آرتروز: 6 ماده غذایی موثر در کاهش درد

0

آرتروز: 6 ماده غذایی موثر در کاهش درد 

.jpg - آرتروز: 6 ماده غذایی موثر در کاهش درد
آرتروز

امروز ما قصد داریم در این مقاله در ربطه با آرتروز به طور ویژه تغذیه برا ی کاهش درد در آرتروز بپردازیم.
سالها پیش مردم تصور می کردند که رژیم غذایی روزانه آنها در کاهش درد های استخوانی و عضلانی می تواند موثر باشد.
به تدریج تحقیقات در مورد اینکه چه نوع مواد غذایی در کاهش درد عضلانی و از بین بردن آن موثر تر است.
این مواد غذایی کدامند ؟ و اینکه چطور این مواد غذایی باعث کاهش درد مفاصل از جمله درد آرتروز می شوند ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - آرتروز: 6 ماده غذایی موثر در کاهش درد پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - آرتروز: 6 ماده غذایی موثر در کاهش درد پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - آرتروز: 6 ماده غذایی موثر در کاهش درد نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این بخش به طور خاص  به مواد غذایی اشاره می کنیم که باعث کاهش درد آرتروز به طور موثر خواهد شد: 

1_ انواع جوانه ها و کلم بروکلی :

با اطمینان کامل می توان گفت که انواع جوانه ها و خانواده کلم یکی از مواعد غذایی است که نقش کلیدی در کاهش درد آرتروز دارد.به دلیل اینکه کلم ها سر شار از ماده ای به نام سولفور فان هستند ، که این ماده غذایی در کاهش آسیب به ناحیه غضروف و احتمال اینکه شخص دچار ارتروز حاد شود کم خواهد کرد.

2_ سیر

سیر عضو خانواده علفی است که شامل پیاز است .سیر حاوی ترکیباتی به نام دی دیالید دی دیالیل است که می تواند برای کاهش درد آرتروز به طور ویژه موثر باشد”.استاد بالینی دانشکده پزشکی جنوب غرب کانادا در دالاس می گوید: “این ترکیب ممکن است در محدود کردن آنزیم های آسیب دیده غضروف تاثیر بگذارد.”

3- زرد چوبه 

زردچوبه. یکی از بهترین مبارزان التهابی تحقیق، غذا نیست بلکه یک ادویه است. Tumeric حاوی ترکیبی به نام کورکومین است. بررسی اخیر 2012 در مجله بین المللی علوم مولکولی منتشر شده است که “کورکومین می تواند در مدیریت بیماری های مفصلی مرتبط با التهاب مزمن مفید باشد”، اما ثابت شده است که کمبود قابل توجهی در مورد عوارض جانبی و ایمنی وجود دارد. اما این ترکیب در قرن ها در هند برای کنار آمدن با بیماری های التهابی از جمله آرتروز استفاده شده است. شما این ادویه زرد را در غذاهای هند، مخصوصا کره، پیدا خواهید کرد.

4– انواع ماهی ها 

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی در امگا 3 اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به مبارزه با التهاب در بیماری آرتروز  کمک می کنند. چند بار در هفته ماهی را به رژیم خود اضافه کنید. اگر طرفدار زیادی از ماهی نیستید، از پزشکتان درباره مصرف یک مکمل امگا 3 بپرسید.

5- گیلاس

ترشی گیلاس برخی از افراد مبتلا به آرتروز، از محصولات ساخته شده از گیلاس ترشح تسکین پیدا کرده اند. عنصر در گیلاس که با علائم مشترک کمک می کند یکسان است و میوه آن را به رنگ قرمز آنتوسیانین می دهد. تحقیقات سال 2013 در مورد استئوآرتریت و غضروف منتشر شده نشان داد افرادی که آب شربت گیلاس را می خورند، درد و سفتی OA بهبود یافته بودند.

6-  ویتامین C: 

ویتامین C آنتی اکسیدان ها در ویتامین C ممکن است پیشرفت OA را کند کند. یک مطالعه 2011 از دانشگاه فلوریدا جنوبی گزارش داد که افرادی که مکمل های ویتامین C را دریافت کردند، 11 درصد احتمال کمتری نسبت به افرادی که مکمل ها را مصرف نکرده بودند، کمتر رشد OA را انجام می دادند. شما می توانید ویتامین C را از توت فرنگی، کیوی، آناناس یا کتانوپ استفاده کنید. با این حال، Frechman هشدار می دهد که مکمل ها را با دوزهای بسیار بالاتر از 65 تا 85 میلی گرم هشدار دهد، زیرا در مقدار زیادی ویتامین C می تواند خطر سنگ کلیه را افزایش دهد. اما در بهبود آرتروز کاملا ویتامین C نقش دارد.

برای مطالعه بیشتر در خصوص درمان های نوین آرتروز اینجا کلیک کنید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

منبع :   

لینک 

محقق و مترجم : مریم طباطبائی 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: