درمان های خانگی برای بوی بد بدن

0
bodyodour 042 300x169 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
بوی بد بدن

گهگاه بوی خفیفی که از بدن به مشام می رسد، طبیعی است، اما بیش از حد نا مطبوع بودن این بو می تواند موجبات ناراحتی دیگران را فراهم کند و این موضوع، بسیار حجالت آور خواهد بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - درمان های خانگی برای بوی بد بدن پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - درمان های خانگی برای بوی بد بدن پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - درمان های خانگی برای بوی بد بدن نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هنگامی بوی تند و ناخوشایند از بدن برخاسته می شود که غدد عرق بیش از حد فعال باشند. اما این عرق نیست که باعث ایجاد این بوی تند و زننده می شود. بوی نا مطبوع هنگامی ایجاد می شود که عرق با باکتری ها ترکیب می شود. باکتری هایی که عامل ایجاد بوی بد بدن هستند، در محیط گرم و مرطوب به سرعت رشد می کنند.

سایر علل ایجاد بوی بد بدن شامل عدم رعایت بهداشت، کمبود مواد مغذی، مشکلات گوارشی مانند یبوست مزمن، و مشکلات پزشکی زمینه ای مانند اختلالات ژنتیکی سوخت و ساز بدن، بیماری کبد یا دیابت می باشد.

عمده ترین نشانه بوی بد بدن، بوی تند و زندده ای است که از بدن به مشام می رسد. سایر علائم این مشکل شامل تعریق بیش از حد، کاهش وزن، تعریق شبانه و سردی دستان می باشد.

بوی بد بدن را می توان با مصرف دارو های بدون نسخه و آزاد یا با رعایت کردن بهداشت فردی درمان کرد. علاوه بر این، راهکار ها و درمان های خانگی هم می توانند در خلاص شدن از این وضعیت به شما کمک کنند. از طریق این روش ها، رشد باکتری ها کنترل شده و تعریق تان کاهش می یابد.

ما در ادامه به 10 درمان خانگی جهت رفع بوی بد بدن اشاره کرده ایم.

10 درمان خانگی جهت رفع بوی بد بدن

[su_spoiler title=”1- جوش شیرین” style=”fancy” icon=”arrow”]

1 8 300x199 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
جوش شیرین

از آنجایی که جوش شیرین به جذب رطوبت از بدن کمک می کند، می تواند عرق را نیز جذب کند و بوی بد بدن را کاهش دهد. علاوه بر این، جوش شیرین باکتری ها را از بین می برد و مانند یک دئودورانت طبیعی عمل می کند.

یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو مخلوط کنید. محلول به دست آمده را زیر بغل خود و سایر قسمت های بدن که تعریق بیش از حد دارند، بمالید. اجازه دهید محلول برای چندین دقیقه روی بدنتان باقی بماند، سپس شستشو نمایید (احتیاجی به مالش نیست). پس از آن دوش بگیرید. این کار را هر روز، به مدت چند هفته انجام دهید.

روش دیگر، مخلوط کردن کمی جوش شیرین و آرد ذرت به میزان مساوی است. این مخلوط را به زیر بغل خشک خود بمالید تا از تعریق بیش از حد و بوی بد جلوگیری کنید. اگر می خواهید برای ساعت ها از شر بوی بد بدن تان خلاص شوید، ین روش را امتحان کنید. [/su_spoiler]

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

[su_spoiler title=”2- سرکه سیب” style=”fancy” icon=”arrow”]

2 7 300x169 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی، یک ترکیب قدرتمند در مبارزه با باکتری ها محسوب می گردد. این ماده، همچنین با متعادل ساختن سطح PH پوست به شما در از بین بردن بوی بدن کمک می کند.

تکه ای پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را زیر بغل خود بمالید. 2 تا 3 دقیقه صبر کنید، سپس زیر بغل تان را آبکشی نمایید. این روش را 2 بار در روز، یک بار صبح و یک بار هم پیش از رفتن به رختخواب انجام دهید تا زمانی که متوجه حصول بهبودی شوید.

روش دیگر، افزودن یک فنجام سرکه سیب به وان حمام و خوابیدن در آن به مدت 10 دقیقه در روز است.

شما همچنین می توانید 2 قاشق چای خوری سرکه سیب را با کمی عسل به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و سه بار در روز، پیش از صرف وعده های غذایی آن را میل کنید. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”3- آب لیمو” style=”fancy” icon=”arrow”]

3 7 300x201 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
آب لیمو

آب لیمو بهترین درمان برای بوی بد بدن محسوب می شود. خاصیت اسیدی آب لیمو به کم شدن سطح PH پوست کمک می کند. این امر کار را برای رشد باکتری های تولید کننده بوی بد سخت می کند.

یک لیمو ترش را به دو نیم برش بزنید. یکی از نیمه های لیمو ترش را زیر بغلتان ماساژ دهید. نسبت به جذب آب لیمو به پوست تان اطمینان حاصل کنید. اجازه دهید رطوبت زیر بغل تان خود به خود خشک شود، سپس دوش بگیرید. این روش را تا زمانی که بوی بد بدن به طور کامل رفع شود، انجام دهید.

اگر پوست حساسی دارید، می توانید آب نصف لیمو ترش را بگیرید و آن را توسط یک تکه پنبه به زیر بغل خود بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست تان بماند، سپس آبکشی نمایید. این کار را هر روز انجام دهید تا بهبودی حاصل شود. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”4- رزماری” style=”fancy” icon=”arrow”]

4 7 300x158 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
رزماری

رزماری، رشد باکتری های بو زا را مهار می کند. این گیاه همچنین حاوی منتول و کلروفیل است که دارای خواص دئودورانت می باشد. این خاصیت، بوی بد بدن را خنثی می کند و به بدن عطر خوبی می بخشد. علاوه بر این، رزماری حاوی زینک نیز می باشد که کمبود آن منجربه ایجاد بوی بد در بدن می گردد.

½ فنجان برگ رزماری خشک را به 4 فنجان آب گرم بی افزایید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه خیس بخورد. سپس آن را به آب وان اضافه کنید. برای مدت 15 تا 20 دقیقه داخل وان دراز بکشید و پس از خروج از وان، بدن تان را خشک کنید (احتیاجی به مالش حوله نیست). این کار را به طور روزانه انجام دهید تا بدن تان خوشبو شود.

روش دیگر، مخلوط کردن 10 قطره اسانس رزماری با 30 میلی لیتر آب و مالیدن آن زیر بغل بغل است. این مخلوط، جایگزین خوبی برای دئورورانت است.

توجه: چنانچه رزماری سبب ایجاد هر گونه التهاب در شما می گردد، مصرف آن را متوقف نمایید. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”5- مریم گلی (سِیج)” style=”fancy” icon=”arrow”]

5 6 300x201 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
گیاه مریم گلی

مریم گلی یا سِیج، یک گیاه مطبوع و معطر است که جهت مبارزه با بوی بد بدن مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه مریم گلی، فعالیت غدد عرق را کاهش می دهد و یک عامل ضد باکتری محسوب می شود که از رشد باکتری های پوست نیز جلوگیری می کند.

شما می توانید با چندین قطره از اسانس مریم گلی، اسانس گشنیز، اسانس لوندر (اسطوخدوس) و 60 میلی لیتر عنبر سائل مقطر، یک دئودورانت طبیعی بسازید. همه موارد ذکر شده را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و به عنوان یک دئودورانت، هر روز از آن استفاده کنید.

روش دیگر، افزودن 2 قاشق غذا خوری مریم گلی خشک به 4 فنجام آب گرم است. اجازه دهید این محلول 10 دقیقه استراحت کند. هنگامی که محلول سرد شد، از آن برای شستشوی زیر بغل تان استفاده کنید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

همچنین می توانید از چای مریم گلی نیز استفاده کنید. برای این کار، 1 قاشق غذا خوری مریم گلی خشک را به یک فنجان آب گرم افزوده و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و چای را نوش جان کنید. هیچگاه بیش از 2 فنجان چای مریم گلی در روز ننوشید.

توجه: زنان باردار و مادران شیرده نباید از گیاه مریم گلی استفاده کنند. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”6- عنبر سائل” style=”fancy” icon=”arrow”]

6 3 300x201 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
عنبر سائل

عنبر سائل منجربه کاهش سطح PH پوست می گردد و بقای باکتری های بو زا را عملا غیر ممکن می سازد. علاوه بر این، خواص قابض عنبر سائل سبب بسته شدن منافذ پوست شده و تولید عرق را کاهش می دهد.

یک تکه پنبه را به عنبر سائل آغشته کنید و آن را زیر بغل تان بمالید. هر زمان که بدن تان بوی بد می دهد، این کار را انجام دهید. عملکرد این گیاه همانند یک ضد عرق است. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”7- روغن درخت چای” style=”fancy” icon=”arrow”]

7 5 300x163 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی است که جهت از بین بردن باکتری های موجود در پوست ضروری است و به از بین بردن بوی بد بدن کمک می کند. همچنین قابض بودن روغن درخت چای منجربه کنترل تعریق می شود.

2 قطره روغن درخت چای را به 2 قاشق غذا خوری آب اضافه کنید. محلول را در یک بطری اسپری بریزید و به عنوان یک دئودورانت از آن استفاده کنید.

توجه: افرادی که پوست بسیار حساسی دارند از مصرف روغن درخت چای پرهیز کنند. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”8- شلغم” style=”fancy” icon=”arrow”]

8 3 300x200 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
شلغم

شلغم دارای خاصیت ضد باکتری است که به از بین بردن باکتری های بو زا کمک می کند. علاوه بر این، سرشار از ویتامین C و مواد مغذی بسیاری بوده که با بوی بد بدن مبارزه می کند.

2، 3 عدد شلغم را به قطعات کوچکی تبدیل کنید و آنرا داخل مخلوط کن بریزید تا خمیر مانند شود. خمیر حاصل شده را با یک قاشق بفشارید تا عصاره آن خارج شود. این عصاره را زیر بغل و کشاله ران خود بمالید. اجازه دهید کامل خشک شود، سپس با آب ولرم شستشو نمایید. اگر هر روز صبح این کار را انجام دهید، تا 10 ساعت از شر بوی بدن تان در امان خواهید بود.

همچنین سعی کنید شلغم را به برنامه غذایی تان نیز بی افزایید. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”9- گوجه فرنگی” style=”fancy” icon=”arrow”]

9 3 300x270 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای خاصیت ضد عفونی است که به از بین بردن باکتری های بو زا کمک می کند. علاوه بر این، گوجه فرنگی سبب بسته شدن منافذ پوست شده و تولید عرق را کاهش می دهد.

7، 8 عدد گوجه فرنگی را به آرامی له کنید تا عصاره آن استخراج شود. عصاره را پس از صاف کردن به یک سطل پر از آب منتقل کنید و از آن جهت استحمام خود استفاده کنید. این روش را هر روز دنبال کنید تا بوی بد بدن تان از بین برود.

همچنین می توانید روزانه 1 تا 2 لیوان آب گوجه فرنگی بنوشید. [/su_spoiler]

[su_spoiler title=”10- سبزه گندم” style=”fancy” icon=”arrow”]

10 3 300x200 - درمان های خانگی برای بوی بد بدن
سبزه گندم

سبزه گندم حاوی مقدار زیادی کلروفیل است و دارای اثر خوشبو کنندگی می باشد، و همچنین به از بین بردن سموم نیز کمک می کند.

1 تا 2 قاشق غراخوری سبزه گندم را در یک لیوان آب مخلوط کنید و هر روز صبح ناشنا آن را میل کنید. این روال را ادامه دهید تا بوی بد بدن تان از بین برود.

هشدار: از آنجایی که سبزه گندم، طعم بسیار قوی ای دارد، ممکن است سبب ایجاد تهوع در برخی افراد شود. [/su_spoiler]

 

در کنار درمان های ذکر شده باید بهداشت فردی تان را رعایت کنید و از یک رژیم غذایی متعاد پیروی کنید تا بوی بد بدن تان از بین برود. برای اینکه بدن تان بوی خوبی داشته باشد، این راهنمایی ها را نیز دنبال کنید:

  • حداقل، روزی یک بار حمام کنید.
  • همیشه پس از یک بار پوشیدن لباس، آن را بشویید.
  • از پوشیدن کفش تنگ و به پا داشتن طولانی مدت کفش بپرهیزید.
  • استرس و خشم خود را مدیریت کنید؛ زیرا سبب تعریق بیشتر می شوند.
  • تا جایی که می توانید بدن تان را خشک نگه دارید.
  • از لباس هایی با جنس پنبه استفاده کنید تا رطوبت ناشی از عرق تان را جذب کند.
  • جهت دفع سموم از بدن تان، آب فراوان بنوشید.

 

سلامت باشید!

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

http://www.top10homeremedies.com/

 

04/12/2017

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: