بزرگترین مرجع تخصصی زیبایی,پوست,بوتاکس,جوانسازی,لیزر موهای زائد,جراحی زیبایی,لیپوساکشن

چگونه بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم؟!

چگونه بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم؟!
رای دادن به این پست
چگونه بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم؟!

چگونه بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم؟!

چگونه بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم؟!

بعد از تولد نوزاد تغییراتی در کل سیستم بدن مادر رخ می دهد.یکی از واضح ترین تغییرات بزرگ ماندن شکم است .

مادران پس از تحمل دوران بارداری و توجه به جنین حالا ترجیح می دهند با اندامی زیبا کودک خود را در آغوش بگیرند.حال این سوال پیش می آید که چگونه بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم؟!

کوچک کردن شکم و بازگشت به وزن عادی بستگی به نوع زایمان دارد.۶ هفته اول بعد از زایمان را دوره طلایی می نامند .

انجام ورزش در کنار یک رژیم غذایی مناسب به تناسب اندام شما کمک می کند.

متخصصان پزشکی ورزشی توصیه می کنند مادرانی که تولد نوزادشان با زایمان سزارین یا طبیعی سخت همراه با عارضه بوده است ۶ هفته بعد از زایمان برنامه ورزشی خود را آغاز کنند.

اما مادران با زایمان طبیعی و بدون عارضه می توانند بلافاصله ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

نکته مهم: مادرانی که بیماری کبدی ،کلیوی،قلبی و تشنج را دارند قبل از ورزش با پزشک مشورت کنند.

بنا به توصیه پزشکان ورزش مادران می تواند روزی ۳۰ دقیقه و در هفته ۵ روز تکرار شود.ایروبیک و ورزش های هوازی مناسب این افراد است.

بعد از گذراندن ۶ هفته و با توجه به میزان سلامت و توصیه پزشک زمان و نوع ورزش تا قوی تر کنید.

انواع ورزش های شکمی

  1. ورزش دراز و نشست صحیح:به پشت خوابیده و زانو را خم کنید.عضلات شکمی را منقبض کرده و بلند شوید.بعد از مکث کوتاهی به حالت اولیه باز گردید.
  2. ورزش پل زدن:به پشت خوابیده سر،شانه،بازو و کف پا را روی زمین تکیه دهید و حال سعی کنید باسن خود را از زمین جدا کرده و به حالت اولیه باز گردید.
  3. ورزش تیلت لگن:در حالت خوابیده زانو ها را خم کنید .بدون حبس نفس شکم خود را ۵ ثانیه منقبض کنید.

نکته:توصیه می شود برای جلوگیری از درد سینه ابتدا نوزاد را شیر دهید و سپس ورزش کنید.

مزایای ورزش بعد از زایمان

به جز کاهش وزن ،ورزش پس از زایمان منافع دیگری نیز دارد.از جمله:

  • کاهش استرس
  • کاهش افسردگی پس از زایمان
  • جمع شدن عضلات شکم و لگن که کشیده شده بودند
  • افزایش آمادگی بدنی برای مراقبت از کودک
  • افزایش انرژی

چه ورزشی انتخاب کنیم؟

علاوه بر ورزش هایی که گفته شد با مشورت پزشک می توانید ورزش های دیگر را نیز انتخاب کنید.

ورزشی را انجام دهید که از آن لذت ببرید.ورزش های طاقت فرسا و خسته کننده را انتخاب نکنید.

پیاده روی ورزش خوبی است؛زیرا علاوه بر ملایم بودن هزینه و تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

می توانید با انجام نکات زیر نتیجه ورزش را بیشتر کنید:

  • قبل از ورزش با حرکات کششی بدن را گرم کنید.
  • مراقب آب از دست رفته بدن باشید.آب کافی بنوشید.
  • رژیم غذایی مناسبی برای حفظ انرژی خود تعیین کنید.
  • بعد از اتمام ورزش با حرکات نرمشی کششی بدن را سرد کنید.

اگر در هنگام ورزش علائم زیر را داشتید با پزشک مشورت کنید:

  1. سرگیجه شدید
  2. تهوع
  3. غش
  4. مشکل شدید تنفسی
  5. افزایش خونریزی پس از زایمان
  6. خستگی و ضعف بیش از حد

 


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین مراکز لیزر را بیابید
بستن
شهر مورد نظر خود را برای دیدن لیست برترین مراکز لیزر موهای زائد انتخاب کنید.
error:
در حال بارگذاری
عنوان منو
@tehranskin