراحی های پلاستیک را تحت پوشش بیمه قرار می دهد. در سال 1998، رئیس جمهور کلینتون قوانینی را تصویب کرد که شرکت های بیمه باید پوشش هزینه های جراحی پستان را پس از ماستکتومی انجام دهند.

این قانون همچنین برای افزایش تقارن، افزایش پستان را نیز پوشش داده شده است.

8- مهمترین تکنیک های جراحی پلاستیک 

برخی از رایج ترین روش ها عبارتند از: رینوپلاستی که شامل تغییر اندازه یا شکل بینی و ریتی دیکتومی است که همچنین به عنوان چهره سازی شناخته می شود.البته، بسیاری از روش های دیگر وجود دارد، درست مثل بسیاری از افراد مشهور که خود را زیبایی تغییر داده اند وجود دارد.با این حال، مردمبیشتر دوست دارند و ترجیح می دهند که عمل جراحی پلاستیک برای شهرت  انجام دهند. از آنجایی که این روند در حال تبدیل شدن به محبوبیت است، روزهای جراحی پلاستیک که از نظر جراحی برطرف می شوند، به سرعت به پایان می رسد.

با استفاده از تکنیک های جراحی پلاستیک در قرن هفدهم ، یک سنگ تراش در هند یک راننده بریتانیایی را جراحی کرد. در ماه اکتبر 1749 مجله ” جانسن ” یمک نامه ساده توسط یک جراح بریتانیایی به نام لوکاس منتشر کرد. در این گزارش مشهور ، لوکاس یک روش عملیاتی را که برای بازسازی بینی یک صاحب گوساله بریتانیایی  بود که بینی او زخمی شده بود. پس  این از آن یک عمل جراحی دیگر بر روی در مورد یک مرد هندی انجام شد. یک جراح بریتانیایی ، تحت تاثیر این دو داستان جراحی ترمیم بینی را ابداع کرد. و از این طریق روش جراحی مجدد به اروپا آمد.

9- روش ها متفاوت جراحی پلاستیک

در اکتبر 1794، مجله “جانسن” یک نامه ساده توسط یک جراح بریتانیایی به نام لوکاس منتشر کرد. در این گزارش مشهور، لوکاس یک روش عملیاتی را که برای بازسازی بینی یک راننده گوساله بریتانیایی Cowasjee، که بینی او توسط دشمن زخمی شده بود، برای مجازات او برای حمل و نقل مواد غذایی به نیروهای هند شرقی بریتانیا توصیف کرد.

10- جراحی پلاستیک نوین

مصری های باستانی از تغییرات جراحی بر روی جسد خود استفاده می کردند.به عنوان مثال، مومیایی Ramses II با داشتن یک استخوان کوچک و تعدادی از دانه های داخل بینی به جراحی تغییر کرد تا اطمینان حاصل شود که ویژگی برجسته آن در زندگی پس از مرگ قابل تشخیص است.مومیایی ملکه نونیتم نیز دارای باند هایی در گونه ها و شکم خود بود که به همان معنی است که جراحان پلاستیک مدرن سیلیکون را به یک بدن تزریق می کنند.

تکنیک لیپوساکشن مدرن برای حذف چربی در سال 1977 توسط دکتر یو-جرارد ایلووز در فرانسه طراحی شده است. پزشکان  برای اولین بار این جراحی را بر روی زن انجام داد که رشد چربی در پشت قرار داشت.این جراحی تاریخ را به وجود آورد زیرا این چربی بدون زخم در پشت زن برداشته شد.

یک جراح پلاستیک در نیویورک، به نام دکتر کیت Durante، یک فرم جدید از پیوند مو ایجاد کرده است. این یک نوع پیوند ابرو است، که او آن را “Cara Package” نامگذاری می کند و به نام Cara Delevingne نامگذاری شده و با قیمت 7،500 دلاری عرضه می شود. کارا مدل دنباله ای است که نقش اصلی را در Paper Towns، سازگاری فیلم رمان جان گرین، به دست آورد. ابروهای ضخیم او بخشی از سبک امضا خود است، و ثابت می کند که زنان نیازی به تمیز کردن گوش خود نداشته اند تا چهره هایشان به زرق و برق دار نگاه کنند.

با هر عمل جراحی، ممکن است عوارضی ایجاد شود که به اندازه کافی برای ترساندن هر کسی است. هر زمان که کسی موافقت کند که بدن خود را تحت تاثیر قرار دهد، همیشه خطرات وجود دارد. صرف نظر از اینکه شما طرفداران مشتاق عمل جراحی پلاستیک هستید یا اگر هرگز رویای تغییر بدن زیبای خود را ندیدید، در اینجا برخی از واقعیت های مربوط به جراحی پلاستیک که شما را شوکه می کند.

هزاران نفر از کسانی که از جراحی پلاستیک استفاده کرده اند به منظور شکل دادن به ویژگی های خود احساس اطمینان بیشتری نسبت به ظاهر خود دارند. بعضی از افراد از جراحی پلاستیک استفاده می کنند تا دقیقا مانند افراد مشهور مورد علاقه خود نگاه کنند.

در ادامه مطالب دیگری وجود دارد که در رابطه با جراحی پلاستیک در مقالات بعدی ارائه می دهیم.

محقق و مترجم : مریم طباطبائی 

منبع :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: