خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

0

محتوای صفحه (قابل کلیک)

جواب تمام سوالات شما درباره تزریق پی آر پی PRP اینجاست.

prp 1 300x114 - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)
تزریق پی آر پی

دانشمندان علم پزشکی همیشه به دنبال بهترین روش های درمانی بی عارضه بوده اند. یکی از این روش ها PRP می باشد. وقتی ماده ای از بدن خود شخص تهیه شود، عوارض کمتر و ایمنی بیشتری برای آن شخص دارد. متن زیر بسیار جامع است و تمامی موضوعات پی آر پی را پوشش داده تا پاسخگوی تمامی پرسش های شما باشد. کافیست به فهرست عناوین نگاهی بیاندازید و مورد دلخواه خود را انتخاب نمایید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین) پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین) پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین) نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فهرست مطالب تزریق پی آر پی

  1. مقدمه و تعریف پی آر پی PRP
  2. تاریخچه پی آر پی PRP و تفاوت آن با فیلرهای دیگر
  3. کاربردهای متفاوت پی آر پی PRP
  4. روش آماده سازی پی آر پی PRP
  5. چند سوال و جواب درباره PRP
  6. خلاصه مطلب

1. مقدمه و تعریف پی آر پی PRP

واژه PRP مخفف Plasma-rich Paltelet به معنی پلاسمای پر از پلاکت های خونی می باشد. برای آشنایی با PRP باید کمی درباره خون و اجزاء آن بدانیم.

تزریق پی آر پی: اجزاء خون انسان

human blood components - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

 خون انسان سه جزء اصلی دارد: پلاسما، سلول های خونی قرمز و سفید و پلاکت

  • پلاسما: مایع پلاسما از 29 درصد آب، 7 درصد پروتئین های آلبومین، گاما گلوبین، عامل ضد هموفیلی، عوامل لخته کننده خون، یک درصد نمک های معدنی، قند، چربی، هورمون ها و ویتامین ها تشکیل شده است.
  • مایع خون حاوی سلول های قرمز (اِریتروسیت ها erythrocytes) و سلول های سفید خونی (لوکوسیت ها leucocytes)سلول های خونی قرمز با داشتن پروتئین هموگلوبین اکسیژن را از ریه ها به بدن می رسانند. آنها دی اکسید کربن را از بدن دور و به ریه ها برای بازدم بازمی گردانند. سلول های سفید با عفونت ها مبارزه می کنند. آن ها به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. این سلول ها پنج نوع مختلف دارند.
  • پلاکت ها (thrombocytes) که به لخته شدن خون (برای مثال، هنگام زخم یا جراحت پوست) کمک می کنند.

رابطه ی تزریق پی آر پی با مغز استخوان/ سلول بنیادی

bone marrow - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

نکته: تمام سلول های خون در مغز استخوان ساخته می شوند. مغز استخوان یک ماده اسفنجی در مرکز استخوان است. سلول های خونی در مغز استخوان به عنوان سلول بنیادی (stem cell)(کلیک کنید) ساخته می شوند. تمام سلول های خونی قرمز یا سفید و پلاکت ها از همین سلول های بنیادی رشد می کنند.

به سلول های خونی نابالغ بلاست (blast) می گویند. برخی بلاست ها در مغز استخوان می مانند تا بالغ شوند. برخی دیگر به قسمت های دیگر بدن می روند تا تبدیل به سلول های بالغ و کاربردی شوند.

تزریق پی آر پی: پلاکت های خونی (thrombocytes /platelets)

platelets - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

پلاکت ها ذراتی بی رنگ و شبیه به سلول هستند. از نظر اندازه، از سلول های خونی سفید یا قرمز کوچکتر هستند. تعداد پلاکت ها از تعداد سلول های قرمز کمتر است. نسبت پلاکت ها به سلول های قرمز 1 به 20 است. پلاکت ها به پروتینهای لخته کننده خون متصل و با جمع شدن در محل آسیب دیده، مانع از نشت خون از رگها می شوند. تعدا پلاکت ها باید متعادل باشد.

نکته: پلاکتِ کمتر از حد معمول سبب کبودی و خونریزی می شود. پلاکت بیش از حد معمول سبب سکته یا حمله قلبی می شود.

تزریق prp : ارتباط خون با پیری یا جوانی

پیری بر مغز استخوان و سلول های خونی اثر می گذارد. مقدار چربی در مغز استخوان با چربی اضافه بالا می رود. که به معنی مغزاستخوانِ کمتر برای تولید سلول های کاربردی بدن است. در نتیجه، سلول های خونی که مسئول جوان ماندن و شادابی ما هستند تحلیل می روند. اکنون سوال زیر مطرح می شود.

سوال: آیا پلاسمای خون غنی از پلاکت را می توان برای جوانسازی به کار برد؟

plasma rich platelets - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

پاسخ: بله. پلاسمای خون غنی از پلاکت برای جوانسازی PRP نام دارد. PRP به صورت جداگانه از خون بدن فرد گرفته می شود. پس از طی یک سری مراحل جداسازی، پلاسمای حاوی پلاکت دوباره به نقاط خاصی از بدن همان فرد تزریق می شود.

2. تاریخچه تزریق پی آر پی و مزایا نسبت به فیلرهای دیگر

prp rejuvenation - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

سال هاست که از PRP در ارتوپدی، دندانپزشکی و جراحی پلاستیک استفاده شده است. اکنون PRP برای التیام زخم ها و جوانسازی پوست و صورت نیز به کار می رود. طبق مطالعات 30 ساله، تزریق PRP به تولید کلاژن و کاهش آفتاب سوختگی و پیری پوست کمک می کند. افزایش تعداد پلاکت ها تا حد معینی در پلاسمای خون به رشد و تکثیر سلول های پوستی کمک می کند.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

ترکیب پی آر پی با لیزردرمانی فرکشنال

از PRP می توان همراه با لیزر (برای مثال، فرکشنال) برای جوانسازی پوست بهره گرفت.

تزریق پی آر پی چگونه به جوانسازی پوست کمک می کند؟

غلظت بهینه PRP نامشخص است. اما در روش های فعلی آماده سازی PRP، بین 300 تا 700 درصد غنی سازی انجام می شود. غلظت های پلاسما شامل بیش از  1000,000 پلاکت در میکرولیتر می باشد. در آماده سازی PRP، یک سری عامل های رشد سلول از پلاکت های تغلیظ شده برداشت، جمع آوری و به بدن تزریق می شوند. برای مثال، عامل انتقال رشد (TGF)، عامل رشد عروقی اندوتلیال VEGF (لایه نازکی از سلول های واقع در سطح داخلی رگ های خونی و لنفی)، عامل رشد شبه-انسولین (IGF). این عامل های رشد به انتقال، اتصال و تکثیر سلول های جوانسازی یا التیام زخم کمک می کنند.

سوال: تفاوت های درمان با PRP با ژل ها یا فیلرهای دیگر در چیست؟

different fillers and injectors - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

  • فیلرها (ژل) ی اسید هیالورونیک مانند رستیلان و ژودرم (Restylane و Juvederm) از مواد جامد تشکیل شده اند. این مواد جامد خطوط را پر و چین ها را باز می کنند. این فیلرها برای نرم سازی خطوط عمیق مانند خطوط دور دهان یا حجیم کردن لب ها فایده دارند. از 6 تا 18 ماه اثر دارند. برای اثرگذاری خوب باید دوباره تزریق شوند. مواد هیالورونیک پس از تولید حداکثر تا یک ماه کارآیی دارند. حتی برخی شان پس از دو هفته از تولید تا 50 درصد اثرگذاری خود را از دست می دهند. شرایط نگهداری این مواد محدود است.

    مزایای پی آر پی نسبت به ژل ها و فیلرها،  اسید هیالورونیک(کلیک کنید)

    1. در مقایسه با ژل و فیلر، PRP از سلول های بدن خودمان تهیه می شود. یعنی، احتمال بروزعوارض جانبی را حذف می کند. PRP ظرف حداکثر یکساعت آماده سازی شده و به بدن تزریق می شود.

2. پی آر پی  کلاژن خود بدن را برای رشد در کل صورت تحریک می کند. یعنی، فقط برای بهبود چین و چروک ها در یک منطقه خاص نیست. برای کل صورت است.
پی. آر. پی. برای افزایش حجم اجزاء فرورفته صورت و گونه، نرم کردن گودی زیر چشم، بهبود حالت پوست، سفت کردن پوست و بهبود بافت پوستی، پرکردن نقاطی که با اسیدهای هیالورونیک قابل دسترسی یا ایمن نیستند.

3. رستیلان و ژوودرم خطوط و چین های خاص را بهبود می دهند. PRP حجم کل، پر شدن، و حالت پوست را بهبود می دهد. PRP به جای چین و چروک های عمیق و انفرادی، برای بهبود کیفیت کلی، سفتی و بافت پوست کاربرد دارد.

ترکیب پی.آر.پی. و فیلرهای اسید هیالورونیک (ژل)

نکته: اسیدهای هیالورونیکِ رستیلن و ژودرم را می توان همراه با PRP به کار برد. زیرا این دو برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. ترکیب PRP با تزریق ژل های هیالورونیک خیلی بهتر به جوانسازی کمک می کند.

3. انواع کاربردهای پی آر پی

  • بهبود حالت و بافت پوست
  • سفت کردن پوست
  • نرم سازی خطوط لبخند و روزنه های پوست
  • درمان کبودی و گودی زیر چشم ها
  • پر کردن گونه ها
  • جوانسازی واژن و بهبود رضایت جنسی (تزریق به G-spot و C-spot) با کاهش خشکی واژن
  • تزریق PRP به شکاف واژن و کاهش درد در حین مقاربت جنسی. پیش از تزریق PRP تست خون برای بررسی موارد زیر انجام می شود: غدد آدرنال و تیروئید، سوخت و ساز، میزان اسید اوریک، بارداری، سلامت بدن و غیره.
  • درمان پارگی عضلات و رباط ها، تاندون ها
  • درمان منیسک زانو
  • درمان آرتروز ملایم مفصل
  • کمک به رشد و تکثیر سلول های استخوان پشتیبان دندان(alveolar bone)

استخوان های alveolar از ساختار هر یک از دندان ها حمایت می کنند. این استخوان از رشد سلول فولیکول (ریشه) دندان تولید می شود. همچنین، ترکیب PRP با پیوند اتوژنی (خودجوش) استخوان برای تولید طبیعی استخوان، رفع شکنندگی و پیوند مفاصل فایده دارد. غلظت های پایینِ PRP (1 تا 5 درصد) سبب رشد و تکثیر سلول های استخوان Alveolar دندان ها می شود.

 

4. روش آماده سازی پی آر پی PRP

plasma rich platelets - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

خون هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد. بنابراین، غلظت خون، مقدارپلاسما،  تعداد سلول های خونی و پلاکت های افراد فرق دارند. آماده سازی PRP چند مرحله ای می باشد. در زیر یکی از روش های آماده سازی PRP را توضیح می دهیم.

آماده سازی PRP حدود 30 دقیقه طول می کشد. خون از بدن گرفته می شود. این خون در لوله استریل حاوی چند میلی لیتر محلول اسید-سیترات-دکستروACD-A (نسبت حجمی 1 به 4 ) جمع آوری می شود. محلول سیترات برای جلوگیری از لخته شدن خون است. این خون حاوی سیترات در یک سانتریفیوژ برای 7 دقیقه در سرعت 3000 rpm چرخانده می شود. ماده ضد لختگی سیترات با خون حسابی مخلوط می شود. سپس، این خون مخلوط به یک سیستم جاذبه جداسازی پلاکت ها (GPS) منتقل می شود. لوله GPS یک بار مصرف است. این خون دوباره به مدت 12 دقیقه در سرعت 3200 rpm در یک سانتریفیوژ برقی تکان و چرخش می خورد. اکنون این خون در کسرهای معینی جداسازی می شود. سلول های خونی قرمز در ته لوله از لایه لیفی خون جدا می شوند.

 

سلول های خونی سفید، سیاه، پلاکت ها و مایع شفاف پلاسما جداسازی می شوند. پلاسمای زرد (شامل پلاکت و لوکوسیت leukocyte) با یک میکروپیپت جمع آوری می شود.

human blood components - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

در مرحله بعد، پلاسمای پر از پلاکت (PRP) از پلاسمای کم-پلاکت جداسازی می شود. سپس، PRP در یک لوله به مدت 30 ثانیه به شدت تکان داده می شود. پلاکت ها در پلاسمای باقی مانده معلق می مانند. اکنون PRP استخراج و به یک سرنگ 10 میلی لیتری انتقال می یابد.

 

برای تشکیل لخته کافی، PRP با یک محلول بووین ترومبین یا محلول پروتئین (APS) در نسبت 10 به 1 استفاده می شود.

 

در تزریق پی آر پی، حتما مرکز معتبر با دستگاه باکیفیت را انتخاب کنید.

برای تماس با بهترین مراکز تخصصی پوست و مو در سراسر کشور، اینجا کلیک کنید.

 

احتیاط: در انتخاب پزشک دقت نمایید. برای جوانسازی، حتما تزریق زیر نظر متخصص پوست انجام شود. یک متخصص پوست کاربلد با ساختار و جزییات پوست شما آشنا می باشد. در نتیجه، در آماده سازی و تزریق به نقاط مناسب پوست خطا نمی کند.

 

5. چند سوال و جواب درباره PRP

  • نتایج پی آر پی PRP چه موقع ظاهر می شوند؟

از 3 تا 4 هفته پس از تزریق. با گذشت زمان نتایج بهبود می یابد. سه جلسه توصیه می شود. بین هر جلسه تا بعدی 1 تا 2 ماه زمان لازم است.

س. در جوانسازی، پی آر پی را با کدام روش های دیگر می توان ترکیب کرد؟

  • ترکیب PRP با لیزر، برای مثال، لیزر فرکشنال
  • ترکیب PRP با میکرودرم ابریشن یا میکرونیدلینگ

نکته: در ترکیب PRP با میکرونیدلینگ باید بلافاصله پس از درمان، برای ممانعت از کبودی پوست یا صورت، کمپرس یخ روی آن گذاشت.

  • ترکیب PRP با پیلینگ شیمیایی
  • ترکیب PRP با اسیدهای هیالورونیک رستیلان و ژوودرم
  • ترکیب PRP با بوتوکس (BOTOX) یا دیسپورت (Dysport)

نکته: جلسات PRP را باید تا آخر ادامه دهید.

چه انتظاراتی قبل و بعد از تزریق پی آر پی داشته باشیم؟

در PRP مقدار کمی خون از بدن گرفته می شود. در حین آماده سازی PRP، پوست تمیز و برای تزریق آماده می شود. تزریق حدود 15 دقیقه است. درد چندانی ندارد.

پس از تزریق نیازی به مراقبت جدی یا مرخصی از کار ندارید. تورم ملایم، قرمزی یا کبودی ظرف 1 تا 3 روز رفع می شود.

رابطه تزریق پی آر پی با جوانسازی واژینال چیست؟

PRP vaginal injection rejuvenation - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)
جلوگیری از ادرار قطره ای با تزریق پی آر پی به واژن

میلیون ها زن با گذر زمان چربی های لازم بدن را از دست می دهند. در اغلب زنان جوان، میل جنسی پس از زایمان (پس از 30 یا 40 سالگی) کمتر می شود. دلایل کاهش میل جنسی عبارتند از:

  • تغییرات هورمونی مانند کاهش تستسترون و استروژن
  • خشکی واژن
  • عوارض مصرف داروها
  • بیماری های مزمن
  • دلایل روانشناختی مانند مرگ عزیزان و فقدان روابط عاطفی، استرس و تغییرات خلق و خو

تزریق پی آر پی به واژن برای افزایش لذت جنسی: کلیک کنید.

یکی از کاربردهای تزریق PRP کمک به رشد سلول های جنسی تناسلی و افزایش رضایت جنسی می باشد.

رابطه تزریق پی آر پی PRP با عوامل پیری چیست؟

افزایش تعداد پلاکت ها تا حد معینی در پلاسما خون به رشد و تکثیر سلول های پوستی کمک می کند. روش PRP نسبت به PPP (پلاسمای حاوی تعداد پلاکت پایین) بهتر جواب می دهد. اثر پلاسمای پر از پلاکت خونی (PRP) در مقابل پلاسمای کم-پلاکت (PPP) بر مدل دهی دوباره ماتریس برون سلولی شده است. برای مدل دهی ماتریس برون سلولی و جوانسازی پوست در حال پیری، باید فیبروبلاست های پوست دوباره فعال شوند.

PRP به بهبود بیان ژن پروتئین MMP-1، نوع 1 کلاژن و mRNA در فیبروبلاست های پوستی کمک می کند.

عوامل پیری پوست پیش از تزریق prp

برخی عوامل اصلی پیرکننده پوست عبارتند از:

  • مصرف سیگار
  • مواجهه با مواد شیمیایی
  • تشعشع ماوراء بنفش (UVB)

نکته: مقدار معینی از اشعه ماوراء بنفش برای بیان ژن کلاژناز(پروتئین مورد نیاز جوانی) نیاز است. اما اشعه UVB زیادی روند کلاژ سازی و بافت کشسان پوست تخریب می شود. در نتیجه، ساختار ماتریس برون سلولی (ECM) با اجزاء آن معیوب و چین و چروک ایجاد می شود. از قدرت کشسانی (الاستیک) پوست کاسته می شود.

PRP فیبروبلاست های پوست را فعال می کند. اما بر فیبروبلاست های خیلی پیر اثر چندانی ندارد. تصویر زیر ساختار یک سلول فیبروبلاست را نشان می دهد. PRP این سلول ها را احیاء و فعال می کند.

تعداد پلاکت ها در تزریق پی آر پی چه قدر است؟

در کل، تعداد پلاکت های خون نرمال در هر میکرولیتر بین 150000 تا 450000 می باشد. طبق تحقیقات، در PRP، در بهترین حالت باید تعدا این پلاکت ها در هر میکرولیتر 2 و نیم برابر حد نرمال باشد. البته تحقیقات در این زمینه در آینده هنوز ادامه دارد.

 

◄ 6. خلاصه مطلب تزریق پی آر پی

دوستان خوبم. سخن درباره PRP بسیار طولانیست. در بحث درباره PRP با ماتریس های سلولی و واکنش های بین سلول ها سرو کار داریم. دانش PRP یک دانش شگرف است. آنچه گفتیم تنها خلاصه و قطره ای از دریای مباحث PRP بود. PRP با رشته هایی چون ارتوپدی، دندانپزشکی، جوانسازی پوست و مو و غیره مرتبط است. بنابراین، نمی توان در یک مطلب خدمات تمامی این مباحث را گنجاند. توصیه ما این است که برای انجام PRP حتما پزشک تخصص مربوط را انتخاب نمایید. پزشکی که به خون شما، بیماری های خون، ساختار پوست، واکنش محلول ها و سلول ها و غیره آشنایی کافی دارد. پزشکی که به دانش PRP واقف است.

 

موفق و پر از لبخند زندگی باشید.

پژوهشگر: مریم اکبری زاده

لینک منبع 1

لینک منبع 2

لینک منبع 3

لینک منبع 4

لینک منبع 5

کپی برداری از مطالب زیبان، که با تحقیق و پژوهش نوشته ایم، در سایت های بی…، نم…، س… و امثالهم که به خود زحمت تحقیق نمی دهند، مجاز نمی باشد!

 

Q gifc200 - خدمات نوین تزریق پی.آر.پی PRP در بهترین مراکز تخصصی زیبان (تهران اسکین)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: