درمان سریع جوش صورت و آکنه

0
سریع جوش صورت و آکنه  300x179 - درمان سریع جوش صورت و آکنه
درمان سریع جوش صورت و آکنه

برای درمان آکنه باید ماه ها یا حتی سالها به درمان آن ادامه داد . داروهایی را که پزشک تجویز میکند به نوع و شدت آکنه بستگی دارد. اغلب این دارو ها به صورت ترکیبی مصرف میشوند. زنان باردار نباید از دارو های خوراکی برای درمان آکنه استفاده کنند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - درمان سریع جوش صورت و آکنه پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - درمان سریع جوش صورت و آکنه پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - درمان سریع جوش صورت و آکنه نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر داروهایی که مصرف میکنید آکنه را برطرف  نکرد  ، میتوان از داروهای قوی تر یا سایر روشها را امتحان نمود . پزشکان اغلب برای درمان آکنه شدید یا آکنه ای که به احتمال زیاد جای آن می ماند ، آنتی بیوتیک تجویز می کنند  . مصرف آنتی بیوتیکها باکتری های عامل آکنه را از بین می برند و ظاهر پوست را بهبود می بخشند .

داروهای آکنه چربی پوست و التهابات را کاهش می دهند و همچنین با عفونت های باکتریایی مقابله می کنند . معولا پس از گذشت 4 تا 8  هفته با مصرف داروهای آکنه  بهبودی حاصل نمی شود  و حتی احتمال بدتر شدن پوست نیز وجود دارد.

 

داروهای موضعی

  • ریتینوئید: این دارو در اشکالی مانند کرم ، ژل و لوسیون موجود است. ریتینوئید مشتق از ویتامین A و شامل ترتینوئین ، آداپالن و تازاروتن می باشد . این دارو را بعدازظهر و سه بار در هفته و سپس می توان بعد از تطابق با پوست هر روز استفاده نمود.
  • آنتی بیوتیک: این دارو باکتری های موجود در پوست را کشته و قرمزی پوست را کاهش می دهد. برای درمان اولیه ممکن است هر دو دارو تجویز شود. آنتی بیوتیک را صبحها مصرف نموده و ریتینوئید را در بعداز ظهر مصرف نمایید. آنتی بیوتیک ها اغلب با بنزوئیل پرواکساید ترکیب شده تا مقاومت آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد که شامل کلیندامایسین با بنزوئیل پرواکساید و یا اریترومایسین با بنزوئیل پرواکساید میشود.
  • داپسون: این ژل در درمان آکنه  هنگامیکه با ریتینوئید موضعی  ترکیب میشود بسیار موثر است.قرمزی و خشکی پوست از عوارض این دارو است.

 

داروهای خوراکی

  • آنتی بیوتیک: برای درمان آکنه حاد یا معمولی ممکن است نیاز به مصرف  آنتی بیوتیک های خوراکی باشد تا باکتری موجود در پوست کاهش داده شود و با التهابات پوست نیزمقابله شود. تتراسایکلین  شامل مینوسایکلین و داکسی سایکلین می باشد. احتمال دارد برای درمان آکنه از دارو های موضعی  و خوراکی به طور همزمان استفاده شود. مطالعات نشان داده است که استفاده بنزوئیل پرواکساید موضعی همراه با آنتی بیوتیکهای خوراکی ریسک مقاومت آنتی بیوتیک هارا کاهش می دهد. آنتی بیوتیکها ممکن است باعث عوارض جانبی همچون ناراحتی معده و سرگیجه شود. این داروها میتوانند موجب افزایش حساسیت پوست نیز شوند. آنتی بیوتیکها می توانند موجب تغییر رنگ دندانهای دائمی و کاهش رشد استخوان در نوزادانی که مادرانشان بهنگام بارداری از تتراسایکلین استفاده کرده اند ، شود .
  • ترکیب قرص های خوراکی: این نوع قرص ها (ترکیب استروژن و پروژسترون )برای درمان آکنه در زنان و دختران جوان بسیار موثر است . سردرد ، تهوع ، اضافه وزن ، درد سینه و خونریزیهای غیر منتظره از عوارض شایع مصرف این دارو است.
  • عامل آنتی آندروژن : ممکن است اسپیرونولاکتین برای درمان زنان و دختران جوان در صورت عدم بهبودی ، در نظر گرفته شود. این دارو مانع تاثیر هورمون های آندروژن بر غدد چربی ساز میشود. عوارض شایع عبارت است از درد سینه ، دوران قاعدگی دردناک و احتباس پتاسیم.
  •    ایزوترتینوئین : این دارو برای افراد با آکنه ی حاد اختصاص داده شده است.   ایزوترتینوئین از قدرتمند ترین داروی درمانی برای افرادی که به هیچ وجه از سایر مصرف دارو ها نتیجه نگرفته اند، تجویز می شود. کولیت اولسرایتو ، افزایش افسردگی و خطر خودکشی و نقص در تولد از عوارض مصرف این دارو می باشد.
  • نور درمانی: انواع درمانهایی که توسط نور انجام شده با موفقیت همراه بوده است .اما نیاز به مطالعات بیشتری در تشخیص ، منبع نوری و میزان مصرف است.هدف از نور درمانی ازبین بردن باکتری های عامل آکنه  است.
  • خارج نمودن جوشهای سر سفید و سرسیاه: متخصصان پوست با استفاده از ابزار خاصی به آرامی جوشهای سر سفید و سرسیاهی را  که توسط داروهای موضهی بهبود نیافته اند ، از روی پوست خارج می کنند.
  • محلول شیمیایی: در این روش با استفاده از محلول های شیمیایی مانند سالیسیلس اسید آکنه را بر طرف میسازند.
  • تزریق استروئید: میتوان ندولر و ضایعات کیستیک را با تزریق استروئید درمان نمود.

مترجم : مرضیه کبیری فر

لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: