بوتاکس- آیا تزریق بوتاکس یک راه درمان قطعی است ؟

0

بوتاکس 

حقیقتی که در مورد بوتاکس وجود دارد این است که پس از تزریق بوتاکس نتایج به وضوح قابل مشاهده است، هر چه مان بیشتریازتزریق بوتاکس بگذرد خطوط چین و چروک کمتر شده و در افرادی که مسن هستند این نتایج قابل ملاحظه تر است. در حالی که اعتقاد بر این است که بوتاکس موقت است، یک درمان جراحی وجود دارد که می تواند نتایج مشابهی به شما بدهد. بوتاکس با نگه داشتن عضلات خاص در حالت آرام کار می کند، و مانع از قرار گرفتن آنها در حالت انقباض می شود.انقباض یا جمع شدن عضلات خاص در صورت باعث چروک شدن می شود. اگر قبل از اینکه خطوط بیش از حد عمیق  شود ،تزریق را شروع کنید، می توانید از ایجاد چروک های دائمی در کل جلوگیری کنید. امانکته شگفت انگیز در مورد  بوتاکس این است که ، برخی افراد دوست ندارند که شما باید هر 3 تا 6 ماه آن را تکرار کنید.برای این بیماران، پزشکان  اغلب یک جراحی بالا بردن ابرو را  انجام می دهیم. اگر به درستی انجام شود، یو ممکن است که افراد در مورد بالا بردن ابرو ترس و وحشت داشته باشند ولی این کار از اطراف پیشانی انجام می شود تا فرد زیباتر و جوان تر به نظر رسد. اما بسیاری از افراد نظر مثبتی برای انجام بوتاکس برای از بین بردن خط اخم پیشانی ندارند.اگر شما هم می خواهید این عدد “یازده ” که در بین پیشانی شما ایجاد شده است را برداریدو نمی خواهید آن را با  بوتاکس انجام دهید، بهترین راه حل لیفت ابروهاست!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - بوتاکس- آیا تزریق بوتاکس یک راه درمان قطعی است ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - بوتاکس- آیا تزریق بوتاکس یک راه درمان قطعی است ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - بوتاکس- آیا تزریق بوتاکس یک راه درمان قطعی است ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 مکانیسم عمل بوتاکس چگونه است ؟

بوتاکس، فرم کوتاه Botulinum Toxin، مسدودکننده ای از انتشار استیل کولین  انتقال دهنده های عصبی به عضلات می شود جلوگیری می کند و موجب انقباض یا فعالیت عضلات می شود.بازیابی فعالیت عضلانی به این دلیل رخ می دهد که اعصاب نقطه ی جدیدی از تماس با ماهیچه ها را با جوانه ها ایجاد می کنند و در بعضی از مطالعات گفته شده است که سیناپس های مسدود شده از ابتدا نیز بازسازی شوند.بنابراین، به طور خلاصه، عمل برگشت پذیر است و تکرار تزریق هر 6 ماه یا بیشتر لازم است.بوتاکس برای درمان تعدادی از شرایط پزشکی استفاده می شود. درعمل من برای درمان خطوط پویا روی چهره مانند  خطوط خمیده، خطوط پیشانی، لبخند چسبنده، سقوط زاویه دهان استفاده می کنم.

 آیا تاثیر بوتاکس دائمی است؟

نه، اثرات تزریق دائمی نیستند. همه چیز ممکن است، اما این بسیار بعید است و در بیشتر موارد، اثرات آن باید به طور تقریبی 6 ماه از بین برود. بوتاکس تنها نتایج موقت را فراهم می کند. مطمئن باشید که نتایج بوتاکس دائمی نیستند. مدت زمان معمول 4-6 ماه است که ذکر شد. هر گونه عوارض جانبی از بوتاکس موقتا حل خواهد شد. این یکی از دلایلی است که بوتاکس چنین درمان مطمئنی است. برای اکثر بیماران آرایشی، بوتاکس باید پایه ریزی یک برنامه درمان موثر و ایمن ضد پیری باشد.

د واقع این کار به عنوان راه درمان دائمی برای کاهش چین و چروک نیست. این به طور موقت چین و چروک برای یک زمان کوتاه است. شما می توانید بهترین درمان ضد چین و چروک Brisbane از درمان ضد چین و چروک دریافت کنید. تزریق انسانی آنها با استفاده از تزریق چین و چروک برای درمان خطوط ظریف و پیری زودرس صورت می گیرد.

نه، بوتاکس یک راه حل دائمی نیست. اثر آن در  بدن شما با گذشت زمان از بین می رود و برای  درمان تزریق  دیگری لازم است.بوتاکس معمولا چند روز طول می کشد تا اثر کامل داشته باشد و پس از حدود 3-4 ماه از بین می رود. به طور کلی افراد 3-4 سال درمانی برای حفظ نتایج خود دریافت خواهند کرد. این می تواند تا حدودی از یک  بیمار به بیمار  دیگر متفاوت باشد.
در بسیاری از موارد اگر شما تزریق را  ادامه دهید، عضلات شما  به راحتی و برای مدت زمان بیشتری نسبت به بوتاکس واکنش نشان می دهند، در نتیجه زمان لازم برای بوتاکس کمتر است.

پرکننده های پوستی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند تا دوباره ظاهر پوست را تسریع بخشند و به حفظ ظاهر جوان خود کمک کنند. پرکننده ها درمان های غیر جراحی می باشند که می توانند خطوط صورت و زخم را هموار کنند و همچنین نگاه خاص به قسمت های بدن را بهبود ببخشند.

به رغم این واقعیت کهاین کار  به عنوان درمان غیر جراحی شناخته می شود، هنوز تکنیک نفوذی است که باید از طریق انفوزیون کنترل شود. این کار حتی می تواند دشوار باشد. و در نظر داشته باشید که آن را در کاهش چین و چروک و تفاوت های تقریبا ناچیز است و به عنوان یک تکنیک محافظت دیده می شود، هنوز هم تعداد کمی از مردم که ممکن است علائم را تجربه کنند.

متخصصان می گویند واکنش ها به طور معمول جزئی و نامناسب هستند. به عنوان آن ممکن است، دقیقا چه کار می کند؟ به طور عمده با مسدود کردن آنچه که به عنوان یک انتقال عصبی شناخته می شود، کار می کند تا بتواند فشرده سازی شدید توسط عضلات شما را در چهره شما کاهش دهد. این فشرده سازی واقعا چروک ها را از بین می برد و تفاوت های قابل ملاحظه ای که در کنار چشم های شما دیده می شود. این روش سریع و سودمند است.

تاثیرات را می توان در حدود 3-7 روز پس از تجربهاین روش مشاهده کرد. به طور غریزی،  این روش دارای اثرات ماندگار نیستند. در بیشتر موارد 4 ماه طول می کشد یا به همین ترتیب درمان خود را متوقف می کنید. علاوه بر این، به رغم رضایتمندی آن، در واقع ممکن است درمان پر هزینه باشد. علاوه بر این به نظر می رسد تا حدودی غیر طبیعی با چهره شماو حالت صورت شما به صورت کشیده باشد.این انتخاب مناسب و معقول است و مطمئنا یک اروش مناسبی است برای برداشتن چین و چروک و از بین بردن دائمی آن برای شما روش مناسبی است.

شما به سادگی می توانید از تکنیک های دیگری مثل کرم ضد چروک دور چشم استفاده کنید که این کار پس از مدتی غیر قابل تحمل و خسته کننده است.شما می توانید چند روش بهتر را برای از بین بردن چین و چروک پیدا کنید که ممکن است با بوتاکس و جراحی مطابقت داشته باشد.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

مواد موجود در بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند ؟ 

دارو بوتاکس برای شناخت نقش چین و چروک در مواجهه با پیری شناخته شده است. این دارو ساخته شده توسط شرکت Allergan،است که  این دارو یک فرم خالص سم بوتولینوم است که توسط اسپورهای باکتری Clostridium botulinum تولید می شود.این سم مرتبط با گیرنده هایی است  که در عضلات اسکلتی، انتهای عصبی، مغز و برخی عضلات صاف، وجود دارد و به آنها (ماهیچه های غیرمستقیم در مکان هایی مانند مثانه یافت می شوند) متصل می شود.در واقع پس از اتصال ، توکسین از انتشار یک ماده شیمیایی عصبی به نام استیل کولین جلوگیری می کند.دکتر جیمز نیومن، استاد پزشکی جراحی زیبایی پلاستیک در دانشگاه استنفورد و مدیر پزشکی برتر جراحی پلاستیک در پالو آلتو، کالیفرنیا،  می گوید با جلوگیری از ارسال اعصاب از  سیگنال ها به عضله اساسا این روش عضلات را برای چند ماه فلج می کند.

جهت کسب اطلا عات بیشتر اینجا کلیک کنید

این دارو همچنین می تواند برای درمان میگرن و سردرد هایی که به درمان های دیگر مقاوم هستند و همچنین چشمک زدن غیر قابل کنترل، اسپاسم گردن و غدد عرق بیش از حد، مفید باشد.در ابتدا، پزشکان از بوتاکس برای درمان اختلال در قدرت عضلات چشم استفاده می کردند که باعث ایجاد چشمهای دوبینی یا استرابیسم و اسپاسم در گلو می شود.نیومن گفت، اما پزشکان گوش، و حلق و بینی و در دهه 1990 که بعضی از افراد در  معرض اسپاسم در حنجره بودند متوجه شدند که این دارو همچنین چین و چروک بیماران را برطرف می کند.

گسترش ورودجراحان پلاستیک ارائه درمان برای کاهش چین و چروک رابیشتر کرد، حتی در آن زمان، اداره غذا و دارو (FDA) بوتاکس برای  استفاده  این مورد را تایید نکرده بود. با این حال، در سال 2002، FDA تأیید بوتاکس را برای بهبود موقت “خطوط خنثی گابلهلر” تایید کرد، خطوطی که فقط در بالای بینی قرار می گیرند، .

نیومن گفت، در سال های اخیر داروهای Xeomin و Dysport، که از اشکال مختلف پروتئین بوتولینوم ساخته شده اند اما از همان اصل استفاده می کنند، به بازار عرضه شده است.

نیومن گفت، هنگامی که مردم در مورد حالت چهره حبت می کنند در حقیقت ، 50 جفت عضلات  را که به پوستمرتبط است در مورد این موضوع درگیر میشود  و پوست را شکننده  می کنند، باعث می شود تا ضخیم ترین نقاط را بپوشانند.در طول زمان، پوست کلاژن را از دست می دهد که باعث انعطاف پذیری آن می شود و نیومن می گوید که شیارهای دائمی در این نقاط ایجاد می شود و موجب خنثی کردن یا خندیدن می شود.بوتاکس این چروک ها را با جلوگیری از انقباض عضلات صورت، مسطح می کند. او اضافه می کند: اگر افراد به زودي به موقع شروع به درمان شوند، حتی می توانند مانع از چين و چروک  شدن دائمی  پوست شوند.

اما از آنجا که بوتاکس موقتا تمام انواع عضلات اسکلتی (و برخی عضلات صاف) را فلج می کند، پزشکان همچنین از این ترکیب برای درمان انواع مختلف اختلالات عضلانی اسپامی مانند سپاسم چشم یا اسپاسم گردن ناخواسته استفاده می کنند.FDA تزریق بوتاکس را برای کاهش درد میگرن تأیید کرده است، هرچند این استفاده عمدتا توصیه می شود افرادی که بیش از 14 میگرن در ماه را تجربه می کنند.با این حال، یک بررسی 2012 در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان داد که بوتاکس می تواند درد میگرن را تا حدود زیادی کاهش دهد  اما در کاهش درد از سردردمی توان گفت که این روش مفید نیست. نیومن گفت هنوز مشخص نیست که چرا بوتاکس برای میگرن کار می کند.

یک کارآزمایی بالینی در سال 1999 که در مجلات بریتانیایی منتشر شده است نشان داد که بوتوکس به طور قابل توجهی از عرق کردن بیش از حد جلوگیری می کند و دارو نیز برای کف دست و پا استفاده می شود. این درمان در برابر عرق کردن با مسدود کردن سیگنال های ارسال شده توسط اعصاب به غدد عرق کار می کند.

نیومن گفت، بوتاکس برای اتصال به گیرنده های استیل کولین سه تا چهار ساعت طول می کشد. نیومن گفت، اثرات دارو از بین میرود و درمان باید هر سه تا شش ماه انجام شود، احتمالا به این دلیل که بدن قادر است سم را تجزیه و دوباره انتقال عصب را دوباره برقرار کند.

اثرات جانبی بوتاکس 

بوتاکس می تواند باعث درد، تورم و کبودی در محل تزریق شود. نیومن گفت، مناطق با رگ های خونی بیشتر، مانند  شکل چین و چروک پاهای کلاغ در اطراف چشم، خطر بالقوه خونریزی دارند.اگر تزریق به درستی انجام شود یا با تزریق اشتباه انجام شود، بوتاکس می تواند از طریق رگ های خونی به سایر نقاط مهاجرت کند و باعث می شود که صورت کشیده شود، از جمله یک لبخند یک طرفه یا پلک ها، “که می تواند کسی را خسته کند یا مانند آن سکته مغزی، حالت کج شدن ایجاد کند.
نیومن گفت، بوتاکس برای اتصال به گیرنده های استیل کولین چند ساعت طول می کشد، انجام فعالیت هایی که باعث افزایش فشار خون و گردش خون می شود، باعث افزایش تورم یا احتمال بروز بوتاکس در ناحیه ناخواسته می شود.

نیومن گفت: “اگر بعد از تزریق بوتوکس یک ساعت پس از تزریق بوتاکس به ورزشگاه بروید و بعد از انجام تمرینات ایروبیک، احتمالا کار درستی را انجام نداده اید”

از آنجا که درمان با درمان بوتاکس پس از چند ماه عوارض آن کمتر می شود ، “به طور معمول شما باید  برای دیدن تاثیر آن چیزها را صبر کنید” و عوارض جانبی حل می شود.

با این حال، مطالعات نشان می دهد که تنها 2 درصد از درمان های بوتاکس برای حالت افتادگی  پلک ها موثر است  و نیومن گفت که جراحان پلاستیکی اغلب می توانند این حالت مزاحم را با فلج کردن دیگر عضلات صورت برای بازگرداندن یک دید نرم تر درمان کنند.

عوارض جانبی نادر بوتاکس 

به ندرت، این دارو می تواند عوارض خطرناک تری از جمله واکنش های آلرژیک که تهدید کننده زندگی است داشته باشد.باکتری نیز گاهی می تواند به قسمت های دیگر بدن منتقل شود، جایی کبوتوکس در درصد کمی از جمعیت به سادگی کار نخواهد کرد.

نیومن گفت، بعضی از این افراد در گذشته به سم بوتولینوم واقعی مبتلا بودند، بنابراین سیستم ایمنی بدن آنها تولید آنتی بادی هایی را ایجاد می کند که به پروتئین متصل می شوند. نیومن افزود، برخی از آنتی بیوتیک ها همچنین می توانند از دارو جلوگیری کنند. و می تواند موجب ضعف عضلانی، مشکلات بینایی یا بلع و تنفس شود

.به عنوان یک نتیجه، می توان گفت که  بوتاکس ممکن است توانایی های افراد را کاهش دهد و احساسات  صورت را در خود را محدود کند.

محقق و مترجم : مریم طباطبائی 

منبع : 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: