بزرگترین مرجع تخصصی زیبایی,پوست,بوتاکس,جوانسازی,لیزر موهای زائد,جراحی زیبایی,لیپوساکشن

چگونه فرم بدنم را به حالت قبل از زایمان برگردانم؟

چگونه فرم بدنم را به حالت قبل از زایمان برگردانم؟
رای دادن به این پست
چگونه فرم بدنم را به حالت قبل از زایمان برگردانم؟

چگونه فرم بدنم را به حالت قبل از زایمان برگردانم؟

وقتی صحبت از بارداری می شود علاوه بر حس زیبای مادر شدن و وجود کودکی در زندگیمان، نگرانی هایی نیز در ما پدیدار می شود. یکی از این نگرانی ها افزایش وزن در طول دوره بارداری است.

بسیاری از پزشکان مادران را ترغیب می کنند که از ابتدای دوره بارداری به ورزش حتما توجه کنند، اما ورزش بعد از زایمان نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه منافع دیگری نیز دارد: 

چگونه فرم بدنم را به حالت قبل از زایمان برگردانم؟

چگونه فرم بدنم را به حالت قبل از زایمان برگردانم؟

_ کم کردن استرس مادران به خصوص استرسی که بعد از زایمان شکل می گیرد

_ افزایش نشاط و انرژی

_ بالا بردن سطح آمادگی بدن برای مراقبت از کودک

اگر می خواهید بعد از زایمان ورزش را شروع کنید با پزشک خود مشورت کنید تا بررسی شود با توجه به شرایط جسمی شما زمان مناسبی برای شروع ورزش هست یا نه.

برای کاهش وزن بعد از زایمان و رسیدن به وزن قبلتان حداقل به ۱۲ ماه زمان نیاز دارید و اگر نوزاد از شیر مادر تغذیه می شود این زمان طولانی تر نیز خواهد بود. در روند کاهش وزن عجله نکنید چرا که در صورت عدم رعایت رژیم غذایی مناسب،بدن شما قطعا آسیب خواهد دید.

قبل از شروع برنامه ورزشی بهتر است موارد زیر را بررسی کنید: 

_از چه ورزشی بیشتر لذت میبرم؟

_ آیا مایلم به تنهایی ورزش کنم یا همراه با تیم و گروه اینکار را بکنم؟

_ آیا مشکل فیزیکی خاصی دارم که فعالیت ورزشی خاصی را برای من منع کند؟

_ آیا ورزشی هست که بتوانم همراه کودکم انجام دهم؟

_چه ورزشی با برنامه روزانه من می تواند همراه باشد و مناسب است؟

_ هدفم از ورزش کردن چیست، کاهش وزن یا تقویت بدن و عضلاتم؟

چه زمانی بعد از زایمان می توان ورزش را برای تناسب اندام شروع کرد؟

معمولا تغییراتی که در طی بارداری و زایمان اتفاق می افتد بین ۴ تا ۶ هفته بعد از زایمان بهبود می یابد. هر زمان که پزشک با توجه به وضعیت بدنتان بگوید برای انجام کارهای روزانه آمادگی دارید و خودتان نیز این تمایل را داشته باشید، می توانید برنامه ورزشی را نیز شروع کنید.

بهتر است در ابتدا حدود ۶ هفته پیاده روی و ورزش های نرم را شروع کنید و از از ورزش های شدید و سخت و پرشی خودداری کنید.

اگر زایمان به صورت سزارین انجام شده باشد حداقل به مدت ۶ هفته نباید ورزش قدرتی شکم انجام شود.

مقالات بعدی ما را در این زمینه دنبال کنید.


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین مراکز لیزر را بیابید
بستن
شهر مورد نظر خود را برای دیدن لیست برترین مراکز لیزر موهای زائد انتخاب کنید.
error:
در حال بارگذاری
عنوان منو
@tehranskin