کدام نقاط بدن مربوط به رفلکسولوژی هستند؟

0

در رفلکسولوژی (بازتاب شناسی یا انعکاس درمانی)، نقاط و نواحی خاصی در دست، پا و گوش با اندام ها، استخوان ها و دستگاه های خاص بدن مطابقت دارند. پزشکان میتوانند با فشردن نقاط دست و پا (به سمت بالا، پایین و طرفین) یا گوش (به سمت داخل، تا جاییکه انگشت برسد و به سمت بیرون)، اندام ها و دستگاه های بدن را تحت تاثیر قرار دهند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - کدام نقاط بدن مربوط به رفلکسولوژی هستند؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - کدام نقاط بدن مربوط به رفلکسولوژی هستند؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - کدام نقاط بدن مربوط به رفلکسولوژی هستند؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در سرتاسر جهان، نقشه نقاط رفلکس بین پزشکان منتقل شده است. به طبع، بر سر همه نقاط رفلکس، یک توافق واحد بین بازتاب شناسان وجود ندارد؛ با این حال، توافق کلی بر بیشتر نقاط وجود دارد. برخی از اسناد علمی وجود ارتباط میان پوست و اندام های داخلی را نشان داده اند.

بازتاب شناسان برای نشان دادن چگونگی تطابق دستگاه های بدن با این نقاط از نقشه های رفلکسولوژی استفاده میکنند. بهترین نمونه نقشه رفلکسولوژی مربوط به پا میشود. هر پا نشان دهنده یک نیمه عمودی بدن میباشد:

  •           پای چپ مربوط به سمت چپ بدن و تمامی اندام ها، دریچه ها و غیره میباشد.
  •           پای راست مربوط به سمت راست بدن و تمامی اندام های موجود در آن است. بعنوان مثال، کبد در سمت راست بدن قرار دارد. در نتیجه، نقطه رفلکس آن مربوط به پای راست میشود.
foot body anatomy 300x258 - کدام نقاط بدن مربوط به رفلکسولوژی هستند؟
رفلکسولوژی

تصویر بالا، رفلکسولوژی پا را نشان میدهد.

بطور کلی، رفلکسولوژی ممکن است طی یک جلسه یکپارچه انجام شود، یا ممکن است هر جلسه به تمرکز بر روی نقاط خاصی از دست، پا یا گوش اختصاص داده شود. چنانچه زمان محدود باشد و فرد به استراحت نیاز داشته باشد، بازتاب شناس ممکن است فقط کار بر روی گوش ها را انتخاب نماید.

 

منبع: http://www.takingcharge.csh.umn.edu/

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: